| کد مطلب: ۱۰۴۶۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

دو گل طارمی در روز تلخ شکست

آرمان ملي: تيم‌ملي فوتبال کشورمان در اولين ديدار خود در رقابت‌هاي جام‌جهاني قطر مقابل انگليس قرار گرفت و تن به شکست 6 بر 2 داد.

گزارش بازي

مصاف انگليس و ايران از همان ابتدا با عقب نشستن ايران و بازي تهاجمي و مسلط انگليس آغاز شد. در حالي که بازي دست انگليس بود در همان ابتداي بازي و قبل از دقيقه 10 مصدوميت بيرانوند باعث شد حدود 12 دقيقه، بازي براي مداواي او و در نهايت تعويضش با حسين حسيني نگه داشته شود. دقيقه 35 بازي ترکيبي انگليس در نهايت منجر به يک ارسال بي‌نقص از سمت چپ توسط لوک شاو شد تا بلينگهام که از ميانه ميدان به قلب دفاع ايران زده بود با ضربه سر دروازه ايران را باز کند. دقيقه 43 روي يک کرنر ارسالي مگواير با ضربه سر فرصت شوت زني را براي ساکا فراهم کرد تا او از روي خط محوطه جريمه با ضربه پاي چپ و سنگين دروازه ايران را براي بار دوم باز کند. دقيقه 45+1 آشفتگي خط دفاعي ايران و اشتباهات پياپي چشمي باعث شد فرصت ارسال از سمت راست براي انگليس و هري کين فراهم شود تا رحيم استرلينگ گل سوم را با قطع کردن ارسال کين به ثمر برساند و نيمه اول با برتري سه بر صفر سه شيرها به پايان رسيد. در نيمه دوم ايران براي جبران نتيجه و حداقل کم کردن اختلاف با استراتژي متفاوت وارد زمين شد. کي روش که در ابتداي نيمه دوم سه تعويض نسبتاً هجومي داشت اما تيمش راه به جايي نبرد و ايران که بالا بازي مي‌کرد و از دروازه خودي دور بود بارها اسير ضد حملات انگليس شد تا جايي که سه بار ديگر دروازه ايران باز شد. دقيقه 62 روي يک ضد حمله توپ در محوطه جريمه و در موقعيتي خوب به ساکا رسيد و او با حرکت در عرض و ضربه‌اي دقيق از بين مدافعان رو به روي خود توپ را وارد دروازه ايران کرد. دقيقه 65 در سمت چپ محوطه جريمه انگليس، علي قلي زاده با پاس در عمق عالي موقعيت گلزني را براي طارمي مهيا کرد تا او با ضربه‌اي بدون مکث دروازه انگليس را باز کند. دقيقه 71 در يک ضد حمله پاس کين به رشفورد رسيد تا او در موقعيتي خوب درون محوطه جريمه گل پنجم را به ثمر برساند. دقيقه 90 ايران که در نيمه دوم بالا بازي مي‌کرد باز هم اسير يک ضد حمله شد تا اين بار جک گريليش گلزني کند. دقيقه 8+90روي يک پاس در عمق از سوي ترابي، آزمون در موقعيت تک به تک قرار گرفت اما ضربه او با اثر کوچک پيکفورد تغيير مسير داد و به تير افقي دروازه برخورد کرد. دقيقه 9+90 جان استونز روي يک ضربه ايستگاهي پيراهن پورعلي‌گنجي را کشيد تا داور پس از بررسي VAR يک ضربه پنالتي به سود ايران اعلام کند. دقيقه 13+90 مهدي طارمي ضربه پنالتي اعلام شده به سود ايران را برخلاف جهت حرکت پيکفورد وارد دروازه انگليس کرد. اين بازي در نهايت با شکست 6 بر 2 شاگردان کي روش به پايان رسيد.

کي روش چه گفت؟

سرمربي تيم‌ملي فوتبال ايران پس از شکست برابر انگليس گفت هنوز چيزي تمام نشده و ايران دو بازي ديگر در جام‌جهاني دارد. کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم‌ملي فوتبال ايران پس از شکست 6 بر 2 تيم‌ملي برابر انگليس اظهار کرد: ما تا آخرين توان جنگيديم و شجاع بوديم. آن چه در توان داشتيم را در زمين پياده کرديم. وي ادامه داد: هنوز چيزي تمام نشده و ما دو بازي ديگر در جام‌جهاني داريم و تلاش مي‌کنيم که با موفقيت آنها را پشت‌سر بگذاريم.

صحبت‌هاي طارمي

مهدي طارمي، مهاجم تيم‌ملي فوتبال ايران پس از شکست 6 بر 2 تيم‌ملي برابر انگليس در نخستين ديدار جام‌جهاني 2022 قطر اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را انجام داديم و هر آنچه مي‌توانستيم به نمايش گذاشتيم. من هم سعي کردم بهترين عملکردم را در زمين پياده کنم و هرچه در توانم بود در زمين پياده کردم. وي ادامه داد: انگلستان تيم بسيار خوبي بود و آن‌ها شخصيت خوبي داشتند. اين تيم يکي از بهترين تيم‌هاي جهان است و بازي خوبي را برابر ما به نمايش گذاشتند. ما هنوز 2 بازي ديگر در اين جام داريم و چيزي به پايان نرسيده است.

نظر سرمربي انگليس

گرت ساوتگيت سرمربي تيم‌ملي انگليس بعد از بازي با ايران گفت: راستش را بخواهيد من از دقايق پاياني بازي عصباني شده‌ام اما خيلي جلوتر بوديم. نيمه اول سخت بود چون توقف‌هاي زيادي داشت اما در اين مرحله از بازي نبايد دو گل دريافت کنيم. اين عالي است، شروعي عالي براي ما رقم خورد، اما بايد مقابل ايالات متحده بهتر باشيم. او در ادامه گفت: 24 دقيقه زمان اضافه شده زمان زيادي براي حفظ تمرکز است. هم دکلان و هم جود در اين ديدار عالي بودند، مهاجمان ما بسيار خوب بودند و دفاع در کنترل کامل بود. من حرکت کالوم ويلسون را در گل آخر خيلي دوست داشتم. او مي‌توانست خودخواه باشد اما تيم را در اولويت قرار داد و پاس داد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار