| کد مطلب: ۱۰۳۷۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

مخالفت نمايند گان با د وفوريت طرح
«جواني جمعيت»

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با دوفوريت طرح اصلاح قانون جواني جمعيت و حمايت از خانواده مخالفت کردند. در جلسه علني روز يکشنبه مجلس شوراي اسلامي، بررسي دو فوريت طرح حذف تبصره (ت) ماده يک قانون جواني جمعيت و حمايت از خانواده در دستور کار قرار گرفت و نمايندگان با 171 رأي مخالف و 51 رأي موافق با دوفوريت حذف اين تبصره مخالفت کردند. به اين ترتيب اين طرح به صورت عادي اعلام وصول شد. در بند (ت) ماده يک قانون جواني جمعيت و حمايت از خانواده آمده است: وزارت کشور مکلف است با همکاري مرکز آمار ايران، هرساله به رصد مداوم ميزان مواليد و نرخ باروري کل در کشور پرداخته و بر اساس آن پيشنهادهاي لازم را در خصوص برنامه ريزي براي ارتقاي وضعيت باروري در استان‌ها و شهرستان‌ها به ستاد ملي جمعيت ارائه نمايد.

تقد ير اميرعبد اللهيان از د عوت همتاي ترکيه‌اي خود

در گفت‌وگوي تلفنــــــي حسيـــن اميرعبداللهيان، وزير امور خارجه کشورمان با مولود چاووش اوغلو وزير امور خارجه ترکيه، طرفين پيرامون مسائل مورد علاقه از جمله روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌اي گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. وزير امور خارجه ترکيه در اين مکالمه تلفني دعوت به عمل آمده از وزير امور خارجه کشورمان براي سفر به ترکيه را مورد تاکيد مجدد قرار داد و ابراز اميدواري کرد تداوم ارتباطات ميان مسئولان دو کشور موجبات ارتقاي مناسبات دوجانبه و افزايش همکاري‌هاي متقابل را فراهم نمايد. اميرعبداللهيان با تقدير از دعوت همتاي ترکيه‌اي خود، از عزم تهران براي ارتقاي بيش از پيش مناسبات با ترکيه خبر داده و ابراز اميدواري کرد تا رايزني‌هاي بيشتري در اين خصوص صورت پذيرد.

واکنش آذري‌جهرمي به اظهارات سخنگوي دولت

آذري جهرمي نوشت: حتما در هر دولتي هم قوت است و هم ضعف، دقيقا مثل دولت مستقر، اما اگر بينديشيم و سخن بگوييم ضرر نخواهيم کرد. وزير ارتباطات دولت دوازدهم در کانال تلگرام خود در واکنش به علي بهادري، سخنگوي دولت سيزدهم نوشت: ظاهرا سخنگوي محترم دولت، شب گذشته در اظهاراتي دهه 90 را براي مردم ايران دهه‌ از دست رفته خطاب کرده‌اند که رشد اقتصادي در آن رخ نداده است. در ادامه اين مطلب آمده است: در دولت قبل هم برخي همکاران ما، با استناد به آمار، همچنين وضعيتي را براي بيان اوضاع اقتصادي کشور در بخشي از دهه 80 بيان مي‌کردند. اينها سخنان رسمي مسئولان کشور است، نه براندازان که دو دهه از 4دهه‌ انقلاب اسلامي را براي مردم از دست رفته مي‌خوانند. آذري جهرمي در پايان نوشته: حتما در هر دولتي هم قوت است و هم ضعف، دقيقا مثل دولت مستقر، اما اگر بينديشيم و سخن بگوييم ضرر نخواهيم کرد.

هشد ار قاليباف به برخي نمايند گان

رئيس مجلس شوراي اسلامي اعلام کرد براي شفافيت آراي نمايندگان، تا آخر هفته اسامي نمايندگاني که در راي‌گيري مشارکت نمي‌کنند، اعلام مي‌شود. در جلسه علني روز يکشنبه مجلس و در جريان بررسي طرح اصلاح قانون تشکيلات و آيين دادرسي ديوان عدالت اداري، برخي از نمايندگان در رأي گيري براي تصويب مواد اين طرح مشارکت نمي‌کردند. در ادامه محمدباقر قاليباف، رئيس مجلس شوراي اسلامي در واکنش به مشارکت پايين نمايندگان در راي‌گيري‌ها گفت: 50 نفر از نمايندگان در راي‌گيري مشارکت نکردند؛ لذا در راستاي شفافيت آراي نمايندگان، تا آخر هفته اسامي نمايندگاني که در رأي گيري مشارکت نمي‌کنند، اعلام مي‌شود.

اعلام وصول استيضاح فاطمي امين؟

يک عضو هيات رئيسه مجلس گفت که با تصميم هيات رئيسه مجلس، تقاضاي استيضاح وزير صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول خواهد شد و سپس براي بررسي به کميسيون صنايع و معادن ارجاع مي‌شود. سيد محسن دهنوي با اشاره به جلسه ديروز هيات رئيسه مجلس گفت: در اين جلسه هيات رئيسه درخواست تعدادي از نمايندگان براي استيضاح فاطمي امين وزير صنعت، معدن و تجارت را مورد بررسي قرار داد و در نهايت هيات رئيسه مجلس موافقت کرد که اين تقاضا در مجلس اعلام وصول شده و براي بررسي به کميسيون صنايع و معادن مجلس ارجاع شود. وي مهم‌ترين دليل استيضاح فاطمي امين را عدم مديريت صحيح صنعت خودروسازي و محقق‌نشدن وعده‌هاي وزير صمت اعلام کرد.

ابطال مصوبه افزايش 10 درصدي حقوق کارگران

دبير کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي از ابطال مصوبه هيات دولت در رابطه با افزايش 10 درصد حقوق کارگران طرف قرارداد با دولت خبر داد و گفت: بر اين اساس حقوق تمام کارگراني که با دولت طرف قرارداد هستند بر مبناي قانون کار اعمال خواهد شد. کيومرث سرمدي واله در تشريح جلسه کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: موضوع اين جلسه ابطال مصوبه هيات دولت در رابطه با افزايش 10 درصدي حقوق کارگران طرف قرارداد با دولت بود. وي افزود: طبق قانون کار بايد حقوق آنها اضافه مي‌شد که دولت تخلف کرد و حقوق کارگران را 10 درصد اضافه کرد که مجلس به اين موضوع ورود پيدا کرده و هيات تطبيق قوانين اين مصوبه دولت را ابطال کرد.

 

وزيري جوان سکان وزارت کار را به دست بگيرد

يک عضو کميسيون امور داخلي کشور و شوراها در مجلس تاکيد کرد: از آنجا که رفاه زندگي مردم با وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعي گره خورده است بايد وزيري صاحب نظر و جوان براي اخذ رأي اعتماد به مجلس معرفي شود. ابوالفضل ابوترابي با اشاره به ويژگي‌هايي که وزير پيشنهادي تعاون، کار و رفاه اجتماعي بايد دارا باشد، بيان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي يک وزارتخانه بسيار کليدي است. روز به روز بر اهميت اين وزارتخانه نيز افزوده مي‌شود. رفاه زندگي مردم، امور بازنشستگان و بحث اشتغال از ماموريت‌هاي اين وزارتخانه است و وزاتخانه‌اي بسيار عريض و طويل است. لذا بايد وزيري توانمند، قاطع، پرانرژي و جوان سکان اداره اين وزارتخانه را به دست بگيرد. علاوه بر دانش و تخصصي که بايد وزير پيشنهادي تعاون دارا باشد، بايد انرژي جواني را نيز داشته باشد.

گشايش بزرگ‌ترين پرونده تحقيق ترور سردار سليماني و ابومهدي

در پي اظهارات اخير مايک پمپئو در خصوص جنايت فرودگاه بغداد برخي مسئولان عراقي واکنش‌هايي داشته‌اند و خواستار مجازات تمام افرادي شدند که در اين حادثه دست داشته‌اند و نماينده ائتلاف الفتح از گشايش بزرگ‌ترين پرونده تحقيقاتي در خصوص ترور سردار سليماني و ابومهدي المهندس خبر داد. ائتلاف الفتح عراق ديروز (يکشنبه) از گشايش بزرگ‌ترين پرونده تحقيقاتي در پارلمان عراق در خصوص جنايت فرودگاه بغداد (ترور سردار سليماني و ابومهدي المهندس) خبر داد و اعلام کرد که اظهارات اخير مايک پمپئو، وزير خارجه پيشين آمريکا شوکه کننده بود و نشان مي‌دهد که برخي شخصيت‌هاي عراقي در اين حادثه دست داشته‌اند.رفيق الصالحي، نماينده ائتلاف فتح در گفت‌وگو با اين خبرگزاري گفت: پمپئو جزئيات مخفيانه و سري درخصوص نفوذ آمريکا در عراق و ميزان دخالت در امور داخلي را برملا کرد و ائتلاف الفتح اقدام به گشايش بزرگ‌ترين پرونده تحقيقاتي پارلماني از طريق کميته‌هاي متخصص کرده است تا تمام کساني که در اين جنايت دست داشته‌اند و با سفارت آمريکا در ارتباط بودند به دادگاه ارجاع داده شده و مجازات شوند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار