| کد مطلب: ۱۰۴۶۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

ديدار دادستان تهران با خانواده‌هاي معترضان

دادستان تهران در برنامه هفتگي ملاقات مردمي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، به درخواست‌ها و مشکلات حقوقي و قضائي 115 نفر از شهروندان به مدت چهار ساعت رسيدگي کرد. علي صالحي دادستان تهران به اتفاق جمعي از معاونان ستادي و قضائي خود، در ديدار چهره به چهره با متقاضيان، از نزديک در جريان درخواست‌ها و مشکلات مردم به ويژه خانواده‌هاي معترضان دو ماه اخير قرار گرفت و دستور رسيدگي‌هاي لازم را صادر کرد. برنامه ملاقات مردمي دادستاني تهران، در راستاي سياست‌هاي قوه قضائيه و برنامه‌هاي عملياتي دادسرا مبني بر کاهش فاصله مسئولان قضائي با مردم و تکريم ارباب رجوع، صبح روز چهارشنبه هر هفته با حضور دادستان و معاونان وي در ساختمان مرکزي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، واقع در ميدان 15خرداد برگزار مي‌شود.

دو نشست مشترک مجلس با قوه قضائيه و دولت

سخنگوي هيات رئيسه مجلس گفت که در دو هفته آينده جلسات مشترکي بين مجلس و قوه قضائيه و دولت برگزار خواهد شد. سيد نظام موسوي اظهار کرد: در امتداد جلسات مشترکي که پيش از اين بين مجلس با دولت و قوه قضائيه برگزار مي‌شد، قرار است دو نشست مشترک در دو هفته آينده تشکيل شود. وي توضيح داد: بر اين اساس جلسه مشترک مجلس و مسئولان قوه قضائيه در روز سه‌شنبه 8آذر و جلسه مشترک مجلس و دولت در 13آذر برگزار خواهد شد. سخنگوي هيات رئيسه مجلس ادامه داد: با توجه به اينکه اين ايام، منتهي به روز مجلس است، محل برگزاري دو جلسه مشترک مجلس با قوه قضائيه و دولت در مکان برگزاري جلسات علني مجلس خواهد بود؛ قرار است در اين جلسات موضوعات مشترک في مابين مجلس با دولت و قوه قضائيه و مسائل کلي کشور به ويژه موضوعات مربوط به معيشت مردم مورد بررسي و تبادل نظر قرار گيرد.

ادعاي کوتاهي دولت قبل در صندوق‌هاي ETF

يک عضو ناظر مجلس در شوراي عالي بورس و اوراق بهادار با تاکيد بر اينکه بايد کوتاهي دولت قبل در صندوق‌هاي ETF دولتي (صندوق‌هاي قابل معامله در بورس) جبران شود گفت که بايد قيمت اين صندوق‌ها به ارزش ذاتي و واقعي خود برگردد تا حقوق از دست رفته سرمايه‌گذاران جبران شود. مجتبي توانگر با اشاره به دو صندوق ETF دولتي که در دولت قبل به مردم عرضه شد، گفت: موضوع صندوق‌هاي ETF دولتي، حتي پيش از پذيره نويسي و شروع فعاليت نيز حواشي زيادي داشت و نحوه عرضه هم سر و صداي زيادي به پا کرد. دولت وقت براي همه مردم، نه تنها به صورت ويژه اين صندوق‌ها را تبليغ مي‌کرد، بلکه امکاني فراهم کرده بود که حتي افرادي که داراي کد بورسي و سامانه سجام نيستند هم بتوانند سهامدار اين دو صندوق شوند.

ديوان عدالت اداري پناهگاه حقيقي مردم است

رئيس ديوان عدالت اداري، ديوان عدالت اداري را از افتخارات نظام اسلامي دانست و افزود: ديوان عدالت اداري ملجا و پناهگاه حقيقي مردم است. حجت‌الاسلام والمسلمين حکمتعلي مظفري با اشاره به اينکه هفته بسيج امسال در شرايط خاصي قرار گرفته است و بايد پر شورتر برگزار گردد، گفت: در حالي که دشمنان با کفر و نفاق پنجه بر چهره تابناک مقدس جمهوري اسلامي مي‌کشند و در مقابل دين اسلام ايستادگي مي‌کنند، ملت شريف ايران با حاکميت تفکر بسيجي در مقابل توطئه دشمنان ايستادگي مي‌کند. وي با تاکيد بر اينکه تا جان در بدن داريم از آرمان‌هاي الهي دفاع مي‌کنيم، افزود: وسوسه‌هاي دشمن ما را متزلزل نمي‌کند و ايستادگي در مسير الهي باعث کسب پيروزي در مقابل دشمنان خواهد شد.

آمادگي ايران براي گسترش همکاري‌ها با هند

معاون سياسي وزارت امور خارجه در اين ديدار پيوندهاي تاريخي دو کشور را پشتوانه مناسبات روبه رشد فيمابين در عرصه‌هاي سياسي اقتصادي و امنيتي قلمداد نمود و از آمادگي کشورمان براي گسترش همکاري‌ها در سطوح دوجانبه‌اي و منطقه‌اي خبر داد. علي باقري با تاکيد بر لزوم بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي طرفين در راستاي منافع دو ملت و مقابله با تهديدات مشترک، همکاري‌هاي ايران و هند به ويژه در عرصه‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي را تحکيم بخش زيرساخت چندجانبه‌گرايي در نظام بين‌الملل خواند. وزير امورخارجه هند نيز در اين ديدار با تاکيد بر اهميت رايزني‌هاي مستمر دو کشور از آمادگي هند براي گسترش همکاري‌هاي في‌مابين خبر داد و بر لزوم تسريع در بهره‌برداري از پروژه بندر چابهار تاکيد کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار