| کد مطلب: ۱۰۴۶۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

سفر رئيس‌جمهور به اسلامشهر

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس از بازديد رئيس‌جمهور از حوزه انتخابيه اسلامشهر در روزهاي پاياني اين هفته آذرماه خبر داد. مهدي شريفيان از سفر اين هفته سيدابراهيم رئيسي رئيس‌جمهور به شهرستان اسلامشهر خبر داد. وي افزود: اين بازديد قرار است روز پنج شنبه 3 آذرماه از اين حوزه انتخابيه انجام شود.

سپاه مقر گروهک تجزيه طلب «پاک» را در هم کوبيد

نيروي زميني سپاه دور جديد حملات خود عليه گروهک‌هاي تروريستي مستقر در اقليم کردستان عراق را آغاز کرده است. در حملات سپاه، مقر گروهک تروريستي تجزيه طلب پاک (حزب آزاد کردستان) توسط موشک و پهپادهاي انتحاري در حومه کرکوک مورد هدف گرفته است.

براي کنترل آلودگي هوا قانون داريم

نايب‌رئيس کميسيون امور داخلي کشور و شوراها گفت: استفاده از سوخت‌هاي غير استاندارد در کارخانه‌ها و نيروگاه‌ها، تردد خودروهاي فرسوده و فعاليت معادن در شهرها از يکسو و کوتاهي دولتمردان در اجراي قوانين زيست محيطي از سوي ديگر دست‌به‌دست هم داده تا سالانه معضل آلودگي هوا تشديد شود. محمدحسن آصفري درباره علل عدم موفقيت در کنترل آلودگي هوا، بيان کرد: امروز آنچه که به سلامت مردم آسيب مي‌رساند، آلودگي هوا است. آلودگي هوا نيز ريشه در مسائل مختلفي دارد؛ يکي از ريشه‌هاي آلودگي هوا استفاده از سوخت‌هاي غيراستاندارد در برخي از نيروگاه‌ها، پتروشيمي‌ها، پالايشگاه‌ها و کارخانجات بزرگ است. اين سوخت‌ها تاثير منفي زيادي بر آلودگي هوا دارند. از سوي ديگر خودروهاي فرسوده‌اي که در کشور تردد مي‌کنند و معادني که برخلاف قانون در محدوده شهرها در حال فعاليت هستند تاثير بسزايي در تشديد آلودگي هوا دارند.

جايگاه ممتاز روابط ايران و عراق

جمعي از انديشمندان، اساتيد دانشگاه، صاحب‌نظران، تحليلگران و فعالان رسانه‌اي کشور عراق با حسين اميرعبداللهيان، وزير امور خارجه کشورمان ديدار کردند. در اين نشست اميرعبداللهيان ضمن تاکيد بر اهميت روابط برادرانه و رو به توسعه ميان جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق، آثار مثبت اين روابط بر منافع دو کشور و دو ملت و همچنين منطقه را برشمرد. وزير امور خارجه کشورمان تأکيد کرد: روابط ايران و عراق در ابعاد رسمي و مردمي با توجه به اراده سياسي مشترک و نيز اشتراکات ديني، تاريخي و فرهنگي دو ملت در جايگاه ممتازي قرار دارد و مشورت‌ها و همکاري‌هاي فيمابين در سطوح مختلف براي تقويت و ارتقاي مناسبات ادامه دارد. مهمانان عراقي حاضر در اين ديدار نيز ضمن تشکر از وزير امور خارجه کشورمان براي فراهم شدن فرصت اين ديدار، ديدگاه‌ها و نيز سؤالات خود را در خصوص موضوعات مختلف به ويژه روابط ميان دو کشور ايران و عراق بيان کردند.

موساد پشت پرده ادعاي آژانس اطلاعات داخلي انگليس عليه ايران

يک شبکه صهيونيستي مدعي شد که موساد پشت پرده مطرح شدن ادعاي اخير آژانس اطلاعات داخلي انگليس عليه ايران بوده است. روزنامه اورشليم پست نوشت، کانال 11 رژيم صهيونيستي گزارش داد که موساد پشت پرده ادعاهاي اخير کِن مک‌کالوم، رئيس آژانس اطلاعات داخلي انگليس مبني بر وجود تهديدهايي از سوي ايران عليه شهروندان انگليسي، به ويژه خبرنگاران در هفته‌هاي اخير بوده است و اطلاعات لازم را به اين سازمان انگليس داده است. اين روزنامه در ادامه نوشت، اين موضوع بخشي از جريان به راه افتاده و تقويت شده در سال‌هاي اخير است که در آن اسرائيل و موساد کمک‌هاي امنيتي‌ به متحدانشان را از جمله انگليس، استراليا و کشورهاي ديگري که روابط پيچيده‌تري با آن دارند را علني‌تر کرده‌اند.

گفت‌وگوي وزير خارجه قطر با آمريکا درباره ايران

محمد بن عبدالرحمان آل ثاني، وزير خارجه قطر در نشست خبري با آنتوني بلينکن، وزير خارجه آمريکا گفت که درخصوص تحولات توافق هسته‌اي با همتاي آمريکايي خود رايزني کرده است. وي گفت که اکنون درحال بررسي گزارش‌ها درخصوص برنامه هسته‌اي ايران هستيم و معتقديم که ديپلماسي بهترين راه تعامل است. آل ثاني گزارش‌ها درخصوص استفاده از پهپادهاي ايراني در جنگ اوکراين را نگران کننده خواند. نگراني وزير خارجه قطر در حالي ابراز شده که کشورهاي غربي ادعا مي‌کنند که ايران در حال حاضر هواپيماهاي بدون سرنشين براي عمليات نظامي در اوکراين به روسيه مي‌دهد. مسکو و تهران چنين اتهاماتي را رد کردند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار