| کد مطلب: ۱۰۳۴۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

حضور رئيس جمهور در جمعه بازار

امروز اتفاق جالبي در ميدان بهمن تهران رخ داد. رئيس جمهور را بدون واسطه‌اي مردم حضور پيدا کرد. سيد ابراهيم رئيسي صبح روز گذشته با حضور در يکي از مراکز اصلي توزيع مرغ و گوشت جنوب تهران و يکي از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مرکز شهر ضمن گفت‌وگو با مردم از نزديک در جريان وضعيت توزيع کالاهاي اساسي و مشکلات اين امر قرار گرفت. وي در اين بازديد در پاسخ به دغدغه يکي از شهروندان گفت: تا من زنده هستم اجازه نمي‌دهم مردم از اصلاح نظام يارانه‌ها آسيب ببينند. در اين بازديد وزير جهاد کشاورزي، رئيسي را همراهي مي‌کرد. وي با حضور در چند فروشگاه زنجيره‌اي، بي‌واسطه حرف‌هاي مردم را شنيد. رئيس قوه مجريه همچنين براي راهبري دقيق برنامه‌ها، پس از بازديد ميداني، در جلسه‌ ستاد تنظيم بازار حضور يافت.

آمادگي براي مقابله با هر تهديد

فرمانده نيروي پدافند هوايي ارتش تاکيد کرد: با همه توان آماده مقابله با هر تهديدي هستيم تا جايي که امروز پدافند هوايي ارتش دشمنان را در کيلومترها آن طرف مرزها رصد مي‌کند. امير سرتـــيپ عليرضا صباحي‌فرد با حضور در سايت فرماندهي اطلاعات و شناسايي بانه ضمن ديدار با کارکنان پايور و وظيفه از قسمت‌هاي مختلف اين سايت بازديد و توان رزم و تجهيزات مستقر در اين سايت را مورد ارزيابي قرار داد. وي در حاشيه اين بازديد با بيان اينکه پدافند هوايي ارتش با تجهيزات نوين، بومي و توان رزم بالا آماده دفاع همه جانبه از کشور است، گفت: آسمان امن ايران اسلامي در سايه تلاش‌هاي شبانه‌روزي و بي‌وقفه کارکنان جوان و با انگيزه پدافند هوايي حاصل شده است. فرمانده نيروي پدافند هوايي ارتش با اشاره به اينکه دشمن جرات حضور و نفوذ در خاک ما را ندارد، اظهار داشت: با همه توان همواره آماده مقابله با هر تهديدي هستيم. امروز پدافند هوايي ارتش دشمنان را در کيلومترها آن طرف مرزها رصد مي‌کند.

تاکيد دولت بر توزيع عادلانه يارانه

سخنگوي دولت تاکيد کرد: توزيع عادلانه يارانه‌ها با صبر و اعتماد متقابل دولت و مردم، اصلاحات ماندگاري براي حل مشکلات اقتصادي ايجاد خواهد کرد. علي بهادري جهرمي در حساب کاربري خود در توييتر نوشت: «رفع محدوديت‌ها، رونق کسب‌وکار و سفر، بازگشايي مدارس و رسيدن فوتي‌هاي کرونا از 700 به 3 نفر در 9 ماه، دور از دسترس بود، اما با ‎اعتماد متقابل دولت و مردم شدني شد. وي ادامه داد: ان‌شاءا... توزيع عادلانه يارانه‌ها نيز با صبر و اعتماد متقابل، اصلاحات ماندگاري براي حل مشکلات اقتصادي ايجاد خواهد کرد.

اتهام‌زني فرمانده سنتکام عليه ايران

فرمــانده نيروهاي تروريستـــي سنتکام (فرماندهي مرکزي نيروهـــاي آمريکـــا در غـــرب آسيا) در گفت‌وگويي ايران را «بي‌ثبات‌کننده‌ترين» نيرو در خاورميانه خواند. اريک کوريلا، فرمانده نيروهاي تروريستي سنتکام روز پنج‌شنبه در گفت‌وگويي با الجزيره مدعي شد: از نظر من ايران بي‌ثبات‌کننده‌ترين نيرو در خاورميانه است. موضع آمريکا اين است که به ايران اجازه هسته‌اي شدن را ندهد؛ با اين حال نگراني ما درباره ايران از توانايي‌هاي هسته‌اي‌اش فراتر مي‌رود. وي در ادامه ادعا کرد که برنامه موشک‌هاي بالستيک ايران و حمايتش از گروه‌هاي نيابتي از ديگر نگراني‌هاي ايالات متحده محسوب مي‌شوند. وي در ادامه گفت: تهديد ايران نيازمند تلاش قاطع از سوي ما و شرکاي امنيتي‌مان در منطقه است. سنتکام به اين تلاش متعهد است.

واکنش غريب آبادي به کشف ده‌ها گور دسته‌جمعي در آمريکا

دبير ستاد حقوق بشر در واکنش به کشف ده‌ها گور دسته جمعي در محل مدارس بوميان آمريکا، گفت: با وجود نقض گسترده حقوق بشر، ايالات متحده آمريکا به خودش همچنان اجازه مي‌دهد ديگران را درباره حقوق بشر نصحيت کند. کاظم غريب آبادي، معاون امور بين‌الملل قوه قضائيه و دبير ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران، در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: «کودکان بومي آمريکايي بي‌نوا از خانواده‌هاي خود جدا شدند، نگذاشتند به زبان مادري‌شان حرف بزنند، مورد سوءاستفاده قرار گرفتند، به آن‌ها تجاوز شد و در نهايت در گورهاي دسته‌جمعي مدفون شدند. اما ايالات متحده آمريکا به خودش همچنان اجازه مي‌دهد ديگران را درباره حقوق بشر نصحيت کند!» به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني ستاد حقوق بشر، وزير کشور آمريکا روز چهارشنبه اعلام کرد که تحقيقات دولتي در مورد گذشته مدارس شبانه روزي بوميان منجر به کشف گورهاي دسته‌جمعي علامت‌گذاري شده يا فاقد علامت در محل 53 مورد از اين مدارس شده است. اين گزارش يادآور مي‌شود که «سوءاستفاده‌هاي شديد جسمي، جنسي و عاطفي» در اين مدارس صورت گرفته و به خوبي مستند شده است و تاکنون بيش از 500 کودک که در اين مدارس جان خود را از دست داده‌اند، ثبت شده‌اند.

اقدام قوه قضائيه براي مقابله با گرانفروشي‌

در راستاي دستورات رئيس قوه قضائيه مبني بر «مقابله با گرانفروشي و احتکار» و کمک دستگاه قضائي به دولت در انجام اصلاحات اقتصادي، دادستاني کل کشور در اطلاعيه‌اي از واحدهاي توليدي که با ارز ترجيحي مواد اوليه وارد يا از سامانه بازارگاه خريداري کرده‌اند و در حال حاضر موجودي دارند و همچنين محصولات نهايي آنها برابر تصميمات دولت و تنظيم بازار، مشمول افزايش قيمت شده است، خواست تا براي پيشگيري از شائبه و تشکيل پرونده احتکار، نسبت به خود اظهاري ميزان موجودي ذخاير در انبارهاي خود اقدام کنند. در اين اطلاعيه آمده است: واحدهاي توليدي، گزارش خود را به ادارات کل جهاد کشاورزي مراکز استان‌ها ارائه کنند و در موعد مقرر نسبت به واريز مابه‌التفاوت ارز به حساب هدفمندي يارانه‌ها اقدام و نتيجه را با تسليم رونوشت به دادستان‌هاي مراکز استان‌ها و ادارات کل تعزيرات حکومتي اعلام کنند.

 

قطر دوست دارد بين دوستانش مخاصمه نباشد

سفير ايران در دوحه در توييتي با اشاره به سفر امير قطر به تهران و ديدارش با مقامات عالي رتبه ايران تاکيد کرد: قطر دوست دارد بين دوستانش مخاصمه نباشد. حميدرضا دهقاني در صفحه توييتر خود در اين ارتباط نوشت: شيخ تميم امير محترم قطر در سرزمين مهر‌آباد... چقدر از رفت و آمد، رفاقت و همکاري بين ايران و همسايگان خشنود مي‌شوم. گسترش روابط سياسي و اقتصادي و مشورت و همکاري در مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي از اهداف سفر است... و البته در يک کلام فکر کنم قطر دوست دارد بين دوستانش مخاصمه نباشد.

رژيم صهيونيستي مخالف آزادي بيان است

حسين اميرعبداللهيان، وزير امور خارجه در جريان سفر امير قطر به تهران، با همتاي قطري خود ديدار و گفت‌وگو کرد. وزراي امور خارجه دو کشور در اين ديدار، ترور وحشيانه شيرين ابوعاقله، گزارشگر شبکه الجزيره قطر را محکوم کردند و عدم اقدام جدي نهادهاي بين‌المللي و حقوق‌بشري و همچنين استانداردهاي دوگانه آنها در قبال نقض حقوق‌بشر در فلسطين و ترور هدفمند خبرنگاران را دليل اصلي تداوم اقدامات تروريستي و وحشيانه رژيم اشغالگر قدس در فلسطين دانستند. طرفين با اشاره به اينکه اين روزنامه‌نگار فلسطيني در هنگام شهادت، جليقه خبرنگاري بر تن داشته است، اعلام کردند، اقدام سبوعانه اسرائيل نشان مي‌دهد که رژيم صهيونيستي مخالف آزادي بيان است و به دنبال پنهان کردن حقايق و جنايات تروريستي خود در فلسطين است.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار