| کد مطلب: ۱۰۳۶۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد

اقدامات دولت شرایط را به نفع مردم رقم خواهد زد

آرمان ملي: رئيس‌جمهور در بيست و پنجمين سفر استاني خود به استان اصفهان رفت و در ديدار با اقشار مختلف مردم، شوراي اداري اصفهان، نخبگان اين استان و اجتماع مردمي هسته‌هاي جهاد و پيشرفت با تاکيد بر اينکه دولت براي احياي زاينده‌رود برنامه دارد، گفت: مساله آب بايد بدون نگاه بخشي، به‌صورت منطقه‌اي و با استفاده از همه امکانات حل شود و مي‌خواهم بگويم که همه امکانات و راهکارها براي احياي زاينده‌رود، امروز روي ميز دولت است. ما با حرکت جهادي توانستيم راه برون رفت از تحريم‌ها را دنبال کنيم. دنيا بايد به ما حق بدهد که نبايد به آمريکايي‌ها اعتماد کنيم، زيرا آنان ميثاق شکنند.

اهم اظهارات آيت‌ا... سيد ابراهيم رئيسي از اين قرار است:

معتقديم موانع ممکن است ابتدا انسان را به فکر وا دارد اما ما پيرو مکتبي هستيم که امام راحل سردمدار آن است، ايشان فرهنگ «ما مي‌توانيم» را معني کرد. اگر فرهنگ ما مي‌توانيم وجود داشته باشد همه چيز ممکن است. ما هم خود را موظف به خدمت مي‌دانيم و مي‌توانيم بر همه مشکلات فائق بياييم. مساله آب در اصفهان و حل اين مشکل مورد تاکيد دولت و نخبگان است. ما منکر هيچکدام از اين مسائل و مشکلات نيستيم. اين مسلم است که ميزاني که قبلا آب در رودخانه وجود داشته الان وجود ندارد. يا بهره‌برداري درست اتفاق نيفتاده يا کمبود نزولات باراني داريم. 10 ميليارد مترمکعب آب به سه ميليارد مترمکعب آب تبديل شده است. بايد به عدالت رفتار شود به اين معني که طرحي جامع داشته باشيم و با درنظر گرفتن همه اولويت‌ها و حقوقي که وجود دارد و همه آنچه که از اسناد و پيشينه داريم و راه‌هايي که براي برون رفت از اين وضعيت وجود دارد، حرکت کنيم.

دولت و وزارت نيرو تلاش مي‌کنند تا از اين وضعيت خارج شويم و در زاينده‌رود آب جاري شود تا مردم چشمشان به آب روشن و دغدغه کشاورزان برطرف شود. اين يک الزاماتي دارد که بايد به آن عمل کنيم. الگوي کشت بايد صحيح باشد. اگر قرار است مقررات رعايت شود، نبايد از آب سوءاستفاده شود و برداشت‌هاي بي‌جا رخ دهد. دوستان درصدد هستند که اين طرح را کامل کنند و آن را در محضر همه نخبگان در منطقه قرار دهند. موضوع را براي همه روشن کنند. ما به دنبال ايجاد طرح جامعي هستيم تا مشکل را برطرف کند. هر طرحي و هر راهي که براي رفع مشکل آب استان اجرا شود، حتماً در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و اين طور نيست که از کنار مشکل بگذريم. به من گفتند زماني به اصفهان بروم که آب وجود داشته باشد، اما من گفتم که بايد عمق مساله را از نزديک ببينم. اگر با مردم شفاف باشيم، اگر با مردم با عدالت رفتار کنيم و اين به مردم تفهيم شود، بهترين حامي براي اين طرح خود مردم خواهند بود. اين مهم دغدغه و در دستور کار دولت ماست.

اگر فضاي مجازي مديريت شود ايجاد محدوديت براي کسب و کارهاي نوبنياد نيست، ما مي‌خواهيم ناهنجاري‌ها و ورود به زندگي خصوصي افراد را محدود کنيم. فساد در همه بخش‌ها بايد مورد مبارزه قرار گيرد. فضاي مجازي هم همين‌طور است. گاهي آنقدر فضا محدود مي‌شود که کسي که مي‌خواهد از فضاي مجازي استفاده درست کند، دچار مشکل مي‌شود. در دولت در وزارت ارتباطات و کارگروه فضاي مجازي مساله را پيگيري مي‌کنيم. فضاي مجازي ساخته دست بشر است. توسعه اين فضا بسيار سريع اتفاق مي‌افتد و همه زندگي بشر در تمام دنيا را به خود اختصاص داده است. در همه عرصه‌ها از فضاي ديجيتال استفاده مي‌شود، اما اين فضا به مديريت احتياج دارد. اما اين مديريت به معناي محدوديت آن نيست. تلاش مي‌کنيم فساد، قاچاق، رد و بدل کردن سلاح در فضاي مجازي اتفاق نيفتد. مديريت فضاي مجازي در دستور کار دولت قرار گرفته است

تمام تلاش ما در دولت، ميدان دادن به جوانان انقلابي است. تأکيد ما بر ميدان دادن به بخش خصوصي هم هست. در جلسه با اتاق تعاون و اتاق اقتصاد گفته شد که بخش خصوصي را در مقابل تصميمات خلق‌الساعه قرار ندهيد. اينجور نباشد که يک شب فعال اقتصادي بخوابد، فردا بلند شود و تصميم جديدي گرفته شود. کشاورز بايد بداند کاشت، داشت و برداشت او قابل پيش بيني است، چون در غير اين صورت اقتصاد غيرفعال است و کشاورز حاشيه نشين مي‌شود. يکي از مؤلفه‌هاي مهم قدرت در جامعه، ظرفيت‌هاي بسياري است که در جامعه و در ابعاد مختلف فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي وجود دارد که بايد از اين ظرفيت‌ها به درستي بهره ببريم. البته ما مشکلاتي هم داريم. ‌اي آينده‌سازان کشور،‌اي جوانان بدانيد هر جا به نسخه انقلاب اسلامي عمل کرده‌ايم، موفق بوده‌ايم و هر جا با شک و ترديد نگاه کرده‌ايم و به نسخه‌هاي ديگران عمل کرده‌ايم، موفق نبوده‌ايم. جوانان برومند انقلابي و جهادي با روحيه بالا نقش‌آفريني کرده‌اند. اين حوزه‌هاي موفقيت ماست.

ضرورت‌هايي وجود دارد که بر هيچ صاحب‌نظري پوشيده نيست. اميدواريم هر آنچه که نياز است از اصلاحات اقتصادي، با موفقيت انجام دهيم. از مشکلات معيشتي که بعضاً براي مردم در شهر و روستا وجود دارد آگاهم. با مردم ارتباط دارم و از شرايط مطلع هستم و از مشکلاتي که افراد به آن مبتلا هستند رنج زيادي مي‌برم. اما اقدامات دولت با صبر و همکاري مردم، پيگيري مجدانه مسئولان، حضور همه فعالان اقتصادي و دلسوزان به لطف خداوند متعال شرايط را به نفع مردم رقم خواهد زد. اگر با مردم با شفافيت صحبت شود، قطعاً نتيجه‌بخش است. قطع کردن دست دلالان يک ضرورت است و باعث باز کردن زمينه‌هاي اقتصادي براي جوانان منتظر کارآفريني خواهد شد. ميدان دادن به جوانان کارآفرين و باز کردن دست بخش خصوصي يک ضرورت است. به هر کسي با قلمش، با قدمش، با اقدامش، با فعلش با ترک فعلش مردم را نااميد و مأيوس کند، بخواهد و نخواهد، بداند يا نداند در مسير دشمن حرکت کرده است و هرکس در اين کشور با قلمش و گام‌هايش و اقدامش و همه حرکات و سکناتش مردم را به اين کشور اميدوار کند، بداند يا نداند در جهت راهبرد انقلاب حرکت کرده است.

دولت براي احياي زاينده‌رود برنامه دارد، گفت: مساله آب بايد بدون نگاه بخشي، به‌صورت منطقه‌اي و با استفاده از همه امکانات حل شود و مي‌خواهم بگويم که همه امکانات و راهکارها براي احياي زاينده‌رود امروز روي ميز دولت است. احياي زاينده‌رود براي دولت نيز مساله اولويت‌دار است.

با کار شبانه روزي عده‌اي جهادگر ما ظرفيت توليد هواپيمايي با 72 سرنشين را در کشور داريم که هم امکان استفاده در داخل و هم امکان صادرات آن وجود دارد. بعضي فرآيندها مردم را نااميد مي‌کند به عنوان مثال و به اعتقاد برخي کارشناسان اکنون به ميزان 50 سال طرح نيمه تمام در کشور داريم که بايد با يک نگاه جهادي اين گره‌ها باز شود. وقتي آمريکايي‌ها رسما اعلام مي‌کنند که فشار حداکثري مفتضحانه شکست خورده است، معناي اين حرف آن است که انقلاب اسلامي راه پيروزي و پيشرفت را دارد طي مي‌کند و آمريکايي‌ها در حال افول و ضعف هستند. ما با حرکت جهادي توانستيم راه برون رفت از تحريم‌ها را دنبال کنيم. من از آمريکايي‌ها متعجبم از يک طرف پيغام مي‌فرستند که ما براي مذاکره و توافق آماده‌ايم و از طرف ديگر بر ليست تحريم‌ها مي‌افزايند. دنيا بايد به ما حق بدهد که نبايد به آمريکايي‌ها اعتماد کنيم، زيرا آنان ميثاق شکنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار