| کد مطلب: ۱۰۴۶۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد

نگــــاه

افزايش آلودگي هوا در تهران و کرج

سازمان هواشناسي در هشدار نارنجي از تداوم و تشديد پايداري هوا در تهران و کرج خبر داد و اعلام کرد: در اراک، مشهد، اروميه، تبريز و اصفهان نيز آلودگي هوا با شدت کمتري تداوم دارد. از روز دوشنبه آلودگي هوا در پايتخت و استان البرز تشديد شده و اين وضعيت تا امروز ادامه خواهد داشت. براساس اعلام سازمان هواشناسي چهارشنبه نيز در تهران و کرج همين شرايط آب و هوايي تکرار خواهد شد که اثر مخاطره نيز افزايش غلظت آلاينده‌ها، کاهش کيفيت وضع هوا در حد ناسالم براي تمام گروه‌ها اعلام شده است. همچنين در اراک، اروميه، اصفهان، تبريز و مشهد، آلودگي هوا تداوم دارد. سازمان هواشناسي به کاهش تردد خودروها و کنترل فعاليت واحدهاي صنعتي، مديريت منابع آلاينده، تاکيد بر عدم تردد غيرضروري براي تمام گروه‌ها، پرهيز از فعاليت فيزيکي و ورزشي در فضاي باز، اتخاذ تدابير مديريتي لازم براي جلوگيري از افزايش غلظت آلاينده‌ها تا حد بسيار ناسالم توصيه کرده است.

کاهش موارد آنفلوآنزا در کشور

رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت با بيان اينکه موارد مبتلا به آنفلوآنزا در کشور کاهش پيدا کرده است از تداوم موج بيماري تا بهمن‌ماه خبر داد. شهنام عرشي در رابطه با آخرين وضعيت آنفلوآنزا در کشور اظهارکرد: ما هرساله انتظار داريم که با موجي از آنفلوآنزا در فصول سرد مواجه شويم. در هر 10 سال که ويروس تغييراتي دارد بيماري ممکن است شدت و ضعفي داشته باشد مثلا تبديل به پاندمي شده و حتي مرگ‌ومير آن افزايش پيدا کند. خوشبختانه امسال اين روال شديد بيماري را نداريم. او افزود: امسال حدود يکماه زودتر موج بيماري آغاز شد و در اطفال و کودکان نمود بيشتري داشت. چرا که در دوسال دوره کرونا به‌دليل مراقبت‌هايي که انجام مي‌شد، اطفال و کودکان مواجهي با ويروس‌ها نداشتند، آنتي‌بادي بدن آنها کاهش پيدا کرد و در نتيجه ابتلاي آنها به بيماري ممکن‌تر شد. رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه در دو سه هفته موج بيماري تا حدودي کاهش يافته است. در اين موج حدود 40 درصد سرماخوردگي‌ها آنفلوآنزا بوده‌اند. اما در حال حاضر اين ميزان به 20 درصد رسيده است. عرشي با بيان اينکه ويروس‌هاي تنفسي هميشه در گردش هستند، در مورد موارد بيماري‌هاي تنفسي به غير از کرونا و آنفلوآنزا نيز گفت: 16 درصد ويروس‌هاي موجود در جامعه را رينو ويروس‌ها و برخي ديگر را کرونا ويروس‌هاي معمولي و ساير ويروس‌هاي سرماخوردگي تشکيل مي‌دهند. او همچنين در مورد ابراز نگراني‌ها در مورد احتمال ابتلا به ويروس مرس (سندرم تنفسي خاورميانه) در قطر بيان داشت: فعلا حتي يک مورد ابتلا به مرس در اين کشور رؤيت نشده است با اين حال همان دستورالعمل‌ها که در مورد پيشگيري از آنفلوآنزا و کرونا وجود دارد براي مرس نيز کاربرد دارد.

اعطاي تسهيلات حمايتي به کارکنان شهرداري تهران

مديرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعي شهرداري تهران از اعطاي تسهيلات حمايتي فرزندآوري و ازدواج به کارکنان شهرداري تهران خبر داد. محمد بني‌حسن، مديرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعي شهرداري تهران در جلسه با مديران رفاهي اين اداره کل اجراي بسته خرسندساز با هدف ارتقاء سطح رفاه و معيشت کارکنان و کاهش فشار اقتصادي موجود را يادآورشد و افزود: در اين بسته که در قالب 14 محور تهيه و تدوين شده است حمايت از خانواده و جواني جمعيت و مشوق‌هاي فرزندآوري مورد توجه جدي قرار گرفته است. بني‌حسن با بيان اينکه مشوق‌هاي فرزندآوري و استحکام بنيان خانواده در اين بسته پيش‌بيني شده است، افزود: پرداخت صددرصد هزينه تولد فرزند بدون نياز به حضور والدين در بخش حسابداري بيمارستان و از طريق واحد تشکيل يافته به اين منظور و اعطاي يک هفته مرخصي تشويقي به پدران از جمله مزايايي است که در قالب محور نوبهار اجرا مي‌شود. بني‌حسن از ديگر مزاياي حمايتي اين محور را اعطاي سبد حمايتي ويژه عنوان کرد و افزود: شيرخشک، پوشاک، تغديه ويژه مادر و اقلام فرهنگي و کمک آموزشي از جمله مواردي است که در اين بسته حمايتي پيش‌بيني شده و بدو تولد فرزند و همزمان با عيادت تيم ويژه از مادر و کودک و ارزيابي روند درمان اعطا مي‌شود. بني‌حسن در ادامه پرداخت وام فوري و بدون نوبت فرزندآوري را متذکر شد و تصريح کرد: تخصيص وام 55 ميليون توماني به فرزند اول و دوم و 100 ميليون توماني به فرزند سوم از ديگر تسهيلات تشويقي فرزندآوري است که تاکنون در هيچ سازمان و نهاد ديگر اجرايي نشده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار