| کد مطلب: ۱۰۲۹۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

شفافیت مهم‌ترین راهکار‌ مبارزه با فساد است
معاون اول رئیس‌جمهور بر لزوم هماهنگی، یکصدایی و همنوایی قوای سه‌گانه و تمامی دستگاه‌های دولتی، اطلاعاتی و نظارتی برای مبارزه قاطعانه و موثر با فساد در کشور تأکید و تصریح کرد: با ایجاد ساز و کارهای لازم و برخورد موثر با بسترها و گلوگاه‌های فساد در کشور اجازه نمی‌دهیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مسأله فساد آسیب ببیند. محمد مخبر بعد از ظهر در اولین جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت سیزدهم، مسأله شفافیت را از مهم‌ترین راهکار‌های مبارزه با فساد در کشور برشمرد و اظهار داشت: باید با آسیب‌شناسی و تعیین راه‌های موثر برای مبارزه با فساد اقدامات جدی و عملیاتی برای برخورد با مفسدین و همچنین ریشه‌کنی زمینه‌های فساد در کشور اتخاذ شود. شناسایی و کشف گلوگاه‌های بروز فساد در کشور، ‌لزوم آموزش و فرهنگ سازی، پیشگیری، بازبینی و اصلاح فرآیندها، شفافیت و جریان آزاد اطلاعات، حکمرانی ریال، هماهنگی و همکاری سه قوه برای از بین بردن زمینه‌های فساد از جمله مواردی بود که در این جلسه ارائه و بحث شد.
لزوم همکاری قضائی
ایران و تاجیکستان
دادستان کل کشور در جریان سفر به روسیه، با دادستان کل تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری که برای شرکت در مراسم سیصدمین سال تاسیس دادستانی در روسیه به مسکو سفر کرده است، با دادستان کل تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. دادستان کل کشورمان در این دیدار بر لزوم همکاری منسجم میان دو کشور در مبارزه با جرایم سازمان یافته، ارتقای همکاری دو طرف در پرونده‌های مدنی، کیفری و تجاری از طریق موافقتنامه معاضدت قضائی، آمادگی برای گسترش تعامل و تبادل تجربیات قضائی در زمینه دادرسی الکترونیک، اصلاح قوانین، مجازات‌های جایگزین حبس و حل و فصل اختلافات خارج از دادگاه، تمهید شرایط انتقال زندانیان به کشور متبوع و همکاری دو جانبه در زمینه مسائل حقوق بشری تاکید کرد.
جزئیاتی از سفر رئیسی به روسیه
سخنگوی کاخ کرملین به بیان جزئیاتی درباره سفر آتی رئیس‌جمهور ایران به روسیه پرداخت و اعلام کرد که مقدمات انجام این سفر در حال بررسی است. دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز گفت مقدمات سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به روسیه در حال بررسی است و تاریخ دقیق آن بعدا معلوم خواهد شد. وی در این باره بیان کرد: در حال کار کردن روی چگونگی انجام‌ این سفر هستیم. بعدا سر فرصت درباره زمان‌بندی این سفر اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
اهدای ۲۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا
سفارت ایران در آتن اعلام کرد، ۲۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکای اهدایی دولت یونان فردا به تهران ارسال می‌شود. سفارت کشورمان در یونان در صفحه توییتر خود نوشت: در پی هماهنگی‌های متعدد در روزهای اخیر و دیدار احمد نادری سفیر کشورمان در آتن با ازمیرلیس دبیرکل اقتصادی وزارت امور خارجه یونان، صبح پنجشنبه تعداد ۲۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکای اهدایی دولت یونان به تهران ارسال خواهد شد.
کشف انبار احتکار دارو
روابط عمومی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی از کشف انبار احتکار دارو توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه در ارومیه خبر داد. روابط عمومی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با رصد دقیق و اشراف اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان، یک انبار بزرگ احتکار دارو در ارومیه شناسایی و کشف شد. بنا بر اعلام روابط عمومی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی در انبار مکشوفه میلیون‌ها قلم دارو احتکار شده بود که ارزش ریالی آن بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است و مراجع کارشناسی اعلام کردند تعدادی از این داروها به دلیل نگهداری غیراصولی، قابل استفاده نبوده و باید امحا شوند. روابط عمومی سپاه شهدا همچنین از تشکیل پرونده احتکار دارو در خصوص این پرونده خبر داده و تصریح کرده است: با هماهنگی مرجع قضائی، یک نفر بازداشت و یک داروخانه شبانه‌روزی پلمب گردید.
یارانه غیرنقدی
جایگزین حذف ارز ترجیحی
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: کاهش ارزش پول ملی و کوچک شدن مداوم سفره‌ها به مشکلات اقشار کم‌درآمد و بازنشستگان اضافه کرد. همه این موارد در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، نتیجه انفعال، راحت‌طلبی و بی‌تدبیری افرادی است که در دولت گذشته شعار آسایش فراگیر سر می‌دادند. اکنون با پایان دوران خونسردی و با روی کار آمدن دولت باانگیزه با نگاه به توان داخلی کشور، بار دیگر امید به رفع تنگناهای کشور به ویژه در حوزه اقتصاد قوت یافته است. مردم به درستی از مسئولان در دولت انتظار دارند که ثبات اقتصادی را ببینند. محمد صالح جوکار همچنین به ضرورت اصلاح نظام تأمین و توزیع کالاهای اساسی تأکید کرد و گفت: روند قطع ارز ترجیحی نگرانی مضاعفی در میان مردم به وجود آورده است. اگر چه این کار، تصمیمی درست برای قطع دست رانت‌خواران و مفسدان است، اما کمیسیون تلفیق بودجه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا مابه‌ازای آن به صورت یارانه غیرنقدی و به طور کامل در سبد هزینه خانوارها قرار گیرد، این سازوکار باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که سفره مردم کوچک‌تر نشود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار