| کد مطلب: ۱۰۲۶۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

تبریک رئیسی به میشل عون
رئیس جمهور در پیامی به «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان سالروز استقلال این کشور را تبریک گفت. در پیام آیت‌ا... ابراهیم رئیسی آمده است:« فرا رسیدن سالروز استقلال جمهوری لبنان را به جنابعالی و مردم مقاوم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم. امیدوارم با تدابیر جنابعالی، تلاش مسئولان و همت مردم لبنان، همچون گذشته شاهد کشوری با ثبات، امن و رو به رشد باشیم و جمهوری اسلامی ایران نیز همانند گذشته از هیچ تلاشی برای گسترش روابط دو جانبه در راستای منافع متقابل، دریغ نخواهد کرد. از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن‌جناب و عزت و سربلندی مردم عزیز جمهوری لبنان را مسألت دارم.»
آزادی 3 هزار زندانی
دادستان کل کشور گفت: از سال گذشته تاکنون جمع زندانیانی که در اثر تلاش بسیجیان آزاد شده‌اند ۲۹۶۸ زندانی است. محمد جعفر منتظری افزود: بر اساس گزارشات و آمارها از سال گذشته تاکنون جمع زندانیانی که در اثر تلاش بسیجیان آزاد شده اند ۲۹۶۸ زندانی بوده است که مبلغ بدهی این افراد حدود ۳۷۸ میلیارد تومان بوده که با تلاش و زحمت بسیجیان این عدد به ۶۴ میلیارد رسیده و با پرداخت این مبلغ حدود ۳۰۰۰ زندانی آزاد شده‌اند. دادستان کل کشور اظهار داشت: در مرحله دوم از نهضت خدمت مومنانه دو هزار و سی نفر از زندانیان گرفتار مالی در حال آزاد شدن هستند و ۴۰۵۵ نفر نیز در لیست انتظار هستند که ان شاءا... آنها هم از بند زندان آزاد خواهند گردید.
صید ترال متعلق به چینی‌هاست
نماینده چابهار در مجلس گفت: اسناد متقنی دارم که سهام برخی شرکت‌هایی که مبادرت به صید ترال می‌کنند متعلق به چینی‌هاست ولی مجلس اجازه نمی‌دهد که خلیج فارس و دریای عمان آماج هجوم شرکت‌های چینی شود تا آنها به صید ترال بپردازند. معین الدین سعیدی اظهار داشت: تنها شناوری که در چابهار و دریای عمان در حال فعالیت است، کار تحقیقاتی انجام می‌دهد و چیزی در صید ترال وجود ندارد این درحالی است که این شناور هم دارای مجوز است. متأسفانه در کارویژه مرز شورایعالی امنیت ملی مصوب شده که یکسری مجوزها به برخی کشتی‌ها برای صید ترال داده شود و آیین نامه اجرائی نحوه عمل برای صید ترال هم تعریف کرده‌اند، اما من کماکان معتقدمباید توافق صورت گرفته بین آقای خاوازی وزیر وقت جهاد کشاورزی با مجلس شورای اسلامی مبنی بر توقف ۲ ساله صید ترال اجرائی شود. هر چند که این توافق سال بعد پایان می‌پذیرد.
کارت ملی برای ایرانیان مقیم خارج
در نشست مشترک وزیر امور خارجه، رئیس سازمان ثبت احوال کشور و مدیران ذیربط وزارت امور خارجه و سازمان ثبت احوال، موضوعات مربوط به صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. در این نشست پس از توضیحات رئیس سازمان ثبت احوال و مدیران ذیربط وزارت امور خارجه، حسین امیرعبدا...یان، وزیر امور خارجه توصیه‌های لازم برای بررسی نحوه دریافت درخواست‌های کارت ملی هموطنان ایرانی مقیم خارج و انجام روند صدور کارت هوشمند ملی را مطرح و برای اقدام و پیگیری از سازمان ثبت احوال تا حصول نتیجه به بخش کنسولی وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.
توقیف دو فروند شناور در جاسک
جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از توقیف دو فروند شناور لنج صیادی عمانی در حال صید در آب‌های شهرستان جاسک خبر داد. مهرداد رامش جان با اشاره به اینکه حفاظت از منابع آبزیان و منافع صیادان از وظایف ذاتی این یگان است، گفت: با تاکید مدیرکل شیلات هرمزگان بر این مهم و طی گشت زنی نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات دو فروند شناور لنج صیادی عمانی متجاوز در حریم صیادی شهرستان جاسک در حال صید شناسایی و توقیف شدند. وی افزود: اکیپ گشت دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان جاسک پیش از شناسایی ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به حوزه استحفاظی اعزام که در ۱۲ مایلی موج شکن کوه مبارک به دو فروند شناور لنج مشکوک شده که پس از بازرسی شناور ها مشخص گردید هر دو شناور متعلق به کشور عمان بوده که هرکدام تعداد سه نفر ملوان به روش گرگور و قلاب مبادرت به صید غیر مجاز می‌کردند توقیف شدند.
نگرانی از خطرناک بودن حیوانات خانگی!
یکی از امضا کنندگان طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» گفت که این طرح را در پی اعتراضات شدید مردم به نگهداری حیوانات در مجتمع‌های مسکونی امضا کرده است. حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی درباره برخی انتقادات نسبت به ضرورت طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» گفت: بعضا در مجتمع‌های مسکونی حیواناتی در اختیار افراد است که برای بچه‌ها و خانواده‌ها وحشت ایجاد می‌کند و علاوه بر این که باعث رعب و وحشت برای ساکنین می‌شود یکسری آلودگی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان را هم ایجاد می‌کند. به هر حال نمایندگان مجلس نماینده قشر خاصی نیستند بلکه نماینده ملت ایران هستند و بعضاً ملت ایران چنین خواسته‌هایی دارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار