| کد مطلب: ۱۰۳۰۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

قاچاق سوخت در یک واحد تولیدی
فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف 100 هزار لیتر گازوئیل دپوشده، به ارزش 25 میلیارد ریال در یکی از واحدهای تولیدی شهرستان البرز خبر داد. سردارعلی ابراهیمی اظهارداشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپو مقادیر قابل‌توجهی سوخت گازوئیل، در یکی از واحدهای تولیدی شهرستان البرز و فروش آن به‌صورت قاچاق، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت. وی افزود: ماموران برای بررسی بیشتر، با هماهنگی با مراجع قضائی به محل اعزام و در بازرسی از آنجا، 100 هزار لیتر گازوئیل قاچاق که فاقد هرگونه مجوز قانونی از شرکت نفت بود را کشف و یک نفر را در این خصوص دستگیر کردند. فرمانده انتظامی قزوین ادامه داد: در این عملیات رانندگان 2 کامیون که در حال بارگیری گازوئیل به مخزن جاساز خودرو خود بودند، دستگیر و خودرو آنها توقیف شد. سردار ابراهیمی با اشاره به اینکه ارزش سوخت قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان 25 میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: محموله سوخت با تشکیل پرونده به عوامل شرکت نفت تحویل و متهمان به مراجع قضائی معرفی شدند.
توقیف وانت حامل 221 کیلو تریاک
فرمانده انتظامي شهرستان کرمان از کشف 221کیلو و 500 گرم تریاک از يکدستگاه خودروی پیکان وانت در راین خبر داد. سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: ماموران انتظامي بخش راین این فرماندهی حين گشتزني‌هاي هدفمند درسطح حوزه استحفاظي به يکدستگاه خودروی پیکان وانت مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند. وي افزود: راننده بدون توجه به ايست پليس اقدام به فرار کرد، که پس از تعقيب و مراقبت و با سرعت عمل و هوشیاری ماموران خودرو متوقف شد. فرمانده انتظامي شهرستان کرمان بيان داشت: ماموران در بازرسي از خودرو 221 کیلو و 500 گرم تریاک کشف و يک متهم را دستگير کردند.
دستگیری عامل فروش داروی غیرمجاز
رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی و دستگیری شخصی که با ایجاد صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به تبلیغ و فروش داروی قاچاق می‌کرد، خبر داد. سرهنگ علی قهرمان‌طالع گفت: افسران رصد این پلیس در پی اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي با چندین صفحه اینستاگرامی روبه‌رو شدند که صاحب یا صاحبان آن با درج تصاویر انواع داروهاي چاقی، افزايش قد و لاغري غیرمجاز اقدام به تبلیغ و فروش آنها می‌کردند که به‌دلیل حساسیت در امر سلامتی هموطنان، بلافاصله پرونده تشکیل و در دستورکار پليس قرار گرفت. وی ادامه داد: کاراگاهان پرونده با جمع‌آوری مستندات اولیه و انجام اقدامات فنی و پلیسی صاحب صفحات را در شهرستان اردبیل شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه متهم به‌همراه اجناس غیرمجاز دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. سرهنگ قهرمان‌طالع اظهارداشت: طی بازرسي صورت‌گرفته توسط مامورین تعداد 64 بسته دارويي شامل 3580 عدد قرص و 300 گرم پودردارويي قاچاق جمع‌آوري و تحويل معاونت غذا دارو شد. این مقام انتظامي در پایان گفت: هموطنان عزیز توجه داشته باشند که برای تهیه هرگونه قرص، صرفا با نسخ دارویی و از داروخانه‌های مجاز اقدام نموده و به هیچ وجه به تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی توجه نکرده و برای گزارش چنین مواردی می‌توانند آدرس این صفحات را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری و همچنین شماره تماس این مرکز 096380 گزارش نمایند.
کلاهبرداری در بستر بازارهای آنلاین
معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور از شناسایی و دستگیری متهم حرفه‌ای فعال در زمینه کلاهبرداری در بستر بازارهای آنلاین خبر داد و گفت: متهم اصلی پرونده در یکی از شهرستان‌ها مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شد. سرهنگ رامین پاشایی اظهارداشت: در پی ارجاع پرونده‌هایی به پلیس فتا یکی از استان‌های جنوبی کشور مبنی بر مشاهده آگهی در بازارهای آنلاین با موضوع فروش خودرو و به‌دنبال آن کلاهبرداری از قربانیان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی افزود: متهم پرونده که از مجرمان حرفه‌ای و تحت تعقیب سایر پلیس‌های تخصصی نیز بود، با معرفی خود تحت‌عنوان کارمند ارگان‌های دولتی و وکیل دادگستری اقدام به کلاهبرداری کلان از شهروندان تحت عنوان فروش خودرو می‌نمود. سرهنگ پاشایی ادامه داد: با بررسی‌های و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت متهم اصلی پرونده در یکی از شهرستان‌ها مورد شناسایی قرار گرفته، دستگیر و در بازرسی از محل اختفای وی ۵ دستگاه گوشی تلفن‌همراه مورد استفاده در فرآیند ارتکاب جرم کشف و ضبط شد و همچنین براساس بررسی‌های انجام شده تاکنون ۶۵ پرونده مرتبط با متهم در نقاط مختلف کشور شناسایی شده است. معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور بیان داشت: برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی واحدهای پلیس فتا استان‌ها، از ابتدای دیماه سالجاری تعداد ۱۲ فقره کلاهبرداری رایانه‌ای در بستر بازارهای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی خارجی با ارزش ریالی قریب به ۴۸ میلیارد ریال شناسایی و منهدم شده‌اند که در این رابطه ۱۸ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند. سرهنگ پاشایی با بیان اینکه مجرمان از بستر بازارهای آنلاین برای درج آگهی‌های جعلی به منظور فریب شهروندان و کلاهبرداری از آنها در قالب پرداخت کل مبلغ و یا بخشی از وجه تحت عنوان بیعانه استفاده می‌نمایند، به شهروندان توصیه کرد: قبل از ملاقات حضوری با فرد درج‌کننده آگهی و اطمینان از وجود کالا و صحت موضوع، به هیچ عنوان اقدام به واریز وجه به حساب‌های معرفی شده نکنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار