| کد مطلب: ۱۰۳۰۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

بررسی مجدد طرح صیانت
سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت که قرار است از روز سه‌شنبه(فردا) مجددا جلسات این کمیسیون تشکیل شود. لطف‌ا... سیاهکلی در خصوص آخرین وضعیت طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس افزود: نظر مرکز پژوهش‌های مجلس به کمیسیون ارائه شده است و روز سه‌شنبه جلسه کمیسیون مشترک برگزار خواهد شد و رسیدگی به طرح ادامه می‌یابد. وی افزود: این طرح به هیچ عنوان از دستور کار خارج نشده بود و ان‌شاءا... بررسی‌ها با کیفیت بهتر و با نگاه اصلاحی‌تر و با عیب کمتر دنبال خواهد شد. اعضای کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در دوازدهمین جلسه کمیسیون مصوب کرده بودند که طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی برای اعمال پیشنهادات کارشناسی و بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس بازگردد.
واردات خودرو مشروط به نظر مجمع
نمایندگان مجلس با اصرار بر مصوبه قبلی خود درباره واردات خودرو، طرح ساماندهی صنعت خودرو را جهت بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند. نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز(یکشنبه)، به بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی صنعت خودرو پرداختند. حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس گفت که کمیسیون صنایع بر نظر قبلی خود در ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو اصرار کرد. نمایندگان مجلس نیز با تایید مصوبه کمیسیون صنایع و معادن تصویب کردند که ماده ۴ این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شو ‫. ماده ۴- هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به‌ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام نماید. ‬ ‫تبصره ۱- با هدف تنظیم بازار و رعایت الگوی مصرف، شاخص‌های کیفیت و میزان مصرف سوخت خودروهای وارداتی و نیز سقف تعداد مجاز واردات آنها (متناسب با کسری تولید داخل نسبت به تقاضای موثر) به‌صورت سالانه، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین و به تصویب هیات وزیران می‌رسد. ‬‬‬
تداوم زندگی با زن و با مادر است
نماینده بروجرد گفت: تداوم زندگی با زن و با مادر است. فاطمه مقصودی اظهار کرد: هرکسی نمی‌تواند مادر شود وقتی خداوند انسان را به‌عنوان زن خلق می‌کند و بعد او را مادر می‌کند و بعد فرزندت را شهید می‌کند و به این شکل فرزند را از او می‌گیرد. وی تصریح کرد: خداوند برای آن مادر چیزهای خوبی را در نظر گرفته و در واقع سینه گشاده‌ای را داده است و به مصداق آیه «الم نشرح و لک صدرک» است. این نماینده با اشاره به صحبت‌های مادر شهید مسعود عسگری، خاطرنشان کرد: مگر می‌شود مادر بود و مادری از فرزندش بگوید و شما آن حس همدردی را نداشته باشید البته که شهدا فرزندان مادران ایرانی هستند.
اجساد 3 سرباز عراقی در خاک ایران
وزارت دفاع عراق بیانیه‌ای درخصوص پیدا شدن بقایای اجساد سه سرباز عراقی در خاک ایران منتشر کرد که در زمان جنگ تحمیلی کشته شده‌اند. وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخیرا ویدئویی مبنی بر پیدا شدن بقایای اجساد سه سرباز عراقی کشته شده در زمان جنگ ایران و عراق در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که یکی از ساکنان منطقه بستان در ایران آن را منتشر کرده است و هویت یکی از این سربازان به نام خالد احمد شوکت مشخص است.
حق مناطق جنگی به بازنشستگان
نماینده کرمانشاه در مجلس از دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست با توجه به اینکه ۱۱ ماه از ابتدای سال می‌گذرد نسبت به پرداخت حق مناطق جنگی به بازنشستگان اقدام کنند. محمد رشیدی در جلسه علنی دیروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: چرا حق مناطق جنگی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ باید پرداخت می‌شد به بازنشستگان پرداخت نشده است؟ ۱۱ ماه از اول سال گذشته، اما ریالی به بازنشستگان پرداخت نشده است. وی در تذکری به وزیر دفاع و فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح خواستار پرداخت حق مناطق جنگی نیروهای نظامی و انتظامی که قانون است شد و گفت: شما به این عزیزان که از امنیت کشور دفاع می‌کنند مدیون هستید.
وزارت صمت جلوی دلال بازی بایستد
نماینده میانه در مجلس در تذکری به وزارت صمت گفت: چرا نظارت موثر و قابل قبولی بر بازار و قیمت کالاها ندارید؟ چرا نمی‌توانید جلوی دلال‌ بازی، احتکار و گرانفروشی را بگیرید و چرا به موقع در تهیه کالاهای اساسی و توزیع آن اقدام نمی‌کنید؟ سید مرتضی حسینی تذکری به وزیر صمت داد و اظهار کرد: چرا نظارت موثر و قابل قبولی بر بازار و قیمت کالاها ندارید؟ چرا نمی‌توانید جلوی دلال‌ بازی، احتکار و گرانفروشی را بگیرید و چرا به موقع در تهیه کالاهای اساسی و توزیع آن اقدام نمی‌کنید؟ چرا قیمت برنج ایرانی روز به روز به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند، شرکت خدمات بازرگانی دولتی چه کاری انجام می‌دهد؟ حسینی افزود: برنج شهرستان میانه در عرض یک ماه 25 هزار تومان افزایش قیمت داشته است که اگر این افزایش قیمت به جیب کشاورزان و تولیدکنندگان می‌رفت جای تاسف نداشت، اما متاسفانه سود آن به جیب دلالان و دودش به جیب مصرف ‌کننده می‌رود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار