| کد مطلب: ۱۰۲۴۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

راهکار تامین اعتبار
شبکه آبیاری خداآفرین
رئیس جمهور گفت: اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه شبکه آبیاری و زه کشی خدا آفرین از طریق فروش اموال مازاد دولت و بودجه سال‌های آتی تامین شود. آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز در ادامه سفر خود به استان اردبیل، از پروژه شبکه آبیاری و زه کشی خدا آفرین در مغان بازدید کرد. رئیس جمهور پس از دریافت گزارش از مسئولان پروژه، استاندار و نمایندگان استان با اشاره به لزوم تکمیل سریعتر این پروژه، اظهار کرد: اگر در تکمیل این پروژه تاخیر شود، این تاسیسات از بین می‌رود. رئیسی تصریح کرد: فروش اموال مازاد دولت در استان و بودجه۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، باید اعتبارات پروژه تامین شده تا هرچه سریعتر این پروژه تکمیل شود.
هدف، کاهش کیفری زندان‌هاست
رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به فرآیند تحول در دوره جدید قوه قضائیه گفت: حضور موثر و فزاینده قضات در زندان‌ها می‌تواند عامل مهمی در روند کاهش جمعیت کیفری و مددجویان ساکن در این مراکز باشد. حاج محمدی گفت: بنابراین معتقدم تعامل دوسویه زندان با مراجع قضایی و قضات باید بیش از گذشته افزایش یابد تا فرآیند اصلاح مجرمان با انجام برنامه‌های فرهنگی و ارتقای برنامه‌های اشتغال‌زایی، جدی‌تر دنبال شود. وی درخصوص زندانیان که به مواد مخدر اعتیاد دارند، بیان کرد: روند اصلاحی ما نسبت به این دسته از مددجویان باید اینگونه باشد که در آنان ایجاد روحیه و انگیزه کنیم تا لااقل با ترغیب به زندگی، در زندان دست از مواد مخدر بکشند. باید آنان را تشویق کرد چرا که رهایی آنان از دام اعتیاد نه‌فقط به صلاح خودشان است بلکه به اصلاح خانواده و جامعه می‌انجامد..
مشکل تامین گاز زمستان
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس، تاکید کرد: در تامین گاز زمستان نگرانی وجود دارد، اما امیدواریم که با تدابیر مختلف اتخاذ شده ازجمله واردات از ترکمنستان، از مشکل عبور کنیم. مالک شریعتی نیاسر نماینده در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: از تامین گاز زمستان نگرانی هست، اما امیدواریم که با تدابیر مختلف ازجمله واردات از ترکمنستان، از مشکل عبور کنیم. شورای عالی انرژی جایگاهی مهم، اما فعلا ناکارآمد است؛ چون دبیرخانه اش در سازمان برنامه است. اگر دبیرش در جایگاه معاون رییس‌جمهور بنشیند، سیاستگذاری انرژی یکپارچه می‌شود.
پنهان کاری اموال مسئولان
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: یکی از لوازم مسئولیت این است که فرد در معرض دید و قضاوت افراد قرار می‌گیرد و جامعه نسبت به او حساس می‌شود. در همه دنیا هم این گونه است که اگر کشف شود کسی که اکنون مسئول است، ده سال قبل مالیات نداده است، چه ماجراهایی رخ می‌دهد. غلامرضا ظریفیان گفت: جامعه ما هم از مسئولیت‌های بدون نظارت آسیب دیده است زیرا بخشی از مسئولیت‌ها با رانت و سوء استفاده به دست آمده است. من معتقدم ضرر پنهان کاری اموال مسئولان حتی اگر با توجیه دفاع از حقوق شخصی باشد ضرر بیشتری از آشکار شدن آنها دارد. وی افزود: جامعه نسبت به مسئولان بی‌اعتماد شده‌اند و اگر مسئولی ثروتش را از راه درست به دست آورده باشد هم به او بدبین هستند بنابراین اعتماد سازی در این زمینه یک نیاز ضروری است.
میزان افزایش حقوق و دستمزدها
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با رد کردن افزایش ۱۰ درصدی حقوق و دستمزدها گفت: در حال حاضر هر گونه اظهار نظر در این خصوص غیرکارشناسی است. حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه نظام حقوق و دستمزد کشور از ریل عدالت و عقلانیت خارج شده است، اظهار کرد: چند روز پیش سید مسعود میرکاظمی از افزایش ۱۰ درصدی حقوق و دستمزدها گفتند، اما حقیقت این است که از الان هرگونه اظهارنظر در خصوص میزان افزایش دستمزدها غیرکارشناسی است. وی با بیان اینکه مجلس و دولت هماهنگی‎های لازم برای تعیین میزان افزایش حقوق و دستمزدها را انجام خواهند داد، اضافه کرد: اسفند بر اساس ارکان و مولفه‌‏های تصویبی بودجه ۱۴۰۱ همچنین لایحه دولت و امکانات، شرایط، تورم و سایر شاخص‌‎های کشور پیرامون افزایش حقوق و دستمزد تصمیم‏‌گیری می‏‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار