| کد مطلب: ۱۰۴۲۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد

بنگاه هــــا

گزارش انجمن جهانی فولاد نشان داد؛
تثبیت جایگاه ایران در بین ۱۰ تولیدکننده برتر جهان با عملکرد درخشان گروه فولاد مبارکه
میزان تولید فولاد خام ایران در ماه جولای سال میلادی(تیرماه ۱۴۰۱) ۲ میلیون تن بوده که افزایش ۳۴. ۱ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که در همین بازه زمانی گروه فولاد مبارکه ۶۶۰ هزار تن فولاد خام تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد را به ثبت رسانده است. گزارش انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد میزان تولید فولاد خام ایران در دوره هفت‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی (دی‌ماه ۱۴۰۰ تا تیرماه ۱۴۰۱) با افزایش ۳. ۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۱۷. ۴ میلیون تن رسیده است. بر اساس این گزارش تولید فولاد خام ایران در ماه جولای سالجاری میلادی(تیرماه ۱۴۰۱) ۲ میلیون تن بوده که افزایش ۳۴. ۱ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل داشته است. به گزارش ایراسین، غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه، با بیان مطلب فوق گفت: گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه، فولاد سبا و فولاد هرمزگان) در هفت‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲ موفق شد حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵. ۶ درصدی را تجربه کرده است.

‌قیمت‌های باورنکردنی سرویس مدارس
نرخ سرویس مدارس حتی برای مسافت‌های کوتاه ۵ یا ۱۰ دقیقه‌ای، رقمی معادل ۷ تا ۹ میلیون تومان است و مدرسه‌ها تا کمتر از یک هفته دیگر باز می‌شود و چالش‌هایش بعد از گذراندن دو سال همه‌گیری و کلاس‌های مجازی، هر روز بیشتر و سرویس مدارس، هزینه‌ها و چگونگی محاسبه نرخ‌ها یکی از چالش‌های جدی بخشی از خانواده‌هاست که خودشان نمی‌توانند دانش‌آموز را در مسیر رفت‌وبرگشت مدرسه همراهی کنند و ارقام بالای سرویس مدارس حتی برای مسافت‌های کوتاه این روزها به یکی از دردسرهای جدید خانواده‌ها تبدیل شده است. 13 کیلومتر مسافت بین خانه و مدرسه است و براساس برآورد سایتی که مدرسه برای ثبت‌نام سرویس معرفی کرده، ۱۷- ۱۵ دقیقه طبق ساعت ترافیک زمان می‌برد. این مسافت به‌ازای هر دانش‌آموز برای استفاده از سرویس سواری چهار نفره ۱۵ میلیون ثبت شده است. مادر یک دانش‌آموز دبستانی در تهران از هزینه سنگین سرویس مدارس گلایه می‌کند و می‌گوید: بیش از دوسوم شهریه مدرسه را باید به هزینه آموزش دانش‌آموز بابت سرویس رفت‌وآمد اضافه کنیم و این واقعا منطقی نیست، ولی چاره‌ای نداریم. روزنامه شهروند نوشت: در کنار تمام مشکلات پیش‌روی خانواده‌ها برای یافتن مدرسه خوب، دردسرهای ثبت‌نام در مدارس دولتی به بهانه محدوده‌بندی، شهریه مدارس دولتی و شهریه‌های گزاف مدارس غیردولتی، این بار نرخ بالای سرویس مدارس، دردسر جدید خانواده‌ها شده است. امسال برای سرویس مدارس با هزینه‌های بسیار زیادی مواجه شده‌ایم. یکی از اولیای دانش‌آموزان دبستانی در مدرسه‌ای غیرانتفاعی در تهران می‌گوید که مدرسه یک آپ اختصاصی برای سرویس تعریف کرده است. یک شرکت پیمانکار را که با مدرسه قرارداد دارد، به ما معرفی کرده‌اند. تصور ابتدایی ما این بود که سامانه سراسری آموزش‌وپرورش است و همه مدارس برای سرویس در آن سامانه هستند، در صورتی که منطقه به منطقه این سامانه‌ها متفاوت است و همه هم دست پیمانکارانی که اطلاعات موقعیت مکانی مدرسه و خانه دانش‌آموزان مدارس را جمع می‌کنند. اشکال کار جایی بود که در سامانه جامع سپند، هزینه‌ها با مبالغی که مدارس طی قرارداد با پیمانکاران به ما معرفی کردند، بسیار متفاوت بود. نرخ سرویس مدارس بر اساس سامانه سپند، حتی برای مسافت‌های کوتاه ۵ یا ۱۰ دقیقه‌ای، رقمی معادل ۷ تا ۹ میلیون تومان است. این رقم برای مسافت‌های طولانی‌تر تا ۱۸ میلیون تومان از سوی خانواده‌ها گزارش شده است. معمولا بسترهایی که تاییدشده و همگانی باشد، برای هر مدیر مدرسه‌ای در اولویت است، ولی براساس گزینش‌ها و پیمانکارهای تاییدشده در این سامانه قیمت تمام‌شده سرویس مدارس، مبلغ بسیار زیادی است. این توضیحات را مدیر مدرسه‌ای در منطقه ۷ تهران می‌دهد: ما در منطقه هفت تهران موردی داریم که فقط دو چهارراه با مدرسه فاصله دارد، اما هزینه سرویس با شهریه مدرسه برابری می‌کند. او می‌گوید مدرسه‌اش براساس سامانه سپند که آموزش‌وپرورش طراحی کرده، برای سرویس رفت‌وآمد اقدام کرده است، اما به دلیل هزینه‌های زیاد خانواده‌ها استقبالی نکرده‌اند. امسال هزینه سرویس خیلی سنگین است و برای خانواده‌ها مشکل‌ساز شده، در حالی که ما هر طور حساب می‌کنیم نیازی به این همه هزینه نیست.

حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می‌یابد؟
حقوق شهریور ماه بازنشستگان تامین اجتماعی طبق جدول اعلامی این سازمان و براساس احکام معتبر در حال پرداخت است. در روزهای اخیر وقفه‌ای دو روزه در پرداخت مستمری‌ها به وجود آمده بود اما در حال حاضر این مطالبات بر اساس افزایش حقوق جدید در حال پرداخت شدن است همچنین حقوق شهریور ماه بازنشستگان تامین اجتماعی طبق جدول اعلامی این سازمان و براساس احکام معتبر در حال پرداخت است. طبق جدول اعلامی سازمان تامین اجتماعی، پرداخت مستمری بازنشستگان این سازمان از بیستم هر ماه آغاز و تا آخرین روز همان ماه به حساب مستمری بگیران واریز می‌شود. برای ماه شهریور این پرداخت در خصوص بازنشستگان غیرحداقل بگیر به دلیل تغییر مصوبه هیات دولت افزایش یافت. در جریان تعطیلی دو روز گذشته پرداخت تمامی مستمری‌ها به تعویق افتاد اما با خاتمه تعطیلات این مطالبات معوقه همراه با دیگر گروه‌ها پرداخت شد. نام خانوادگی بازنشستگانی که در تعطیلات اخیر موفق به دریافت حقوق خود نشده بودند با یکی از حروف «چ»، «ج»، «ژ» و «ص»، «ض»، «ز» و «ف» آغاز می‌شود و این مطلبی بود که فعالان بازنشستگان تامین اجتماعی، صحت آن‌را در گفت‌وگو با تجارت نیوز تایید کردند. هرچند دلیل این توقف دو روزه پرداخت مستمری‌ها هنوز مشخص نیست اما برخی منابع اینطور احتمال دادند: از آنجا که سال‌هاست بخش عمده مستمری‌ها از محل حق بیمه واریزی تامین می‌شود، ممکن است به دلیل توقف این واریزی‌ها در جریان تعطیلات اخیر، پرداخت مستمری‌ها نیز به صورت موقت متوقف شده باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار