| کد مطلب: ۱۰۳۹۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد

مقتدی‌صدر باید وضعیت خود را روشن کند

نماينده تهران در مجلس در واکنش به ناآرامي‌هاي اخير در عراق گفت که بايد آقاي مقتدي صدر وضعيت خود را تعيين تکليف کند؛ مردم عراق از اين برخوردها خيلي راضي نيستند. محمد اسماعيل کوثري در واکنش به تحصن حاميان صدر در پارلمان عراق اظهار کرد: آقاي مقتدي صدر بايد وضعيت خود را تعيين تکليف کند که يک روز با عربستان سعودي و يک روز با اين و يک روز با آن است. وي ادامه داد: مردم عراق مي‌خواهند کساني که اثرگذار هستند، خط مشي مشخص و مقتدرانه را در عراق پياده کرده و يد واحد شوند و نظام قوي داشته باشند تا کشورشان بتواند يکپارچه اداره شود نه اين‌که کش و قوس وجود داشته باشد و هر طرف بخواهد طرف ديگر را بکشد. اين وضعيت باعث ضرر مردم کشور عراق مي‌شود. مردم عراق از برخوردهاي آقاي مقتدي صدر خيلي راضي نيستند.

عضو کميسيون برنامه و بودجه با بيان اينکه دولت اقدامات ارزشمندي را در زمينه ديپلماسي اقتصادي شروع کرده است، گفت: توسعه تعاملات با کشورهاي همسايه و منطقه مي‌تواند گره‌گشاي حل مشکلات اقتصادي کشور باشد و اين سياست از طرف دولت سيزدهم با جديت دنبال مي‌شود. جعفر قادري در مورد ديپلماسي اقتصادي دولت سيزدهم گفت: دولت اقدامات ارزشمندي را در زمينه ديپلماسي اقتصادي شروع کرده است. استفاده از ظرفيت کشورهاي بلوک شرق، آفريقا و آمريکاي لاتين مي‌تواند در توسعه اقتصاد کشور تاثيرات مثبتي داشته باشد. وي بيان داشت: البته اروپا و آمريکا ظرفيت‌هايي از نظر دانش فني دارند، اما به علت لجاجت و دشمني که با ملت ايران دارند حتي اگر مساله برجام هم حل شود به عناوين مختلف با جمهوري اسلامي همکاري نمي‌کنند. قادري تقويت و توسعه شرکت‌هاي دانش بنيان را براي شکوفايي اقتصاد ضروري دانست و گفت: بايد با رفع موانع از ظرفيت شرکت‌هاي دانش بنيان در کشور استفاده کنيم و دولت صادرات غير نفتي را در دستور کار قرار دهد اگر سرعت اين حوزه در تعاملات افزايش يابد مسلما ثمرات قابل توجهي براي کشور خواهد داشت. محدوديت‌ها براي جذب سرمايه‌گذاري در کشور اداري و ناشي از بوروکراسي است.

حميد نوري از حق انتخاب وکيل، تماس و ديدار با خانواده و معرفي شهود به دادگاه محروم بوده و در طول هزار روز گذشته حتي به پزشک هم دسترسي نداشته است. قوه قضائيه کشورمان اعلام کرد که حميد نوري با گذشت حدود 18 روز از صدور رأي دادگاه عليه وي، هنوز موفق نشده متن اين حکم را مطالعه کند. مرکز رسانه قوه قضائيه اعلام کرد: دستگاه قضائي سوئد پس از برگزاري 92 جلسه دادگاه، 18 روز پيش رأي حبس ابد عليه حميد نوري تبعه بازداشت شده ايراني را در يک روند غير قضائي و غير حقوقي صادر کرد. حميد نوري، اما در فرصت تماس کنسولي که روز گذشته براي او فراهم شد، تاکيد کرد هنوز و پس از گذشت 18 روز از صدور رأي دادگاه موفق نشده متن حکم حبس ابد عليه خود را مطالعه کند و اين در حالي است که او کلا 21 روز فرصت داشته تا به رأي اوليه اعتراض نمايد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار