| کد مطلب: ۱۰۲۴۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

پاپ: سقط جنین قتل است
پاپ فرانسیس که در جریان گفت‌وگو با اعضای کنفرانس انجمن داروسازان بیمارستانی ایتالیا سخن می گفت، تصریح کرد: در مورد سقط جنین، شما می دانید که من بسیار صریح حرف می زنم: این قتل است. وی افزود: وظیفه ما این است که به زنان نزدیک باشیم تا به فکر سقط جنین به عنوان یک راه حل نیفتند زیرا این راه حل نیست.
خانه پدری فرخزاد در تملک شهرداری
دست کم از سال ۱۳۹۱ زمزمه‌های تخریب خانه پدری فروغ فرخزاد توسط مالکان این خانه شنیده می‌شد که در سال ۱۳۹۷ بار دیگر قوت گرفت. در پی این موضوع شهرداری تهران قول‌هایی برای حفظ این خانه داد و سازمان وقت میراث فرهنگی هم مهرماه همان سال خبر داد که خانه به ثبت ملی رسیده است. پیگیری‌هایی برای حفظ آن وجود داشت تا اینکه سرانجام به تملک شهرداری درآمد.
نظر امام جمعه قم درباره خالکوبی
امام جمعه قم در دیدار وزیر ورزش‌وجوانان با وی، گفت: برخی خالکوبی‌ها، آرایش‌های موی سر، رفتار و حرکات و غیره که امروز در بین ورزشکاران مشاهده می‌شود اثر تبلیغات فرهنگی تمدن غرب در بین آنهاست. آیت‌ا... سیدمحمد سعیدی افزود: محمد صلاح وقتی گل می‌زند به سجده می‌رود، این یک کار فرهنگی تاثیرگذار در دنیای ورزش است که از عقاید وی سرچشمه گرفته است.
بلیت 35 میلیونی بازی الهلال
هواداران الهلال در کمتر از ۳۰ دقیقه تمام بلیت‌های ورزشگاه ملک‌فیصل را خریداری کردند. بازی پرسپولیس و الهلال در حالی روز شنبه برگزار می‌شود که مسئولان عربستانی بالاخره توانستند نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را جلب کنند و به اندازه ظرفیت ورزشگاه بلیت‌فروشی انجام دهند. باشگاه الهلال در سامانه‌اش، بلیت‌هایی با چهار قیمت را به فروش گذاشت که ارزانترین آن ۵۰ ریال سعودی (۴۰۰ هزار تومان) و گرانترین ۴۵۰۰ ریال (۳۵ میلیون تومان) بود.
نظر رئیسی درباره سفرهای استانی
رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی می‌گویند سفرهای استانی ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد، گفت: اگر من به استان‌ها نیایم و کارخانه‌ای که ۱۳ سال معطل بوده و به این کارخانه سر نزنم چگونه راه بیفتد؟ مدیر در میدان باید کار را انجام دهد اینکه در اتاق پشت میز بنشینید، نمی‌شود باید در میدان آمد.
دانش‌آموزان و روخوانی قرآن
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس گفت: متأسفانه در بخشی‌ از برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های حوزه آموزشی و پرورشی در رابطه با قرآن ضعیف عمل کرده‌ایم. اینکه در دوران ۱۲ سال تحصیل یک دانش‌آموز تنها ۷۲۰ ساعت برنامه و تلاوت قرآن در نظر گرفته شود اما با این وجود بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان روخوانی و روان‌خوانی قرآن را ندانند، ضعف نظام آموزشی، آموزش‌وپرورش و برنامه‌ریزان قرآنی ما را نشان می‌دهد.
بیل کلینتون بستری شد
پزشکان بیل کلینتون خبر دادند که وی به دلیل عفونت مجاری ادراری که به جریان خونش هم سرایت کرده، در بخش مراقبت‌های ویژه مرکز پزشکی دانشگاه ایروین کالیفرنیا بستری شد. بر اساس بیانیه مشترک دکتر آلپش امین، رئیس مرکز پزشکی دانشگاه ایروین کالیفرنیا و دکتر لیزا باردک، پزشک شخصی کلینتون، او برای بررسی دقیق در ICU بستری شده است. آنها گفتند که کلینتون برای حفظ حریم خصوصی و ایمنی در ICU بود، نه به این دلیل که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد.
وزیر جهاد احمدی‌نژاد هم پست گرفت
سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، با حضور در برنامه زنده شبکه آبادان سکان هدایت سازمان منطقه آزاد اروند را به محمدرضا اسکندری سپرد و او را به عنوان سرپرست جدید این سازمان معرفی کرد. محمد‌رضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی در دولت نهم بود. وی (زاده ۱۳۳۸ اهواز) هم‌اکنون به‌عنوان مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر فعالیت می‌کند.
آتش‌ زدن عمدی نماد لنج
معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از آتش‌سوزی نماد لنج واقع در میدان دفاع مقدس (ورودی بندرعباس- میدان پلیس راه قدیم) خبر داد و گفت: این اتفاق به صورت عمدی رخ داده است. پیمان عالی‌زاده افزود: بر اساس شواهد عینی، متاسفانه نماد (المان) لنج واقع در ورودی شهر توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شده است.
تجمع معلمان در شهرهای مختلف
معلمان در برخی شهرها مقابل ادارات آموزش‌و‌پرورش تجمع اعتراضی برگزار کردند. حاضران در تجمع، خواسته‌های خود را اجرای کامل رتبه‌بندی بر مبنای ۸۰ درصد حقوق هیات علمی‌های دانشگاه و بهبود وضعیت معیشتی خود عنوان کردند. این معلمان می‌گویند: برای تدریس باکیفیت، دستمزد معلم باید بالاتر از خط فقر باشد. در حال حاضر هر دستمزد زیر ۱۰ میلیون تومان نشان‌دهنده زندگی در خط فقر است؛ باید رتبه‌بندی با کارایی و کیفیت مناسب به تصویب برسد.
دستمزد 600 میلیونی بازیگران!
احمد پورنجاتی نوشت: امروز یکی از دوستانم که در دوره‌ مسئولیت من در صداوسیما، همکار بودیم و اکنون تهیه‌کننده‌ فیلم و سریال است، می‌گفت: دستمزد برخی از بازیگران برای یک ماه کار، ۶۰۰ میلیون تومان و بازیگران معمولی، حداقل ماهی ۱۰۰ میلیون است. برای نمونه می‌گفت در برنامه‌ای که برای قدردانی از عوامل سریال «زخم کاری» برگزار شد، به هر نفر فقط ۱۰۰ میلیون تومان هدیه دادند (علاوه بر دستمزد‌هایی که گرفته بودند.)
قطع اینستاگرام شبکه پرس‌تی‌وی!
اینستاگرام دسترسی شبکه پرس‌تی‌وی به حساب کاربری خود در بستر این پلتفرم را قطع کرد. این پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس و فیلم آمریکایی، صفحه پرس‌تی‌وی را در بستر خود مسدود کرده و دسترسی شبکه خبری انگلیسی‌زبان ایران به حساب خود با ۱۵۶ هزار دنبال‌کننده را ناممکن کرده است. اینستاگرام روز چهارشنبه ۸ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۶مهر) صفحه این شبکه بین‌المللی در آدرس را به دلایلی ناشناخته، برای تیم شبکه‌های اجتماعی پرس‌تی‌وی بست.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار