| کد مطلب: ۱۰۲۴۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد

کوتــاه

هیات طالبان به روسیه رفت
منابــع افغـــان از سفــر معاون نخست‌وزیر دولت موقت طالبان و هیات همراهــش به مسکو خبر دادند. به گزارش افق، «عبدالسلام حنفی» معــاون نخست‌وزیر دولت موقت طالــبان در صدر هیاتی برای شرکت در نشست مسکو درباره افغانستان، عازم روسیه شد. حنفی در همین رابطه با انتشار پیامی در توئیتر از سفر خود و هیات همراه به مسکو خبر داد. گفته می‌شود که در ترکیب هیات طالبان، «امیرخان‌.متقی» سرپرست وزارتخارجه، «نورالدین عزیزی» وزیر تجارت، «دین‌محمد حنیف» وزیر اقتصاد و «عبدالرشید» شهردار کابل حضور دارند. پیش‌تر و در روز پنجشنبه هفته گذشته «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارتخارجه روسیه اعلام کرده بود که نشست قریب‌الوقوع مسکو درباره افغانستان با حضور نمایندگانی از طالبان افغانستان برای رایزنی درباره اوضاع در این کشور ۲۰ اکتبر ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.
موعد برگزاری انتخابات لبنان
نمایندگان پارلمان لبنان سه‌شنبه موعد برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام و تاکید کردند که این انتخابات در روز ۷ فروردین‌ماه آتی برگزار می‌شود. به گزارش الجزیره، نمایندگان پارلمان لبنان موعد برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را تعیین کردند. پارلمان لبنان اعلام کرده است که این انتخابات در روز ۲۷ مارس سال آتی میلادی یعنی در روز ۷ فروردین‌ماه برگزار می‌شود. براساس این گزارش، این درحالی است که «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد که گزینه استعفا مطرح نیست و وی تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی به کار خود در کسوت نخست‌وزیری ادامه می‌دهد. پیش‌تر برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که به‌دلیل برخی اختلافات سیاسی و نیز وخامت اوضاع اقتصادی در لبنان، نجیب میقاتی قصد دارد از پست نخست‌وزیری استعفا دهد. با این حال، وی چنین چیزی را تکذیب کرد.
اعلام وضعیت فوق‌العاده در اکوادور
رئیس‌جمهور اکوادور در آستانه دیدار با وزیر امورخارجه آمریکا در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد. به گزارش دویچه.وله، «گیرمو.لاسو» رئیس‌جمهور اکوادور همزمان با افزایش چشمگیر جنایات خشونت‌آمیز و شورش‌های مرگبار در زندان‌های این کشور وضعیت فوق‌العاده ۶۰ روزه اعلام کرد. رئیس‌جمهور اکوادور در همین رابطه در تلویزیون این کشور اعلام کرد: نیروهای مسلح و پلیس ما با قدرت در خیابان‌ها حاضر می‌شوند زیرا ما در سراسر کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام می‌کنیم. اعلام وضعیت فوق‌العاده در آستانه سفر «آنتونی.بلینکن» وزیرخارجه آمریکا به این کشور صورت می‌گیرد. لاسو و بلینکن در مورد مسائل امنیتی، دفاعی و تجاری بحث خواهند کرد. همزمان با این اعلامیه، دولت قادر خواهد بود ۳ هزار و ۶۰۰ نظامی و پلیس را برای گشتزنی در ۶۵ زندان این کشور و همچنین افزایش حضور آنها در خیابان بسیج کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار