بدهکار 100 میلیاردی به فوتبال؟!
آرمانملی: در حالیکه ماجرای تبلیغات محیطی هنوز حل نشده، «صادق درودگر» از حضور بزرگترین بدهکار به فوتبال ایران در پشتپرده قرارداد کارگزاری استقلال صحبت به میان آورد!
اسپانسر 500 میلیاردی؟؟
روز 18 مهر سالجاری سایت باشگاه استقلال نوشت: طی قراردادی میان مدیرعامل باشگاه استقلال و شرکت «ایدهپروران تبلیغ»، این شرکت بهعنوان کارگزار رسمی باشگاه استقلال معرفی شد. طبق این قرارداد کف تعهد کارگزار در فصل جاری 500 میلیارد تومان و در صورت افزایش درآمد کارگزار، باشگاه از این درآمدها سهم بالایی خواهد برد. گفتنی است 150 میلیارد تومان از تعهد کارگزار مربوط به تبلیغات محیطی بازیهای خانگی باشگاه استقلال است.
درخواست
10 روز پس از رونمایی از قرارداد جدید کارگزار باشگاه استقلال و تعیین میزان درآمد حاصل از تبلیغات محیطی در بازیهای خانگی، مدیرعامل این باشگاه در مکاتبه با سازمان لیگ ضمن معرفی شرکت طرف قرارداد از این سازمان درخواست کرد برای اجرای تبلیغات محیطی با شرکت کارگزار باشگاه استقلال در زمینه اجرای تبلیغات در بازیهای خانگی این باشگاه همکاری شود. در بخشی از نامه مصطفی آجورلو خطاب به حیدر بهاروند آمده است: «مقتضی است ضمن ارج نهادن به حقوق باشگاه استقلال به عوامل برگزاری مسابقات دستورات لازم را برای همکاری با کارگزار این باشگاه شرکت «ایدهپروران تبلیغ» جهت اجرای تبلیغات محیطی ابلاغ فرمایید.»
اولین تبلیغات
بعداز پیگیریهای متعدد، در دیدار استقلال و نساجیمازندران در هفته پنجم لیگبرتر، باشگاه استقلال برای نخستینبار در فوتبال ایران جواز استفاده از تبلیغات محیطی را در ورزشگاه آزادی بهدست آورد.
بدهکار بزرگ ؟!
عضو هیاترئیسه سازمان لیگ فوتبال نسبت به آینده همکاری استقلال با کارگزارش ابراز نگرانی کرد.سازمان لیگ فوتبال برای سپردن تبلیغات محیطی بازیهای خانگی به باشگاه استقلال از کارگزار این باشگاه خواستار ارائه تضامین لازم شد. همچنین از همان ابتدا در مورد کارگزار باشگاه استقلال این موضوع مطرح شد که یکی از بزرگترین بدهکاران به فوتبال پشتپرده عقد قرارداد این کارگزار با باشگاه استقلال بوده است. صادق درودگر، عضو هیاترئیسه سازمان لیگ فوتبال در گفتوگو با «ایسنا»، با بیان اینکه هنوز کارگزار باشگاه استقلال هیچگونه ضمانتی جهت انجام تبلیغات محیطی ارائه نکرده است، در مورد حضور این فرد بدهکار به فوتبال اظهارکرد: متاسفانه خود ایشان این موضوع را تایید کردهاند و حتی عوامل ایشان در بازی روز جمعه در ورزشگاه حضور پیدا کرده و کارهای مربوط به تبلیغات محیطی را مدیریت کردند. او افزود: ما اطلاعاتی که در مورد ایشان داریم را در اختیار دوستانمان در باشگاه استقلال قرار میدهیم تا بعدها دچار مشکل نشوند چون اگر باشگاهی دچار مشکل شود، انگار که ما دچار مشکل شدهایم. این فرد با بدهی ۱۰۰ میلیاردی یکی از بزرگترین بدهکاران به فوتبال ماست. عضو
هیاترئیسه سازمان لیگ فوتبال با ابراز تاسف راجع به اطلاعات اشتباهی که در فوتبال ایران پخش میشود، گفت: ما نباید اطلاعات غلط را بپذیریم. در جلسهای که با آقای علینژاد، معاون وزیر ورزشوجوانان داشتیم این کارگزار را اعلام که این ۱۵۰ میلیارد فقط مختص تبلیغات محیطی نیست و پیراهن و موارد دیگری را هم شامل میشود. درودگر ادامه داد: این کارگزار همین پیشنهاد را به باشگاه پرسپولیس کرده بود اما این باشگاه قبول نکرد. پرسپولیسیها بیشتر حواسشان است تا دچار مشکل نشوند. همچنین باشگاه پرسپولیس برندهایی که برای انجام تبلیغاتشان به توافق رسیده را به سازمان لیگ معرفی کرده تا مجری ما تبلیغات محیطیشان را در بازی با صنعت نفت انجام دهد. این مهم است که یک فرد در دستگاه دولتی به چارچوب قوانین دولتی اشراف داشته باشد و باید بپذیریم کارکردن در هر بخشی، شرایط خاص خودش را دارد. او در ادامه درباره پیشبینی درآمد حدودا ۲۰۰ میلیاردی برای تبلیغات محیطی لیگ بیستویکم بیان کرد: ما قراردادی با کسی بهصورت مستقیم امضا نمیکنیم و خودمان تبلیغات میگیریم و دیگر مثل گذشته کارگزاری نداریم که درصد بالایی را از درآمد فوتبال بردارد. انشاءا...
درآمدی بالای ۲۰۰ میلیارد تومان برای تبلیغات محیطی این فصل حاصل میشود. عضو هیاترئیسه سازمان لیگ عنوان کرده بود که باشگاه استقلال با اجرای بدون هماهنگی تبلیغات محیطی در بازی با نساجی، خسارت ۵ میلیاردی زده است. با حساب و کتابی سرانگشتی این تصور بهوجود آمد که با درنظرگرفتن جمعا ۳۰ بازی خانگی برای استقلال و پرسپولیس، درآمد حاصل از تبلیغات محیطی بازیهای خانگی سرخابیها برای سازمان لیگ و باشگاههای دیگر به تنهایی ۱۵۰ میلیارد تومان است. درودگر در پاسخ به این سوال که آیا چنین محاسباتی درست است، توضیح داد: خسارتی که در موردش صحبت شده به 2 بخش تقسیم میشود. یکی مربوط به قراردادهایی است که قبلا بابت تبلیغات بسته شده و دومی خسارت به برند تبلیغات لیگبرتر است. این خیلی مهم است که به برند تبلیغات لیگبرتر که بابتش زحمت کشیده شده و بالا آمده، خدشه وارد نشود. َاو افزود: اقدام باشگاه استقلال باعث شد که شرکتی که با ما قرارداد بسته و قرار بوده تبلیغاتش را انجام دهید، به یکباره ببیند تبلیغاتش انجام نشده است. این اتفاق باعث خدشه واردشدن به برند تبلیغات لیگ برتر میشود و ۵ میلیاردی که به آن اشاره شد، شامل خسارت به برند هم
میشود.
ادامه ماجرا؟
«تسنیم» هم نوشت: در حالیکه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کرده بودند دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای ارائه تضامین لازم و دریافت تبلیغات محیطی تا روز اول آذر فرصت دارند، اما روز اول آذر نرخ و نحوه ارائه تضامین لازم به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از جانب دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اعلام شد. بر این اساس 2 باشگاه همچنان از فرصت کافی جهت ارائه تضامین و دریافت حق استفاده از تبلیغات در بازیهای خانگی برخوردار هستند. براساس ابلاغ صورتگرفته و استفاده از واژه انواع مختلف تضامین، باشگاهها ملزم به ارائه تضمین بانکی نخواهند بود و ارائه انواع دیگر تضامین به نرخ اعلام شده نیز برای دریافت تبلیغات محیطی کافی است در حالیکه درودگر بر ضرورت ارائه تضمین بانکی و پرداخت 10 درصد کل مبلغ بهصورت نقدی تاکید داشت. گفته میشود دلیل انتظار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای ارائه تضامین لازم دریافت دستورالعمل از مرجع مسئول در این حوزه بوده و بر همین اساس در روزهای آینده دو باشگاه نسبت به ارائه تضمین و دریافت حق قانونی استفاده از تبلیغات محیطی در بازیهای خانگی اقدام خواهند کرد.
ارسال نظر