| کد مطلب: ۱۰۳۰۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد

کوتــــاه

کشف ۳۱۳ کیلو حشیش
فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: ۳۱۳ کیلوگرم حشیش در عملیات پلیسی ماموران انتظامی شهرستان نهبندان کشف شد. سردار ناصر فرشید اظهارداشت: ماموران انتظامی پاسگاه سهل‌آباد نهبندان در راستای طرح مبارزه با قاچاق موادمخدر، هنگام گشت‌زنی در محورهای فرعی این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و به راننده این خودرو دستور ایست دادند. وی افزود: راننده خودرو با مشاهده پلیس متواری و ماموران آن را تعقیب کردند که پس از طی مسافتی با برتری عملیاتی پلیس، قاچاقچیان با رهاکردن خودرو و استفاده از عوارض زمین و کوهستانی‌بودن منطقه و تاریکی شب از موقعیت متواری شدند. فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تحقیقات پلیس برای دستگیری متهمان متواری ادامه دارد؛ گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۳۱۳ کیلوگرم حشیش را کشف و ضبط کردند.
شناسایی انبار بلورجات قاچاق
فرمانده انتظامي استان تهران از کشف محموله بزرگ بلورجات خارجی قاچاق به ارزش 100میلیارد ریال در شهرستان قرچک خبر داد. سردار کیومرث عزیزی اظهارداشت: در راستای اجراي طرح ارتقا امنیت و مبارزه با قاچاق کالا و در پي كسب اخباري مبني بر فعالیت گسترده در زمینه دپو و توزيع بلورجات خارجی در انباری واقع در شهرستان قرچک بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این استان قرار گرفت. وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی محل دپوی کالا را شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مراجع قضائی و اعزام به محل موردنظر و بازرسی از آنجا بیش از 10 هزار کارتن انواع بلورجات خارجی فاقد مدارک گمرکی و قانونی کشف کردند. فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان 100 میلیارد ریال برآورد شده، بیان داشت: در این راستا صاحب انبار موردنظر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.
مسمومیت ۱۷ کودک
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم گفت: در چند روز اخیر ۱۷ نفر از کودکان روستای «دهنه» شهرستان طارم دچار مسمومیت شدند که همچنان علت مسمومیت این نامعلوم و در دست بررسی است. ارشد بهرامی، اظهارکرد: ۲۶ دیماه سالجاری تعداد ۱۷ نفر از اهالی روستای دهنه که زیر 10 سال بودند، با علائم اسهال و استفراغ و شکم درد به بیمارستان مراجعه کردند. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم با اشاره به اینکه در حال حاضر منشأ مسمومیت همچنان نامعلوم است، تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع ۱۷ کودکی که دچار مسمومیت شده‌اند ۵ نفر همچنان بستری هستند و بقیه ترخیص و هم اکنون حال عمومی بستری‌ها خوب گزارش شده است. وی با بیان اینکه بررسی این موضوع به سرعت در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم در زمینه شناسایی منشأ آلودگی آغاز شده است، ادامه داد: به احتمال زیاد در چند روز اخیر که شاهد بارندگی در شهرستان بودیم منبع آب این روستا دچار شکستگی شده بود که ممکن است به‌دلیل بارندگی‌های اخیر، آب منبع آلوده شده باشد این در حالی است که در حال حاضر طبق بررسی‌ها و آزمایشاتی که انجام شده است، علت آلودگی آب منتفی است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.
کشف ۳۸۹۰ فندک بنزینی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، از کشف انبار دپوی بیش از ۱۰۹۰۰ عدد انواع لوازم جانبی رایانه و موبایل قاچاق خبر داد. سرهنگ علی ولیپور گودرزی گفت: طی انجام رصدهای اطلاعاتی نامحسوس و کسب اطلاع از دپو بار قاچاق در محدوده خیابان رجایی جنوب، ماموران این پلیس به محل اعزام و موفق به کشف انبار دپوی بیش از ۱۰۹۰۰ عدد انواع لوازم جانبی رایانه و موبایل قاچاق شدند. وی افزود: با بررسی‌های اولیه در سامانه حمل‌ونقل جاده‌ای این کالاها به پلیس منتقل شدند. ولی‌پورگودرزی ادامه داد: در ادامه تحقیقات و شمارش بار مشخص شد کالاها شامل ۳۹ دستگاه مانیتور، ۳۳ عدد سی‌پی‌یو، ۳۵۵۰ عدد هارد و رم رایانه، ۳۳۹۹ عدد لوازم جانبی رایانه و موبایل و ۳۸۹۰ عدد فندک بنزینی محصول کشور چین، آمریکا و فیلیپین به ارزش ریالی ۶۰ میلیارد هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار