| کد مطلب: ۱۰۳۴۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد

پیشگیری از «سرطان» با «چای»

نتايج مطالعه‌اي نشان داد که نوشيدن چاي ممکن است سلامت قلب و مغز، عملکرد ايمني را بهبود بخشد و خطر سرطان را کاهش دهد. بسياري از اثرات مفيد چاي به‌دليل سطوح بالاي فلاونوئيدها مانند کاتچين است که داراي خواص آنتي‌اکسيداني است. چاي‌سبز قبل از اينکه اکسيد شود برشته مي‌شود و از اين‌رو حاوي سطوح بالاتري از کاتچين است. چاي‌سياه اجازه اکسيدشدن داشته و داراي سطوح پايين‌تري از کاتچين است. چاي‌سياه حاوي مقادير بيشتري از فلاوونوئيدهاي ديگر به‌نام تاروبيگين و تافلاوين است که داراي خواص آنتي‌اکسيداني هستند.

برخي از افراد تصور مي‌کنند شيرهاي مدت‌دار به‌دليل مدت زمان طولاني انقضا در بيرون از يخچال، داراي نگهدارنده هستند، اما اين تصورغلطي است؛ چرا که هيچ ماده نگهدارنده‌اي در شير مدت‌دار نيست و نوع فرآيندي که در فرآوري طي مي‌شود، دليل بالابودن ماندگاري شير است. شير مدت‌دار از طريق حرارت بالاي 135 درجه سانتيگراد در کمتر از چند دقيقه استرليزه مي‌شود. به همين دليل کليه ميکروب‌هاي موجود در شير به‌سرعت از بين مي‌روند. از سوي ديگر اين‌گونه شيرها در بسته‌بندي‌هاي چهارلايه، بسته‌بندي مي‌شوند.

متخصصان دريافتند: عدم فعاليت‌بدني، افسردگي و استعمال سيگار مهمترين عوامل ابتلا به آلزايمر هستند. چاقي عامل شماره يک در ميان بزرگسالان بوده در حاليکه ورزش‌نکردن بزرگ‌ترين تهديد براي افراد است. متخصصان اظهارداشتند: افرادي که داراي يک نوع ژن موسوم به APOE4 هستند، نسبت به افراد ديگر بيشتر در معرض ابتلا به آلزايمر قرار دارند. متخصصان تاکيددارند که حدود 40 درصد از موارد زوال‌عقل در سراسر جهان را مي‌توان به عوامل خطرزاي قابل اصلاح نسبت داد که شامل 3 مورد ذکرشده به‌علاوه عواملي مانند فشارخون بالا، ديابت و کاهش شنوايي است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار