| کد مطلب: ۱۰۳۴۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

ميزباني ايران
از 156 گونه پرنده

آرمان ملي: در دوره سرشماري زمستاني پرندگان آبــــزي و کنارآبزي سال گذشته، استان‌هاي مازندران، گلستان و گيلان ميزبان بيشترين جمعيت و استان‌هاي البرز، يزد و همدان ميزبان کمترين جمعيت پرندگان آبزي و کنارآبزي مهاجر بودند. بيشترين جمعيت پرندگان آبزي و کنارآبزي مهاجر فهرست سرخ IUCN ãÊÚáÞ Èå æäå ÇÑϘ ÓÑÍäÇíí ÈÇ ÌãÚíÊ 53 åÒÇÑ æ 882 ÑäÏå æ ˜ãÊÑíä ÌãÚíÊ ãÑÈæØ Èå Ïæ æäå ÏÑäÇí ÓíÈÑí (í˜ ÞØÚå) æ ÚÑæÓ ÛÇÒ (ÏæÞØÚå) ÑäÏå ÈæÏ. Èå ØæÑ ˜áí ÏÑ ÓÑÔãÇÑí ÓÇá ÐÔÊå¡ 3. 07 ÏÑÕÏ ÇÒ ˜á ÌãÚíÊ ÑäÏÇä ÂÈÒí æ ˜äÇÑ ÂÈÒí ãÊÚáÞ Èå ÝåÑÓÊ ÓÑÎ IUCN ÈæÏäÏ.

اعتراض خانواده جانباختگان سينا اطهر

همــشهري آنلاين: خانواده‌هـــــاي جانباختگان در حادثه آتش‌سوزي کلينيک سينا اطهر که به مــرگ 19 نفر منجر شد، به حکم جديد دادگاه تجديد نظر اعتراض کردند. براساس نظر هيأت کارشناسي، در واقع جرقه‌هاي ناچيز از سقف اتاقک به داخل آن رسوخ کرده و در ادامه با انفجار سيلندرهاي اکسيژن، آتش به ديگر طبقات گسترش يافته و اين حادثه مرگبار را رقم زده بود. بازپرس جنايي تهران با توجه به اختيارات قضائي اگر نياز به تغيير در ميزان درصدها وجود داشته باشد، تغييراتي در درصدهاي قصور متهمان اعمال خواهد کرد و به اين ترتيب پرونده به‌زودي و پيش از رسيدن سالگرد حادثه با صدور کيفرخواست به دادگاه فرستاده مي‌شود. براساس نظريه نظام‌پزشکي، 4نفر از پزشکان به محروميت از مشاغل پزشکي تا 3سال محکوم شدند، اما براي مابقي پزشکاني که در اين حادثه متهم بودند قرار منع تعقيب صادر شد.

کشف بيش از 1000 تن کالا

آرمان ملي: فرمانده انتظامي تهران بزرگ از کشف دو انبار بزرگ احتکار بيش از 1000 تن اقلام اساسي در پايتخت خبر داد. سردار حسين رحيمي افزود: روز دوشنبه ماموران پليس امنيت اقتصادي بيش از 30 تن آرد و بالغ بر 1000 تن برنج، روغن و شکر احتکار شده را از دو انبار در جنوب تهران کشف و ضبط کردند. در تمام گشت‌هاي تعزيرات، ماموران پليس حضور دارند. علاوه بر آن با هرگونه اخلال در بازار و احتکار برخورد مي‌کنيم.

پرداخت مستمري بازنشستگان

آرمان ملي: به‌منظور پرداخت به‌موقع مستمري بازنشستگان تأمين‌اجتماعي، پرداخت مستمري ارديبهشت ماه اين افراد از روز گذشته (دوشنبه) آغاز شده و به محض تصويب افزايش مستمري امسال در هيأت دولت و ابلاغ آن به سازمان تأمين‌اجتماعي، در دو روز پاياني ارديبهشت، مابه‌التفاوت افزايش اين ماه پرداخت مي‌شود. از آن جايي که طبق روال و بر اساس حروف الفبا حقوق مستمري‌بگيران از بيستم هر ماه شروع و واريز مي‌شود؛ همچنين مابه‌التفاوت فروردين ماه نيز همزمان با پرداخت مستمري خرداد و تيرماه انجام خواهد شد.

کاوش و مرمت بند هخامنشي ديدگان

آرمان ملي: فصل دوم کاوش بنـــــد هخامنشي ديدگان (بستان خاني) با مجوز پژوهشگاه ميراث‌فرهنگي و گردشگري در حال انجام است و سامان‌دهي، مرمت و حفاظت اين شاهکار مهندسي آب ايران‌باستان پس از پايان کاوش توسط پايگاه ميراث‌جهاني پاسارگاد آغاز خواهد شد. محمدرضا کرمي سرپرست هيات باستان‌شناسي 20 ارديبهشت 1401، با اعلام اين خبر، بند ديدگان را از سازه‌هاي آبي هخامنشي ناحيه پاسارگاد خواند که در حوضه آبريز رود پلوار، بخشي از آبريز بختگان و طشک جاي گرفته است. او بند ديدگان را که بستان‌خاني نيز ناميده مي‌شود، بزرگ‌ترين بند تاريخي ايران دانست که با بلنداي تاج 21 متر و گستره درياچه نزديک به 200 هکتار تاکنون شناسايي شده است.

بيشترين مرگ کرونا در منطقه 4

ايسنا: فرمانده عمليات مقابله با کرونا با تاکيد بر اينکه شرايط فعلي اين بيماري، به معناي پايان کرونا نيست، بر لزوم ادامه مقابله با اين بيماري و برنامه‌ريزي و طراحي لازم در اين زمينه تاکيد کرد. عليرضا زالي با اشاره به اينکه نبايد شرايط فعلي را پايان کرونا ويروس دانست افزود: اين اشتباهي راهبردي است که بگوييم کرونا به پايان رسيده و برهمين اساس بايد براي ادامه مقابله با اين بيماري برنامه ريزي و طراحي‌هاي لازم را داشته باشيم. به عنوان نمونه منطقه 4 تهران نزديک به يک ميليون و 100 هزار نفر جمعيت دارد و در ايام کرونا همواره نقطه داغ ما محسوب مي‌شد، به طوري که در بخش بستري و چه در حوزه مرگ و مير بيش‌ترين آمار اين منطقه را به خود اختصاص مي‌داد.

11 استان امروز باراني مي‌شوند

آرمان ملي: کارشناس هواشناسي کشور از نفوذ بيشتر گرد و خاک به داخل ايران از امروز (20 ارديبهشت) خبر داد. محمد اصغري افزود: کماکان 2 پديده در کشور با هم درگيرند؛ يکي گرد و خاک است و ديگري بارش باران و وزش باد. امروز در استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، کردستان، همدان، مرکزي، لرستان، البرز، زنجان، قزوين شاهد بارش باران خواهيم بود. اصغري با تاکيد بر اينکه بارش‌ها در تهران بيشتر در ارتفاعات و دامنه‌هاي البرز رخ خواهد داد، گفت: امروز نيز تقريبا همين شرايط را درخصوص بارندگي خواهيم داشت.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار