| کد مطلب: ۱۰۲۶۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

اظهاراتی ضد ایرانی
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی ضد ایرانی گفت که هر توافقی با تهران حاصل شود، اسرائیل به آن متعهد نیست. نفتالی بنت در کنفرانس امنیتی در دانشگاه ریشمن به تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان پرداخت. به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، بنت گفت: زمانی که من شش ماه پیش به دفتر نخست وزیری آمدم از حجم تفاوت ها میان لفاظی ها و اقدامات واقعی متحیر شدم. همواره گفته شده که اجازه نمی دهیم ایران به یک قدرت هسته ای تبدیل شود اما اکنون برنامه هسته ای این کشور در پیشرفته‌ترین وضعیت خود، بیش از هر زمان دیگری در گذشته قرار دارد.
تحقیق و تفحص از شرکت‌های دولتی
سید نظام موسوی نماینده تهران در صفحه توییتر خود نوشت: «مسأله در شرکت‌های دولتی و شبه دولتی فقط ‫حقوق‌های نجومی‬ نیست. تاسف بارتر این است که در بسیاری موارد این حقوق‌ها را کسانی می‌گیرند که نه به دلیل دانش و تجربه بلکه به‌واسطه ارتباطات مسئولیت گرفته‌اند، یعنی: رانت ضربدر رانت! به زودی تحقیق و تفحص از شرکت‌های دولتی را در مجلس کلید می‌زنیم.»‬
شفافیت آرا مانع زدوبندها و لابی‌گری‌ها
نماینده ساوه در مجلس با تاکید بر لزوم تصویب طرح شفافیت آرا در مجلس گفت که شفافیت آرا با ایجاد نوعی خودکنترلی در مجلس مانع بروز زدوبندها و لابی‌گری‌ها می‌شود. حجت‌الاسلام محمد سبزی درباره لزوم تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس گفت: یکی از دلایلی که از ابتدای مجلس یازدهم اکثریت نمایندگان به دنبال شفافیت آرا هستند این است که معتقدند مجلس برای نشان دادن حسن نیت خود به مردم باید شفافیت را از خودش شروع کند تا این رویه به دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز تسری پیدا کند..
مخالفت با افزایش نمایندگان مجلس
معاونــــت مطالعـــات سیـــاسی مرکز پژوهش‌های مجلس طی گزارشی به اظهار نظر کارشناسی در مورد طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس پرداخت. در این گزارش بیان شده: اصلاح جدول حوزه‌‏های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس، باید به گونه‏‌ای انجام شود که نتیجه نهایی آن در گسترده ترین معنا، اصل «هر فرد یک رأی و ارزش همة رأی ها با هم برابر» باشد. طرح حاضر بدون در نظر گرفتن میانگین کشوری نسبت جمعیت به یک نماینده (هر ۲۸۰.۴۴۳ نفر یک نماینده)، وجود ۵۰۰ و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت را ملاکی برای افزایش نماینده تعیین کرده است. بررسی جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس حاکی از این است که برخی حوزه‌های انتخابیه دارای ۵۰۰ یا ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، درحال حاضر، در مقایسه با میانگین کشوری نسبت جمعیت به یک نماینده، به دلیل داشتن بیش از یک نماینده یا انحراف مثبت ناکافی جمعیت، نیازمند افزایش نماینده نیستند.
گروسی حرفی فراتر از اختیارات نزند
نماینده مشکین شهر گفت: دولت به آقای رافائل گروسی تذکرات لازم را بدهد، گروسی حرفی فراتر از اختیاراتش نزند. اگر قرار باشد رفت و آمدهای آژانس به ضرر منافع ملی و برخلاف و مغایر منافع باشد وآژانس از آن سوء استفاده کند، طبیعتا مجلس، دولت را مجاب خواهد کرد تا بر نوع ارتباط با آژانس تجدید نظر کند، به‌ویژه درحوزه پروتکلی که به صورت داوطلبانه آن را پذیرفتیم (NPT)و به تعهداتی عمل کردیم تجدیدنظر می‌کنیم و اینگونه نیست که این باب باز شود و اینها بیایند و سوء استفاده کنند و ایران هم واکنشی نشان ندهد. عباس زاده مشکینی با اشاره به نشست شورای حکام بیان کرد: جلسه نشست شورای حکام در پیش است و شاید مدیرکل آقای رافائل بخواهد گزارش جدیدی به ایران ارائه دهد. با توجه به آنکه در آستانه شروع مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با 1+4 هستیم ممکن است اژانس گزارش‌هایی را تهیه کند. تعریف و تمجید های آقای رافائل از آمریکا سوال برانگیز است، گروسی باید به بعضی از این تردیدها و شبهات پاسخ دهد.
برخورد با تحریک کنندگان مهاجرت
نماینده رشت خاطرنشان کرد: عده‌ای که در داخل کشور نخبگان را برای رفتن از ایران تحریک می‌کنند و با ارائه تصویری سیاه از وضعیت کشور آنها را به خروج از ایران ترغیب می‌کنند خائن به کشور و نظام هستند و هیچ اعتقاد و دلبستگی به کشورشان ندارند. جبار کوچکی‌نژاد افزود: کسی که به کشورش خودش اعتقاد، باور و دلبستگی داشته باشد قطعاً نیروی انسانی خود را به کشورهای دیگر نمی‌فرستد و در این مسیر گام برنمی‌دارد و سعی می‌کند تا با فراهم آوردن امکانات و حداقل با نصحیت نیروی انسانی خود را حفظ کند. وی اظهار داشت: اگر کسانی ندانسته این اظهارنظر را می‌کنند و سعی دارند تا نخبگان ما را به خارج از کشور بفرستند باید هشدارهای لازم به آنها داده شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار