| کد مطلب: ۱۰۲۶۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد

نفس گرم تماشاگران در آزادي

آرمان‌ملی: دیدارهای هفته پنجم لیگ‌برتر طی روزهای گذشته در حالی برگزار شد که مدعیان مقابل حریفان خود متوقف شدند، اما بدون‌شک مهمترین اتفاق این هفته بازگشت تماشاگران به استادیوم آزادی بود.
تساوی پرسپولیس
تیم فوتبال پرسپولیس در هفتــه پنجــم لیگ‌برتر فوتبال از ساعت ۱۶ در ورزشــگاه شهــدای مــس به مصــاف تیــم فــوتبال مس‌رفسنجــان رفت که این دیدار با تساوی یک‌بریک به پایــان رسید. دقیقه ۵ جعفری از سمت راست ارسالی داشــت که ضربــه‌سر فراز امامعلی از بالای دروازه پرسپولـــیس به بیرون رفت. دقیقه ۷ شوت مهدی کیانی با اختلاف کم از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. دقیقه ۳۶ عیسی آل‌کثیر شوتی به‌سمت دروازه مس‌رفسنجان زد که ضربه این بازیکن را نوشی صوفیانی به کرنر فرستاد. دقیقه ۴۹ فراز امامعلی شوتی پرقدرت به‌سمت دروازه پرسپولیس زد که «رادو» اجازه نداد دروازه‌اش باز شود. دقیقه ۵۱ ضربه‌سر بازیکن مس‌رفسنجان به تیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد. دقیقه ۵۹ ضربه عیسی آل‌کثیر را نوشی صوفیانی جمع کرد. دقیقه ۶۵ ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه پرسپولیس برای مس گرفته شد که عقیل زد و ضربه این بازیکن پس از برخورد با تیرک افقی در درون دروازه پرسپولیس قرار گرفت. دقیقه ۷۱ برای پرسپولیس پنالتی گرفته شد که ضربه مهدی ترابی به کنج دروازه مس رفت. دقیقه ۷۶ امیری پاسی در عمق به آل‌کثیر داد که این بازیکن دروازه‌بان را جا گذاشت ولی نتوانست دروازه مس را باز کند. دقیقه 95 (5 دقیقه وقت‌اضافه) عبدی روی اشتباه مدافع مس به توپ رسید که ضربه این بازیکن با اختلاف کم به بیرون رفت. این دیدار در نهایت با تساوی یک‌بریک به پایان رسید.
توقف استقلال
تیم‌های استقلال و نساجی روزگذشته در حالی به مصاف هم رفتند که بعداز 2 سال اجازه حضور 5 هزار هوادار به ورزشگاه آزادی داده شد. دقیقه ۷ داور خطای مدافع خطا استقلال بر روی مرتضی منصوری پشت‌ محوطه‌جریمه را اعلام کرد. دقیقه ۱۲ رودی ژستد پشت مدافعان نساجی صاحب موقعیت گل شد، اما با تکل موفق مدافع نساجی نتوانست به توپ ضربه بزند. دقیقه ۱۹ شوت ژستد در دستان حقیقی دروازه‌بان نساجی قرار گرفت. دقیقه ۲۵ سانتر خطرناک مهدی‌پور روی دروازه نساجی را نجفی راهی کرنر کرد. دقیقه ۲۹ شوت بازیکن استقلال در محوطه جریمه را حقیقی با واکنش دیدنی دفع کرد. دقیقه ۲۹ ضربه برگردان سیاوش یزدانی از بالای دروازه نساجی به بیرون رفت. دقیقه ۳۵ پاس پشت مدافعان ایوب کلانتری به نجفی رسید، اما با تعلل او در محوطه جریمه شوتش با تکل یزدانی به کرنر رفت. داور ۵ دقیقه وقت‌اضافه برای نیمه اول این دیدار در نظر گرفت. در ادامه رودی ژستد پشت مدافعان نساجی صاحب توپ شد، اما توپ از پای او فاصله گرفت و در دستان حقیقی قرار گرفت و برخورد او با حقیقی منجر به مصدومیت حقیقی شد و علیرضا فغانی داور بازی به‌دلیل برخورد بی‌محابا ژستد با حقیقی او را با کارت زرد جریمه کرد. شوت نجفی در دقیقه ۸۲ از بالای دروازه استقلال به اوت رفت. چند ثانیه بعد یامگا فرصتی عالی داشت ولی قدر این فرصت را ندانست. دقیقه ۸۴ علی آل‌کثیر پست مدافعان استقلال صاحب توپ شد، اما با تعلل بیش از حدش رضایی دروازه‌بان استقلال موفق شد توپ را تصاحب کند. داور ۵ دقیقه وقت اضافه برای نیمه‌دوم این دیدار در نظر گرفت. در نهایت بازی استقلال تهران و نساجی‌مازندران با تساوی صفر- صفر به پایان رسید.
حضور تماشاگران
در حالی‌که پیش از این گفته شده بود تنها 5 هزار بلیت برای این بازی در نظر گرفته شده، افراد بیشتری در ورزشگاه حضور داشتند. همچنین شماری از هواداران بدون بلیت پشت درهای ورزشگاه ایستاد‌اند. با وجود اینکه به تماشاگران بارها تذکر داده شد فاصله اجتماعی را رعایت کنند و ماسک بزنند، اما خبری از این موضوع نبود و هواداران کنارهم نشستند. درخواست از تماشاگران به‌حدی بود که اعلام شد دوربین‌های صداوسیما در حال تصویربرداری هستند و بهتر است فاصله‌ها رعایت شود. هواداران استقلال علیه مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشین ورزش و جوانان شعار سردادند.
تساوی سپاهان با تراکتور
روزگذشته تیم‌های سپاهان و تراکتور در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف یکدیگر رفتند. سپاهان که در یک دیدار خانگی دنبال برد و ۳ امتیاز بازی بود در یک ربع ابتدایی بازی با تمام قوا روی دروازه تراکتور فشار آورد تا شاید با زدن یک گل زودهنگام خیلی زود نبض بازی را در دست بگیرد و با خیال راحت‌تری بازی را ادامه دهد. شاگردان نویدکیا در این دقایق موقعیت‌های خوبی هم داشتند اما هیچکدام تبدیل به گل نشد تا این تراکتور باشد که رفته‌رفته بر بازی مسلط شود و جلوی موقعیت‌سازی سپاهان را بگیرد. نیمه‌نخست هرچند با برتری سپاهان در مالکیت توپ و میدان ادامه پیدا کرد اما گلی در پی‌نداشت تا دو تیم بدون گل‌زده راهی رختکن شوند. دقیقه ۶۷ نفوذ اسماعیلی‌فر درون محوطه جریمه تراکتور با ضربه نوک پای آرام او همراه شد که اخباری با نوک پا توپ را دفع کرد و ضربه برگشتی نیز توسط اسماعیلی‌فر در حالتی نامتعادل به بیرون زده شد. دقیقه ۷۸ حرکت در عرض و شوت بسیار خطرناک پیمان بابایی با اختلافی کم و به‌طرز خطرناکی از کنار تیر عمودی دروازه سپاهان به بیرون رفت. دقیقه 92 (2دقیقه وقت‌اضافه) کرنر ارسالی رفیعی با ضربه‌سر چکشی حسینی همراه شد، اما توپ با اختلافی بسیارکم از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.
سایر دیدارها
در دیگر دیدارهای این هفته پیکان با یک گل مغلوب فجرسپاسی شد. فولاد با همین نتیجه هوادار را از پیش‌رو برداشت. پیش از این نیز آلومینیوم در اراک با نتیجه 2 بر یک نفت مسجدسلیمان را شکست داد. پدیده در مشهد با نتیجه 2 بر یک از ذوب‌آهن شکست خورد. تقابل صنعت‌نفت و گل‌گهر هم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار