| کد مطلب: ۱۰۴۲۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کوتاه

پروازها طبق ساعت رسمی کشور انجام می‌شود
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از انجام پروازها طبق ساعت رسمی کشور خبر داد. میراکبر رضوی اظهار کرد: تمامی پروازها از ساعت 24 دیشب سی‌ام شهریورماه 1401 طبق ساعت درج شده در بلیت و ساعت رسمی کشور انجام خواهد شد. او افزود: با توجه به این‌که ساعت رسمى کشور از ساعت 24 دیشب 30 شهریور 1401 یک ساعت به عقب کشیده می‌شود، مسافران پروازهاى داخلى و خارجى ضمن تنظیم ساعت خود با ساعت رسمى کشور برنامه‌هاى خود را بر اساس زمان درج شده در بلیت‌هاى هواپیما انجام داده و در فرودگاه‌ها حضور یابند.

مهاجرت به کانادا
رئیس کمیسیون قضائی و مبارزه با فساد اقتصادی اتاق تهران اظهار داشت: چه نهادی بر خروج سرمایه ۱۱ هزار نفری که از ایران سال گذشته به کانادا مهاجرت کردند نظارت کرد؟ سرمایه‌های نقدی و سرمایه‌های انسانی کشور هر ساله با روند تندتری در حال خروج از کشور هستند. حسن فروزان‌فرد با بیان اینکه فساد اداری فضای کسب و کار در کشور را تیره و تار کرده است، گفت: هر ساله میزان فساد اداری در کشورها سنجیده و اطلاع‌رسانی می‌شود و از سوی دیگر دولت‌ها تلاش می‌کنند که با آیتم‌هایی این فساد را تقلیل بدهند. واقعیت این است که در 2 دهه گذشته فساد اداری در ایران گسترده شده و از سوی دیگر شیوه اطلاع‌رسانی آن همراه با موضوعات سیاسی و محکوم کردن گروه سیاسی بوده است. به گفته این فعال اقتصادی، امروز این شیوه اطلاع‌رسانی باعث ایجاد نگرانی و غیرواقع بینانه شدن میزان فساد در کشور شده است.

مترو پرند، همچنان درگیر تامین منابع مالی
به‌رغم تکرار وعده‌های متعدد مبنی بر واگذاری ۲۵ هکتار زمین از اراضی شهر جدید پرند به پیمانکار برای ساخت و تحویل خط مترو از فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر پرند؛ اما هنوز در عمل هیچ یک از قطعات دسته بندی شده واگذار نشده است و همین امر فرآیند سفارش خرید، تهیه و آماده سازی، بارگیری تجهیزات و حمل آن به محل پروژه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
روند تکمیل و راه‌اندازی خط مترو شهر جدید پرند به حداقل ۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد تا بتوان ضمن اتمام نازک کاری ایستگاه و انجام عملیات ساخت و ساز باقی‌مانده آن، تجهیزات لازم برای راه‌اندازی ایمن خط را خریداری و در موعد مقرر نصب کرد. با این حال به نظر می‌‌رسد طی روند فرسایشی امور اداری واگذاری قطعات زمین‌ها، باعث تاخیر در تامین تجهیزات مورد نیاز شده و بهره‌برداری از پروژه تا پایان سالجاری را با اما و اگرهای جدی مواجه سازد. بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، به‌رغم تمام مشکلات موجود بر سر راه تامین منابع مالی پروژه خط مترو تهران- پرند، مرحله نصب پله‌های ‌برقی ایستگاه به اتمام رسیده و عملیات نازک کاری ایستگاه از مرز ۹۰ درصد فراتر رفته است. همچنین ریل‌گذاری مسیر برگشت این خط نیز در حال انجام بوده و تامین قطعات لازم به منظور تداوم بدون وقفه این عملیات پیگیری می‌‌شود.

زنان بیشتر از مردان به آلزایمر مبتلا می‌شوند؟
یک متخصص حوزه سالمندی با اشاره به اینکه زنان بیشتر از مردان دچار آلزایمر می‌شوند، اظهار کرد: انتظار می‌رود حدود ۲۰ درصد از سالمندان دچار بیماری آلزایمر و حدود پنج درصد از آنها هم دچار آلزایمرهای شدید باشند. حسین نحوی‌نژاد در آستانه روز جهانی آلزایمر، با بیان اینکه آلزایمر در راس دسته‌ای از بیماری‌ها قرار دارد که موجب ایجاد اختلالات شناختی، اختلالات رفتاری، مشکلات حافظه و... می‌شوند، اظهار کرد: این اختلالات شناختی بلای قرن محسوب می‌شود و باتوجه به سبک زندگی بعید نیست که آلزایمر روز به روز در افراد افزایش یابد. او افزود: آلزایمر بیشتر به سن وابسته است و با افزایش سن، بیماری‌های شناختی در افراد نیز افزایش می‌یابد، البته بیماری‌های شناختی در سنین کم نیز ممکن است بر اثر تصادف و ضربه و مشکلات عروقی هم ایجاد شوند، اما درصد این بیماری‌های شناختی در افراد با سن کم، پایین است. به‌طوری که‌ انتظار می‌رود حدود ۲۰ درصد از سالمندان دچار بیماری آلزایمر و حدود پنج درصد از آنها هم دچار آلزایمرهای شدید باشند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار