| کد مطلب: ۱۰۲۶۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

پیکر آیت ا… مجتهد شبستری
در قم آرام گرفت
پیکر آیت ا.. مجتهد شبستری نماینده سابق ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی درحرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد. مراسم تشییع و به خاکسپاری آیت ا... مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده سابق ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با حضور علما و شخصیت‌های برجستی علمی و اجرایی کشور در قم برگزار شد. این آیین ساعت 9 صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم با حضور علما آغاز و پس از تشییع، پیکر آن مرحوم به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) منتقل شد.اقامه نماز میت نیز با حضور و امامت آیت ا... العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در صحن بالاسر حرم برگزار شد.
سرنوشت شوروی در انتظار آمریکا
امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز کشور‌های دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که با خرید نفت از ما، از زیر یوغ آمریکا خارج می‌شوند، گفت: سیاست‌های دولت در ارتباطات مستقیم با کشور‌های اروپایی و رفت و آمدی که معاون سیاسی وزیر امور خارجه به این کشور‌ها دارد، در راستای گسترش روابط با اروپا است؛ چراکه اروپا نیز خواهان این است که مستقلا با ما ارتباط داشته باشد و از زیر یوغ آمریکا خارج شوند. آیت‌ا... علم الهدی با بیان اینکه یقینا آمریکا هم به سرنوشت شوروی دچار خواهد شد، عنوان کرد: دشمن می‌خواهد انسان‌ها را برده خود کند و ثروت آنان را بدزدد و با دارایی‌هایی آنان به جهان حکومت کند، اما اسلام این اجازه را به او نمی‌دهد. به همین دلیل دشمن با این دین مخالفت می‌کند و تا جایی که بتواند دشمنی می‌کند. بدانید که اگر دشمن برخی از حرکات را انجام نمی‌دهد، به دلیل این است که قدرت آن را ندارد. اگر آمریکا می‌توانست در یک تهاجم نظامی یا اتمی ما را از بین ببرد، قطعا این کار را انجام می‌داد، اما توان آن را ندارد.
رئیسی گرایش سیاسی ندارد
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: بسیاری از معاونین دولت روحانی هنوز بر سر کار هستند و فعالیت دارند این رویه نشان می‌دهد که نگاه رئیسی چیست. صادق کوشکی در رابطه با دیدارهای رئیسی با جناح های مختلف سیاسی، اظهار کرد: اگر به کابینه رئیسی نگاه کنیم می توانیم متوجه بشویم که او چقدر نگرش جناحی دارد یا خیر. او از نیروهایی استفاده کرده است که سال‌ها در دولت قبل و در کابینه‌های قبلی حضور داشتند. چهره‌هایی مثل اسلامی و ستاری و استفاده و یا به کارگیری وزیر صنایع دولت روحانی، رزم حسینی، که امروز در ریاست جمهوری سمت مشاور را دارد نمونه‌هایی از این دست است. او افزود: استفاده از قائم مقام وزیر صنعت، مدرس خیابانی برای استانداری استان سیستان و بلوچستان از دیگر نمونه‌هاست.
پاسخ خطیب‌زاده به فرانسوی‌ها
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تاکید کرد: حیثیت آژانس به‌عنوان یک نهاد فنی و تخصصی سازمان ملل متحد باید از شائبه هرگونه رفتار و کنش سیاسی به دور باشد. سعید خطیب زاده در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه فرانسه تصریح کرد: ایران به‌عنوان عضو مسئول آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همواره تأکید دارد که حیثیت آژانس به‌عنوان یک نهاد فنی و تخصصی سازمان ملل متحد باید از شائبه هرگونه رفتار و کنش سیاسی به دور باشد. خطیب زاده تأکید کرد: بر این اساس هر گونه موضع‌گیری مقام‌ها و نهاد‌های سیاسی کشور‌های مختلف با هدف تأثیرگذاری بر رفتار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خدشه به حیثیت فنی و تخصصی آژانس قلمداد شده و بدون تردید ترفند استفاده ابزاری از ظرفیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بیش از آن که موجب بهره‌مندی عاملان آن گردد، مشروعیت بین‌المللی اقدام‌های آژانس را زیر سوال می‌برد.
عذرخواهی وزیر نیرو
از کشاورزان اصفهانی
وزیر نیرو ضمن عذرخواهی از کشاورزان اصفهانی از پیگیری دستور معــاون اول رئیس جمهور برای حل مشکــــلات آب اصفهـــان خبر داد. علی‌اکبر محرابیان گفت: معاون اول رئیس جمهور بر این موضوع تاکید کرد که کمبود آب مورد نیاز کشاورزان در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان در دستور کار جدی دولت قرار دارد. وی افزود: مقرر شد که وزرای جهاد کشاورزی و صمت نیز در فرآیند تشکیل ستاد احیای زاینده رود همکاری‌های لازم را داشته باشند. وزیر نیرو تاکید کرد: از کشاورزان عزیز اصفهانی عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم با اقدامات لازم بتوانیم در ماه‌های آتی این مشکلات را رفع کنیم.
مدیران اقتصادی را ارزیابی کنید
یک عضو کمیسیون عمران مجــلس تــاکید کرد: مدیران اقتصادی‌ای ‎برگزینید که ‎توزیع بودجه و ‎نظارت‌ فنی را بدانند. غلامرضا شریعتی نماینده بهشهر در مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: « ‏‎وزیر محترم کشور و ‎استاندار گرامی؛ مدیران خود را در مباحث‌ اقتصادی ‎ارزیابی کنید نتایج خوبی بدست خواهد آمد! این دولت، امید مردم است و زمان آزمون‌ خطا نیست. مدیرانی ‎برگزینید که ‎تولید ناخالص داخلی، ارزش افزوده، ‎توزیع بودجه و ‎نظارت‌ فنی را بدانند، وگرنه سیاست بازی را همه بلد هستند!»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار