| کد مطلب: ۱۰۲۶۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد

وضعیت معیشت مردم بسیار ناراحت کننده است

آرمان ملی- یاسمین طالقانی: این روزها بسیاری از بزرگان نسبت به وضعیت معیشتی مردم هشدار می‌دهند چرا که بسیاری از خانواده‌ها برای تهیه غذا و دارو و... با مشکلات جدی مواجه هستند و یارانه 45 هزار و 500 تومانی حتی بخش کوچکی از مشکلات آنها را حل نمی‌کند. بزرگان و دلسوزان راهکارهایی را برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنند مانند آیت‌ا...صافی گلپایگانی که چندی پیش در دیدار رئیس مجلس توصیه‌هایی درباره وضعیت معیشتی در جامعه و نیز روابط خارجی مطرح کرد. وی درباره روابط خارجی کشور گفت: توصیه حقیر این است که باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید. وی تصریح کرد: امروز یکی از راه‌های اصلاح امور این است که با حفظ منافع کشور و با عزت، با جهان در ارتباط باشیم که خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد. این مرجع همچنین گفت: بنده بسیار نگران وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم هستم، مردم نجیب و شریف کشور ما مستحق این وضعیت نیستند. وی با اشاره به گرانی‌ها، افزود: گرانی برای مردم طاقت‌فرسا شده و تحمل آن برای مردم عزیزمان بسیار سخت و مشکل شده است.
نگرانی مراجع از وضعیت معیشتی
روز پنجشنبه هم آیت‌ا... نوری همدانی در دیدار سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وضعیت معیشتی و اقتصادی موجود در کشور گفت: متاسفانه وضعیت معیشت مردم بسیار ناراحت کننده است لذا یکی از اقدامات بسیج توجه به مباحث سازندگی و توسعه کشور است که باید بسیج در این حوزه ها با تمام توان ورود کند تا بخشی از انتظارات مردمی برآورده شود. این مرجع تقلید شیعیان البته پیش از این هم نگرانی خود از وضعیت معیشتی مردم را عنوان کرده بود مانند 3 آبان در دیداری که علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان با ایشان داشت؛ اظهار کرد:« شغل مسؤولان یک امانتی است که به آنها سپرده شده و آنها در برابر میلیون ها انسان مسئولیت دارند و هر شخصی که مسئولیتی دارد باید به کار خود نه از جنبه امرار معاش، بلکه از جنبه خدمت به مردم نگاه کنند. این مرجع تقلید یکی از نعمت‌های بزرگ الهی را توفیق خدمت به مردم دانست و بر ضرورت توجه به مردم به عنوان ستون دین تاکید کرد و گفت: متأسفانه امروز مردم از گرانی در رنج و فشار هستند و این موضوع نگرانی و ناراحتی علما را فراهم کرده است، بنابراین لازم است به این مردم فداکار که در 8 سال دفاع مقدس فداکاری کردند، توجه کرده و اسباب آسایش و رفاه نسبی آنها را فراهم کنید. امروز دشمنان انقلاب با تمام امکانات علیه نظام جمهوری اسلامی دست به کار شده و هرگز دست از دشمنی و فتنه انگیزی علیه انقلاب و ملت رشید ایران بر نداشته، لذا باید مطابق با این شرایط در صحنه حاضر شده و وظیفه خود را به انجام برسانیم.
نگران مشکلات اقتصادی هستیم
25 شهریور ماه هم مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم در دیدار وزیر اطلاعات با ایشان، بر برخورد شدید این وزارتخانه با مفسدان اقتصادی و رانتخواران و بهبود وضعیت معیشتی مردم تاکید کردند. آیت‌ا... ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار با وزیر اطلاعات گفت: امنیت در کشور ما خوب است و در مجموع ناامنی نداریم اما راجع به مسائل اقتصادی همچنان نگران هستیم و معتقدیم توفیق دولت سیزدهم و رئیس جمهوری در گرو حل مسائل و معضلات اقتصادی است. این مرجع تقلید اضافه کرد: انتظار داریم تحولی در عرصه اقتصادی و سفره مردم ایجاد شود که البته هنوز آثارش نمایان نیست. وی بر لزوم توجه به علل به جای پرداختن به معلول در ساماندهی و حل مسائل اقتصادی تاکید کرد و افزود: اگر تنها بیاییم به همین مجازات اقتصادی اکتفا کنیم، مغازه‌ها را ببندیم و جریمه کنیم، با این امور، مشکل اقتصادی حل نمی شود، ریشه‌ها را باید درست کرد. به گفته این مرجع تقلید، باید با شجاعت روابط افراد فاسد و مفسد را قطع کرد و در مقابل آنها ایستاد، در این صورت است که مسائل اقتصادی تحول و سامان پیدا می‌کند و مردم هم نتیجه اقدامات و عملکرد دولت را خواهند دید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار