| کد مطلب: ۱۰۳۰۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

سفر روسیه محور جلسه سران قوا
سران سه قوه در نشست خود به میزبانی دفتر رئیس‌جمهور موضوعات داخلی و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند. در نشست هفتگی سران سه قوه که به میزبانی سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد، مهم‌ترین مسائل و موضوعات داخلی و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. سفر دو روزه رئیس‌جمهور به روسیه و دستاوردهای این سفر در گسترش روابط دو جانبه تهران و مسکو و همچنین تاکید بر اهمیت راهبردی منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری‌های دو کشور به‌ویژه مخالفت با یک‌جانبه‌گرایی از جمله محورهای گفت‌وگوی سران قوا در این نشست بود. موضوع بررسی بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و لزوم توجه به محورها، اهداف و جهت‌گیری‌های بودجه متناسب با ظرفیت‌ها و منابع کشور نیز در این نشست مطرح و بررسی شد. همچنین در این نشست سران سه قوه بر همکاری و هم‌افزایی هرچه بیشتر قوای مجریه، مقننه و قضائیه و همه نهادها در جهت اهداف عدالتخواهانه نظام مقدس جمهوری اسلامی با توجه به قرار گرفتن در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب و تقویت امید و اطمینان در مردم تاکید کردند.
توصیه مخبر به شهرداران کلان‌شهرها
تعــــدادی از شهـــرداران کلان‌شهرها عصــر دیروز(شنبه) با معاون اول رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند. محمد مخبر در این جلسه با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر بر ضرورت اهتمام ویژه شهرداری‌ها به مسائل مرتبط با فاضلاب و ایمنی شهرها تأکید کرد و گفت: شهرداران کشور باید دقت کافی را در هزینه کرد منابع لحاظ کنند. در این جلسه شهردار تهران گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسه گذشته ارائه و توضیحاتی در خصوص آخرین پیگیری‌های صورت گرفته مطرح کرد. در این نشست همچنین پیشنهادات و اصلاحات مورد نظر شهرداران کلان‌شهرها در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد. تعیین تکلیف قدرالسهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده، امکان سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها، موضوعات مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی و تهاتر بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مصرف بهینه گاز تنها راهکار
سخنگوی دولت گفت: همگامی دولت و مردم در همه موضوعات همچون ‎مصرف بهینه گاز و برق تنها راهکار حل مشکلات است که باید استمرار یابد. علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏همکاری ‎مردم و دولت در مدیریت مصرف و اجرای برنامه‌هایی از جمله فعالسازی سوآپ گازی از تکرار خاطرات تلخ قطعی گاز در این ایام جلوگیری کرد. همگامی دولت و مردم در همه موضوعات همچون ‎مصرف بهینه گاز و برق تنها راهکار حل مشکلات است که باید استمرار یابد.»
رفتار رئیسی الگوی مدیریت جهادی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتار رئیس‌جمهوری می‌تواند الگوی ‎مدیریت جهادی برای همه‌ی خادمان مردم باشد. غلامعلی حداد عادل در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏بازدید آیت‌ا... رئیسی از مناطق سیل‌زده کرمان آن‌هم تنها چند ساعت پس از بازگشت از سفر فشرده به روسیه، هم ارزش و اهمیت دارد و هم پیام. رفتار رئیس‌جمهور می‌تواند الگوی ‎مدیریت جهادی برای همه‌ی خادمان مردم باشد.»
بررسی آینده
روابط تهران - مسکو
دفتر سیاسی مرکز پژوهش‌های مجلس طی گزارشی به امکان سنجی امضای توافق راهبردی با روسیه و الزامات و اقتضائات این امر پرداخت. در این گزارش بیان شده: امروزه، ابعاد وسیع‌تر و ماهیت پیچیده‌تر روابط میان دولت‌ها، الگوهای کهن‌تر روابط را به نفع انواع جدیدتر آن تغییر داده است. در این میان، الگوی همکاری راهبردی، از آغاز قرن جدید میلادی به طور خاص مورد توجه دولت‌ها قرار گرفته است. تنوع موضوعات همکاری و بازه زمانی فراخ این روابط، نخستین چیزی است که در اسناد همکاری راهبردی مورد توجه قرار می‌گیرد. در این گزارش آمده: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های همکاری راهبردی به ماهیت سلسله وسیع منافع مشترک بلندمدت میان دو کشور مربوط می‌شود، منافعی که مستقل از شرایط سیاسی موجود یا اقدام‌های طرف‌های ثالث شکل می‌گیرند.
فضا برای حرکت‌های بزرگ
در وزارت دفاع فراهم است
وزیر دفاع به همراه معاونین ستادی و رؤسای سازمان‌های تابعه وزارت دفاع از نمایشگاه فصل جهش سازمان صنایع هوافضا بازدید کرد. امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در سازمان صنایع هوافضا اظهار داشت: با توجه به نتیجه بررسی‌های به عمل آمده و مشاهدات در ارزیابی‌های میدانی، سازمان صنایع هوافضا در راستای تدابیر و منویات مقام معظم فرماندهی کل قوا اقدامات موثر و اثربخشی را انجام داده و به صورت جهشی عمل نموده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار