| کد مطلب: ۱۰۲۶۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

توقف فعالیت واحدهای آلاینده
ایسنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران ضمن اعلام مصوبات جلسه از توقف فعالیت واحدهای صنعتی در دو روز آینده خبر داد. سعید محمودی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، تردد کامیون‌ها در شب است همچنین فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه نیز سهم زیادی در تشدید آلودگی هوای شهر تهران دارد. ممنوعیت استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها یکی از اصلی‌ترین مصوبات جلسه روز چهارشنبه بود. مصوبات این جلسه تا روز شنبه (۶ آذرماه) است و بسته به شرایط تغییر خواهد کرد.
کاهش دما و افزایش آلودگی
آرمان ملی: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به کاهش دما تا ۱۰ درجه سانتیگراد در شمال کشور از آلودگی هوای شهرهای پرجمعیت تا اواسط هفته آینده خبرداد. صادق ‌ضیاییان افزود: پنجشنبه (۴ آذرماه) بارش در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان همراه با کاهش ۸ تا ۱۰ درجه ای دما ادامه خواهد داشت. در اردبیل و ارتفاعات البرز بارش به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود. بعداز ظهر پنجشنبه در دامنه های زاگرس شامل جنوب کرمانشاه، ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان و چهارمحال وبختیاری ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.
رشد ازدواج و طلاق
آرمان ملی: مطابق با آمار منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران، درحالی ۱۵۸ هزار و ۹۹۲ رویداد ازدواج و ۴۱ هزار و ۷۵۷ رویداد طلاق در بهار ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است که این آمار در قیاس با آمار مشابه خود در بهار ۹۹ خبر از رشد ۲۳.۶ درصدی «ازدواج» و ۱۶.۴ درصدی «طلاق» می‌دهد. طی سال ۹۹ تعداد ۵۵۷ هزار و ۶۴۹ رویداد ازدواج و ۱۸۴ هزار و ۶۵۴ رویداد طلاق رخ داده است. از آمار ازدواج و طلاق سال گذشته، تعداد ۱۲۸ هزار و ۶۲۱ رویداد ازدواج و ۳۵ هزار و ۸۶۹ رویداد طلاق مربوط به بهار ۹۹ است.
ورود بازرسی به حادثه مترو
آرمان ملی: شهردار تهــران به مــرگ کارگر مترو واکنش نشان داد. علیرضا زاکانی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ‏حادثه دلخراش از دست دادن همکار عزیزمان در حین انجام وظیفه در ورودی ایستگاه مترو ارم سبز بسیار متاثرم کرد.ضمن عرض تسلیت به خانواده این عزیز ازدست رفته دستور دادم سازمان بازرسی شهرداری ظرف ۲۴ ساعت علت بروز حادثه را گزارش دهد تا برخورد لازم با متخلفین احتمالی انجام شود. بر اساس این گزارش، یک کارگر ساعت ۸ صبح دیروز (۲ آذرماه) حین انجام وظیفه بر اثر برخورد با قطار جان خود را از دست داد.
افزایش آمار گازگرفتگی
ایسنا: سخنگوی سازمــان اورژانس کشــور گفت: اگر روند مسمومیت با مونوکسیدکربن از طریق اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم سیر نزولی نداشته باشد، ممکن است با افزایش آمار گازگرفتگی روبه‌رو شویم. مجتبی خالدی اظهار کرد: سال گذشته حدود ۹۶۰ نفر بر اثر گازگرفتگی با مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند. مهر ماه سال گذشته ۲۷ نفر بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند اما اعلام شده که این آمار طی مهر ماه سال جاری ۲۹ نفر بوده است.
ابتلای ۱۵ دانش‌آموز به کرونا؟
آرمان ملی: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر اینکه سلامت دانش آموزان خط قرمز ما است، گفت: خبر ابتلای ۱۵ دانش آموزان در مدرسه‌ای واقع در الیگودرز صحت ندارد. مریم کوشکی افزود: پایش به عمل آمده در یکی از مدارس روستایی شهرستان الیگودرز تعداد ۱۵نفر از دانش آموزان دارای علائم شبیه به بیماری کرونا بودند و به همین دلیل با همکاری آموزش و پرورش استان از بازگشایی این مدرسه جلوگیری به عمل آمد و در واقع خبر ابتلای این دانش آموزان در مدرسه صحت ندارد.
اولویت گردشگری، عراقی‌ها
آرمان ملی: معاون گردشگری گفت: سامان‌دهی وضعیت گردشگران عراقی، تلاش برای توزیع جغرافیایی سفر آنها در سراسر کشور و نیز افزایش مدت زمان ماندگاری‌ حضورشان، از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی در مواجهه با بازار گردشگری عراق است. علی‌اصغر شالبافیان افزود: در تلاش هستیم تا با سامان‌دهی وضعیت گردشگران عراقی که با اهداف مختلف زیارت، درمان، سلامت و سیاحت به کشورمان سفر می‌کنند، میزبانی شایسته‌ای از آنها داشته باشیم.
کمین مجرمان در
حراج جمعه سیاه
آرمان ملی: باشگاه خبرنگاران: رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا درباره کلاهبرداری سودجویان به بهانه حراج جمعه سیاه هشدار داد. سرهنگ علی محمد رجبی گفت: هر سال در روزهای حوالی بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه شاهد شکایت قابل توجهی از مردم به خاطر کلاهبردارها هستیم. بیشتر این پرونده‌ها در خصوص پرداخت بهای کالای مورد نظر و عدم دریافت کالا یا تقلبی بودن کالای تحویلی به‌هموطنان است. افراد سودجو با سوءاستفاده از اعتماد هموطنان با ایجاد سایت‌های جعلی و تقلبی، اعتبار دیگر فروشگاه‌های اینترنتی را که دارای فعالیتی سالم هستند زیر سوال می‌برند و از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار