| کد مطلب: ۱۰۲۴۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

کنایه به مسئولان کشور
عباس عبدی در پیام توئیتری نوشت: تنها دلیل محرمانه بودن ثروت مدیران کشور، فقدان اراده برای مبارزه با فساد است. والا ثروت چیست که بخواهد محرمانه باشد؟ مگر اینکه ثروت محصول گناه و فساد باشد.
احمدی‌نژاد ممنوع‌الخروج بود
مشاور فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در دولت دهم گفت: در چند سفر قبلی که می‌خواستند از کشور خارج شوند ممنوع‌الخروج بودند و اجازه خروج از کشور را پیدا نکرده بودند اما اینکه امروز دوستان چرا استثنا قائل شدند و به آقای احمدی‌نژاد اجازه دادند تا از کشور خارج شود، بی‌اطلاعم.
برکنارشده دولت روحانی پُست گرفت
گزینه پیشنهادی وزیر راه، مدیرعامل راه‌آهن شد. در جلسه دیروز هیات دولت، سیدمیعاد صالحی به پیشنهاد وزارت راه‌وشهرسازی و تصویب هیات وزیران، به عنوان مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران تعیین شد. سید‌میعاد ‌صالحی، در دولت روحانی از مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری برکنار شده بود.
استخدام کارآگاه زن برای اولین بار
سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی گفت: برای نخستین بار قصد داریم در ایران که داعیه‌دار دفاع از حقوق بانوان است، افسران کارآگاه زن را وارد چرخه کارآگاهی کنیم و به این افراد در آینده نزدیک آموزش‌های لازم کارآگاهی ارائه دهیم، آزمون‌های علمی از آنها اخذ کنیم، نشان کارآگاهی به آنها بدهیم و در حوزه کشف جرم که می‌توانند زنان به ما کمک کنند، از این کارآگاهان بهره ببریم.
آزادی دو ایرانی در نخجوان
پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته از سوی سرکنسولگری ایران در نخجوان، دو شهروند ایرانی زندانی در این جمهوری خودمختار آزاد و به کشورمان بازگشتند. یکی از این افراد به جرم همراه داشتن مواد مخدر و دیگری به عبور غیرقانونی به نخجوان بازداشت و زندانی شده بودند که پس از رسیدگی های لازم طی روزهای گذشته، از سوی مرزبانان نخجوان تحویل نیروی مرزبانی ایران در نقطه صفر مرزی جلفا شدند.
سانسور سنگین صداوسیما
پخش سریال کمدی- فانتزی «قبله‌عالم» به دلیل آنچه از سوی پلتفرم پخش کننده «ممیزی‌های فراوان» و «احترام به مخاطبان» عنوان شده است، متوقف می‌شود. روابط عمومی فیلیمو با اعلام خبر بالا، درباره این تصمیم توضیح داد: «سریال قبله عالم از روز نخستِ پخش تا به امروز در فرآیند تولید و ممیزی دچار چالش‌های فراوان شد، به‌گونه‌ای که پیوستگی خود را از دست داد و بخش عمده‌ای از هر قسمت سریال مورد حذف قرار گرفت.
واکنش خیابانی به یک شایعه
جواد خیابانی می‌گوید که شایعه خداحافظی او از کارش واقعیت ندارد. وی در حالی گزارش بازی ایران را برعهده گرفته که به بیش از دو دهه در این جایگاه حضور داشته و حالا به عنوان گزارشگری باتجربه به ورزشگاه آزادی می‌رود. این در حالی است که شایعات عجیبی پیرامون خداحافظی خیابانی مطرح شده بود که باعث شد که او بگوید: این شایعه درست نیست.
تجمع نمایندگان مجلس
نمایندگان متقاضی بررسی اولویت‌دار لایحه رتبه‌بندی معلمان در جایگاه هیات رئیسه مجلس تجمع کردند. در جلسه علنی دیروز مجلس گروهی از نمایندگان متقاضی بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان با اولویت، در جایگاه هیات رئیسه تجمع کردند. چندی پیش کلیات این لایحه در صحن مجلس به تصویب رسید و جهت بررسی جزئیات آن به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شد. اکنون این لایحه آماده رسیدگی در صحن مجلس می باشد.
تجمع معلمان خرید خدمات آموزشی
جمعی از معلمان خرید خدمات آموزشی شهرکرد مقابل استانداری این استان دست به تجمع زدند. معترضان که سال‌ها سابقه تدریس در مدارس مختلف این استان را دارند؛ خواستار تعیین‌تکلیف و جذب به‌عنوان معلم رسمی هستند. معلمان خرید خدماتی با بیان اینکه دستمزد ما بسیار پایین‌تر از معلمان رسمی است و امنیت شغلی و امید به آینده نداریم، خواستار یکسان‌سازی حقوق و دستمزد کادر آموزشی و رفع تبعیض گسترده شدند.
اعتراض کارگران بازنشسته مخابرات
کارگران بازنشسته شرکت مخابرات راه دور شیراز، برای پیگیری دریافت معوقه‌های ۱۵ساله خود مقابل استانداری فارس تجمع کردند. ۱۵۰۰ کارگر بازنشسته «شرکت مخابرات راه دور شیراز» دیروز در اعتراض به ۱۵ سال تاخیر در پرداخت معوقات خود، در برابر استانداری فارس حاضر و خواهان ملاقات با رئیس‌جمهور شدند. حدود ۴۰۰ نفر از این بازنشستگان، در اجتماع حضور داشتند و خواهان پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان طلب خود شدند که از سال ۸۵ تاکنون پرداخت نشده است.
آزادی دو راننده ایرانی
خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که دولت آذربایجان روز چهارشنبه دو راننده کامیون ایرانی را آزاد کرده تا نشان دهد که دو کشور برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از درگیری احتمالی تلاش می‌کنند. بلومبرگ نوشت که آزادی این دو راننده کامیون یک روز پس از گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران و جیحون بایراموف، همتای آذربایجانی‌اش رخ داده است. امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف در تماس تلفنی، خود آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
علت سرفه‌های پوتین
پوتین، رئیس‌جمهور ۶۹ ساله‌ای که معمولا ترس از بیماری را کم‌اهمیت نشان داده و اصرار داشته که از آنتی‌بادی و ایمنی بالایی برخوردار است، ادعا کرد که تداخل برنامه‌های روزانه‌اش باعث شده تا در نشست گروه ۲۰ شرکت نکند. والنتینا ماتوینکو، رئیس مجلس علیای روسیه پس از مشاهده این اتفاق به پوتین گفت: شما در طول جلسه سرفه می‌کردید. ما نگران سلامت شما هستیم. پوتین پاسخ داد: نگران نباشید. همه چیز خوب است. نه فقط برای کووید۱۹ بلکه برای دیگر انواع عفونت‌ها از من آزمایش می‌گیرند؛ با این حساب همه چیز خوب است.
واکنش به مذاکرات ایران و عربستان
وزیر خارجه قطر ضمن حمایت از گفت‌وگوهای ایرانی و سعودی تاکید کرد که کشورهای عضور شورای همکاری خلیج(فارس) باید با ایران در تماس باشند. به گزارش الجزیره، محمد‌بن عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر تاکید کرد: شاهد تحرکات مثبتی بین ایران و عربستان هستیم و ما آنها را به این امر تشویق می‌کنیم. وی گفت که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) باید به دور از هرگونه دخالتی با ایران ارتباط داشته باشند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار