| کد مطلب: ۱۰۲۹۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد

کوتــــاه

ثبت ملی تصنیف «میرزا کوچک‌خان»
تصنیف «میرزا کوچک‌خان» و سوگ‌ترانه‌ «چه‌قدر جنگلاخوسی» که در وصف میرزاکوچک‌خان سروده‌ شده‌اند، در شورای ملی ثبت میراث فرهنگی ناملموس به ثبت ملـــی رسیدند. «ترا گما میرزاکوچیک‌خانا» نام تصنیفی‌ است فولکلوریک که شاعری ناشناس در گرامی‌داشت میرزاکوچک‌خان آن را سروده‌است. شناخته‌شده‌ترین نسخه از این تصنیف متعلق به تیتراژ پایانی فیلم «کوچک جنگلی» با صدای ناصر مسعودی‌ست و درون‌مایه‌ای دشتی دارد. این تصنیف‌ روز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ در جلسه شورای ملی ثبت میراث فرهنگی ناملموس، با عنوان «تصنیف میرزا کوچک‌خان» ثبت ملی شد.
بازگشت مجری به مراسم اسکار
مراسم اهدای جوایز اسکار که در سه سال گذشته بدون مجری بود، به سنت پیشین و همیشگی خود بازمی‌گردد و در دوره نود و چهارم با حضور یک مجری برگزار می‌شود. رئیس شبکه تلویزیونی ABC اعلام کرد دالبی تیه‌تر باردیگر میزبان مهمانان، نامزدها و برندگان جوایز اسکار می‌شود و قرار است پس از سه سال، یک ستاره سرشناس مسئولیت اجرای آن را بر عهده داشته باشد. آخرین بار سال ۲۰۱۸ بود که جیمی کیمل مجری مراسم اسکار بود و اجرای کوین هارت در سال بعد از آن به‌دلیل افشا شدن توییت‌ها و شوخی‌های زننده این چهره رنگین‌پوست منتفی شد.
کرونا جان یک هنرمند را گرفت
شهریار تیمورپور از طراحان پیشکسوت چهره‌پردازی تئاتر ایران و یکی از هنرمندان سابق واحد گریم تئاترشهر به‌دلیل عوارض ناشی از بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت. این هنرمند پیشکسوت طی ماه‌های گذشته به‌دلیل عوارض ناشی از بیماری کووید۱۹ مدت‌های زیادی تحت‌نظر تیم پزشکی بود و بارها از ناحیه ریه دچار نارسایی و اختلال شده بود. مرحوم شهریار تیمورپور به سال ۱۳۳۸ در شهرستان بجنورد به دنیا آمد. این هنرمند پس از طی دوران مقدماتی تحصیلی وارد دانشکده هنرهای زیبای تهران شد و مدرک کارشناسی نقاشی خود را دریافت کرد.
شکرستان به نوروز می‌رسد
انیمیشن «شکرستان» به تهیه‌کنندگی مسعود صفوی و کارگردانی عباس جلالی، در ۱۵ قسمت، نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن می‌رود. داستان «شکرستان» در یک سرزمین خیالی می‌گذرد؛ سرزمینی که از شخصیت‌هایی خیالی پُر شده است و قصه‌هایی در راستای داستان‌های کهن ایرانی و برگرفته از ضرب‌المثل‌های قدیمی است. پادشاه، وزیر، بهلول، ننه قمر، اسکندر، شعبون، رمضون و... از شخصیت‌های اصلی این انیمیشن هستند و هر‌کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. پادشاه سرزمین شکرستان فردی نادان و ناکارآمد است که هیچ‌کار مثبتی از او سر نمی‌زند و همیشه خرابکاری می‌کند. وزیر نیز به عبارتی دست راست پادشاه است و او را در رسیدن به اهدافش یاری می‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار