| کد مطلب: ۱۰۳۰۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

پوتین استرس داشت
فارس با انتشار ویدئویی هفت دقیقه‌ای به تحلیل دیدار رئیسی و پوتین و زبان بدن رئیس‌جمهوری روسیه پرداخت. در این ویدئو با استناد به حرکات بدن پوتین می‌گوید او در حین گفت‌وگو با رئیسی دچار استرس بوده است، به همین دلیل کراوات خود را دو بار منظم کرده است.
32 میلیون نفر زیر خط فقر مطلق
محمدحسین شریف‌زادگان وزیر اسبق کار گفت: ما جزو کشورهای رانتی‌هستیم که غلبه درآمد دولت از درآمد نفت است. اقتصاددانان می‌گویند فقر با توسعه اقتصادی در تضاد است و از این رو برای توسعه اقتصادی کاهش فقر ضروری است.در دولت اصلاحات خط فقر به ١٠/۵ درصد، در دولت احمدی نژاد به ٣۴/۶ و سال ٩٩ به ٣٨ درصد رسید. یعنی دولت اعلام کرده از ٨۴ میلیون نفر، ٣٢ میلیون نفر زیر خط فقر مطلق هستند.
ماجرای حلالیت طلبیدن از هاشمی
ماهی صفت در برنامه «شب آهنگی» گفت: «تقلید صدای بسیاری از مسئولان را درآوردم، آن کسی که مورد علاقه من بوده و بیش از همه هم صدای ایشان را تقلید کردم، مرحوم آیت‌ا...هاشمی بوده است. یک روز هم برای گرفتن حلالیت خدمت ایشان رفتم.» او ادامه داد: «وقتی به دفتر ایشان وارد شدم، پشت‌شان به من بود و داشتند عبایشان را آویزان می‌کردند، وارد دفتر که شدم، با صدای خودشان گفتم سلامٌ علیکم، ایشان هم گفتن ورحمت‌ا...، بفرمایید بنشینید.
استقبال از ناوگروه‌ چین و روسیه
در آیین استقبال از ناوگروه‌های شرکت کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ ناوگروه چین شامل ناوشکن «ارومچی» و شناور تدارکاتی «تای خو» و ناوگروه روسیه شامل رزم ناو «واریاگ»، ناوشکن «ادمیرال تریبوتس» و سوخترسان «بوریس» مورد استقبال شناورهای نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه قرار گرفته و وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شدند.
شکایت یک شهروند از وزیر خارجه
شکراله جمالی، از حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، به خاطر آنچه بر او گذشته، شکایت کرده است. جمالی که موضوع شکایت خود را «تحقیر، هتک حرمت، خدشه‌دارشدن غرور و استرس» عنوان کرده است، این دو مقام ایرانی را به «کم‌کاری یا سهل‌انگاری در انجام وظایف محول‌شده» متهم دانسته است. او روایت کرده که برای دیدن فرزندش با طی مراحل قانونی راهی روسیه شده است، اما در فرودگاه با برخورد بد مأموران روس، به‌طور خاص با او و دیگر ایرانیان مواجه شده است.
دوربین مخفی در رختکن تیم زنان!
باشگاه توس متسینگن که در لیگ برتر هندبال زنان آلمان بازی می‌کند، اعلام کرده است که این دوربین‌ها چند روز قبل پیدا شدند. متسینگن گفته است یکی از افرادی که با این تیم کار می‌کرده، به عنوان مظنون مورد بازجویی قرار گرفته است. در بیانیه این باشگاه آمده است: «ما این رفتار مذموم را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنیم.»
برخورد اتوبوس با هواپیما
برخورد بال هواپیما و اتوبوس حاضر در فرودگاه مهرآباد موجب بروز حادثه و خساراتی شد. علت اولیه این حادثه لغزندگی سطح زمین در فرودگاه مهرآباد اعلام شده است. در جزئیات اعلام شده این حادثه به نقل از شبکه هوانوردی کشور آمده است: یک اتوبوس شرکت خدمات زمینی سامان در فرودگاه مهرآباد با نوک بال هواپیمای مکدانل داگلاس MD83 به رجیستر EP-SEB شرکت هواپیمایی سهند آسیا برخورد کرد. این اتفاق به دلیل لغزندگی سطوح رخ داده است.
حکم قصاص محیط بان کرمانشاهی
حکم قصاص محیط‌بان کرمانشاهی صادر شد و بنابراین حکم، محیط‌بان کرمانشاهی در کم‌تر از 15 روز دیگر باید قصاص شود. البته اعاده دادرسی به دیوان ارائه شده است، اما این اعاده دادرسی جواب نداده و پرونده محیط‌بان کرمانشاهی به اجرای احکام فرستاده شده است. بهترین و پسندیده‌ترین کاری که این روزها می توانیم شاهد آن باشیم بخشش محیط‌بان کرمانشاهی از سوی خانواده متوفی است.
چین واردات نفت از ایران را افشا کرد
برای نخستین بار در یک سال گذشته چین که بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان است، آماری را به صورت عمومی منتشر کرد که نشان داد این کشور در دسامبر مجموعا ۱.۹ میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده است. اطلاعاتی که از سوی گمرک چین منتشر شد، نخستین افشای علنی خرید نفت ایران از سوی چین از دسامبر سال ۲۰۲۰ است.
روسیه می‌تواند نیازهای ما را برطرف کند
آل هاشم، امام جمعه تبریز گفت: وجود منافع مشترک انرژی و نظامی ایران و روسیه از اهمیت خاصی برخوردار است. روسیه جزو کشورهای صنعتی است و می‌تواند بسیاری از نیازهای ما را برطرف کند و امیدواریم این سفر موجب افزایش عزت و پیروزی ایران باشد. ‌‌
ما عوضی برخورد کردیم
تقی آزاد ارمکی جامعه‌شناس گفت: در مورد مواد مخدر ما یک دوره طولانی عوضی وارد شدیم و عوضی برخورد کردیم و به سراغ بازی بیهوده گرفتن معتادها رفتیم و بر مصرف مواد مخدر افزوده شد. قدیم مواد مخدر در ایران به عنوان دارو استفاده می‌شد ولی الآن ببینید که چه قدر سوءاستفاده می‌شود. مواد مخدر سنتی و مدرن داریم و مدرن‌ها ساده و ارزان هم تولید می‌شود و ببینید چه جمعیتی مصرف می‌کنند. اگر ما روز اول اقدام درست کرده بودیم، این همه فراگیری نداشت.
خطر آلزایمر در کمین دهه شصتی‌ها
معصومه صالحی مدیر عامل انجمن دمانس وآلزایمر ایران گفت: رشد جمعیت سالمندی در کشور یک حرکت روبه افزایش دارد و آلزایمر هم یک بیماری دوره سالمندی است. امروز دهه شصتی‌های ما به سمت سالمندی در حرکت هستند و میانسال هستند و باید فضا را به گونه‌ای آماده کنیم که سالمندی تهدید نباشد بلکه یک فرصت برای ما به شمار ‌آید و از وجود سالمندان برای انتقال تجربیات، اقدامات داوطلبانه و خیرخواهانه استفاده کنیم.
تولید نفت ونزوئلا 2 برابر شد
تحلیلگران صنعت نفت می‌گویند، تولید نفت ونزوئلا در ماه‌های اخیر با کمک فنی ایران و سایر بازیگران که به این کشور کمک می‌کنند تا تحریم‌های آمریکا را دور بزند، 2 برابر شده است اما صنعت نفت این کشور در حال حاضر در نزدیکی بالاترین ظرفیت خود کار می‌کند و بعید است که بتواند بیشتر از سطح کنونی تولید نفت داشته باشد. منابع آگاه در صنعت نفت به «میامی هرالد» گفته‌اند تولید نفت ونزوئلا در ماه دسامبر 2020 (ماه گذشته میلادی) به‌طور متوسط به 900 هزار بشکه در روز رسیده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار