| کد مطلب: ۱۰۲۴۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه

سقوط هواپیمای لبنانی در دریای مدیترانه
منابع لبنانی از سقوط یک هواپیمای وابسته به باشگاه هوانوردی این کشور در دریای مدیترانه خبر دادند. به گزارش خبرگزاری لبنان، منابع لبنانی چهارشنبه از سقوط یک هواپیمای وابسته به باشگاه هوانوردی این کشور در دریای مدیترانه خبر دادند. این منابع اعلام کردند: این هواپیما هنگام پرواز در نزدیکی منطقه «حالات» به داخل دریا سقوط کرد و شماری کشته و مجروح برجای گذاشته است که هنوز تعدادشان مشخص نیست. براساس گزارش منابع لبنانی، نیروهای نجات نیروی دریایی لبنان در حال بررسی این حادثه هستند. میشل عبود رئیس باشگاه هوانوردی لبنان به النشره گفت: باشگاه هوانوردی اطلاعاتی درباره آنچه بر سر هواپیمایی که در دریای مدیترانه هنگام پرواز در نزدیکی منطقه حالات، آمده است، ندارد و منتظر نتایج تحقیقات برای روشن شدن حقایق است. وی افزود: تاکنون اطلاعی از سرنوشت سرنشینان در دست نیست. هواپیماها طبق معمول در تماس دائم با برج مراقبت هستند و گزارش اختلال از سوی سرنشینان این هواپیما مخابره نشده است.
مرگ یک نظامی فرانسوی در «مالی»
وزیر دفاع فرانسه می‌گوید: یکی از نظامیان فرانسوی که به اسم مبارزه با تروریسم در کشور مالی مستقر بوده است؛ در پی سانحه جان خود را از دست داده است. به گزارش رویترز، «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه از فوت یک نظامی این کشور در مالی خبر داد. به گفته پارلی، این نظامی فرانسوی در اثر سانحه جان خود را از دست داده حال آنکه وی جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نداد. همزمان، «گابریل آتال» سخنگوی دولت پاریس اظهارکرد که تحقیقاتی برای بررسی موضوع در دست انجام است. فرانسه از سال ۲۰۱۴ عملیات نظامی گسترده‌ای را به بهانه مبارزه با تروریست‌های مسلح در مالی آغاز کرد. وبسایت «مدیا پارت» فرانسه مدتی پیش نوشته بود که پهپادهای فرانسه در مالی، تهدید زیادی برای جان غیرنظامیان محسوب می‌شوند. اما طی ۲ کودتا که نخستین مورد آن در آگوست ۲۰۲۰ اتفاق افتاد؛ فرانسه عقب‌نشینی خود را از منطقه موسوم به ساحل آغاز کرد.«
گفت‌وگو پوتین و نخست‌وزیر ارمنستان
رئیس‌جمهوری روسیه و «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان در مسکو با هم دیدار و درباره تحولات قره باغ گفت‌وگو کردند. به گزارش تاس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان در مسکو با هم دیدار و گفت‌وگو کردند. گفته شده در این دیدار دو طرف درباره حل مساله قره‌باغ و اوضاع منطقه قفقاز جنوبی گفت‌وگو کرده‌اند. این دیدار در آستانه برگزاری اجلاس سران سازمان کشورهای همسود انجام شده است. پوتین در دیدار با نخست‌وزیر ارمنستان گفت: گفت‌وگوهای ما درباره مسائل اصلی ازجمله حل‌وفصل اوضاع منطقه قره‌باغ و نیز منطقه قفقاز در درازمدت خواهد بود. نخست‌وزیر ارمنستان نیز در این دیدار تاکید کرد که چنین دیدارهایی حاکی از سرعت بالای توسعه روابط دو کشور و درک اهمیت مشارکت راهبردی بین ارمنستان و روسیه است، هرچند متاسفانه در حال حاضر نمی‌توان از باثبات‌شدن اوضاع منطقه سخن گفت .به گفته پاشینیان، مناقشه قره‌باغ همچنان حل‌نشده باقی مانده و بدیهی است که روسیه در حل این مناقشه و تامین امنیت منطقه ما، نقش کلیدی ایفا می‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار