| کد مطلب: ۱۰۲۶۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد

کوتــاه

ابتلای نخست‌وزیر فرانسه به کرونا
منابع خبری از ابتلای نخست‌وزیر فرانسه به کرونا خبر می‌دهند. «جان‌.کاستکس» نخست‌وزیر فرانسه به کرونا مبتلا شد. براساس گزارش رسانه‌ها، نخست‌وزیر فرانسه در حال حاضر خود را قرنطینه کرده است. وضعیت شروع کرونا در کشورهای اروپایی طی هفته‌های اخیر وخیم گزارش شده است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) چند روز پیش گزارش داد میزان ابتلا به کرونا طی هفته گذشته در قاره اروپا ۱۰ درصد افزایش داشته است. به‌گفته سازمان جهانی بهداشت، با این روند، اروپا تنها منطقه‌ای در دنیا بوده که میزان ابتلا به کرونا و مرگ و میر بر اثر آن با روند صعودی مواجه بوده است.
«پوتین» به پکن سفر می‌کند
وزارت‌خارجه چیــن از تمــاس‌های پکن و مسکو جهت هماهنگی برای سفر آتی رئیس‌جمهور روسیه به مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی در پکن خبر داد. به گزارش ریانووستی، «ژائو‌لیجیان» سخنگوی وزارت‌خارجه چین در نشست خبری اعلام کرد که روسیه و چین از نزدیک با یکدیگر جهت سازماندهی سفر «ولادیمیرپوتین» رئیس‌جمهور روسیه به مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی در پکن، در تماس هستند. پیش‌تر و در همین رابطه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرده بود که از رئیس‌جمهور روسیه برای شرکت در افتتاحیه المپیک زمستانی پکن، دعوت به عمل آمده است که پس از پذیرش این دعوت، درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. وی همچنین گفته بود که روسیه و چین سنت‌ خوبی را برای سال‌ها حفظ کرده‌اند تا رویدادهای مهم را با هم جشن بگیرند.
انتخاب رئیس مجلس کانادا
آنتونی روتا، نماینده لیبرال، باردیگر به‌عنوان رئیس مجلس عوام کانادا انتخاب شد. به گزارش ایسنا به نقل از سی‌بی‌سی‌نیوز، روتا در رای‌گیری شش نامزد دیگر از جمله الیزابت می، رهبر پارلمانی حزب سبز را شکست داد و به کرسی ریاست مجلس عوام کانادا رسید. شش نماینده دیگر برای پست رئیس مجلس نامزد شدند: سه محافظه‌کار، یک لیبرال، یک دموکرات جدید و یک سبز. جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا ضمن تبریک به رئیس مجلس این انتخاب را لحظه تاریخی تغییر و فرصت برای کانادا دانست. رهبران احزاب محافظه‌کار، بلوک کبکوا و دموکرات جدید نیز انتخاب آنتونی روتا به‌عنوان رئیس مجلس عوام کانادا را تبریک گفتند. موقعیت رئیس مجلس در کانادا مزایای قابل‌توجهی دارد، از جمله اضافه‌کردن ۸۸۷۰۰ دلار به حقوق ۱۸۵۸۰۰ دلاری یک نماینده مجلس و بودجه دفتری ۱.۲۶ میلیون دلاری است که شامل ۲۰۱۸۰۸ دلار برای پذیرایی از مهمانان می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار