| کد مطلب: ۱۰۲۴۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد

خــبـــر

۵۸۰۰ قبضه سلاح کشف شد
رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: ۱۴ هزار نفر که متجاوز محیط‌زیست بودند شناسایی و بازداشت شده و ۱۳ هزار پرونده در این رابطه تشکیل شده است. سردار مهدی معصوم‌بیگی اظهارداشت: سطح آمادگی یگان‌های دولتی در ١٣ یگانی که تشکیل شده است در شرایط عالی قرار دارد و در حوزه هوشمندسازی نیز اقدامات خوبی انجام شده است. وی گفت: با کمک یگان‌های حفاظتی طی این یکسال فقط در حوزه مبارزه با زمین‌خواری ارزش ریالی زمین‌هایی که اجازه تصرف به آن داده نشده است بالغ بر ٣۴ هزار میلیارد تومان است. رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: برای بیش از یکصدهزار نفر که برای تامین امنیت به دستگاه‌های قضائی مراجعه کردند، این اقدام صورت گرفت و این روند همچنان ادامه دارد. سردار معصوم‌بیگی با اشاره به کشف و ضبط بالغ بر 5هزارو۸۰۰ سلاح جنگی و شکاری از سوی یگان محیط‌زیست، تصریح کرد: تمرکز خوبی در طول یکسال گذشته برای توانمندسازی پرسنل از جمله آموزش و تمرکز بر افزایش مهارت و تجهیز یگان‌ها انجام شده است. وی اعلام کرد: ۱۴ هزار نفر که متجاوز محیط‌زیست بودند، دستگیر و بازداشت و ۱۳ هزار پرونده در این زمینه تشکیل شده است.
کلاهبرداری با وعده ازدواج
رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی عامل کلاهبرداری که به بهانه ازدواج با یکی از شهروندان از وی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. سرهنگ علی جمالی، اظهارداشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضائی به این پلیس که مدعی شده بود فردی در فضای‌مجازی با وعده ازدواج مبلغ یکصدونه میلیون تومان از وی کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به پرونده‌ در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. این مقام انتظامی افزود: پس از حضور شاکی و اخذ اظهارات وی، مشخص شد مدتی قبل از طریق سایت‌های همسریابی با فردی ناشناس آشنا شده است که متهم با هویت جعلی خود را ساکن خارج از کشور معرفی و اقدام به ردوبدل پیام با یکدیگر نموده‌اند که در ادامه به بهانه‌های مختلف از شاکی مبالغی میلیونی کلاهبرداری نموده است. رئیس پلیس فتا ایلام در ادامه گفت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا عامل کلاهبرداری مورد شناسایی قرار گرفت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد. سرهنگ جمالی درخصوص سایت‌های تحت‌عنوان همسریابی و دوست‌یابی هشدار داد: این سایت‌ها مجوز قانونی ندارند و افرادی که در این سایت‌ها ثبت‌نام می‌کنند با هویت‌های جعلی خود را معرفی نموده و با برقرارکردن رابطه‌، کنترل احساسات فرد مقابل را به‌دست می‌گیرند و در نهایت اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان می‌کنند.
دستگیری ۴۵ حفار غیرمجاز
فرمانده یگان حفاطت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ حفار غیرمجاز و خریدار و فروشنده اشیای عتیقه در همدان دستگیر شدند. محمد حاجی‌عزیزی اظهارکرد: طی سالجاری ۴۵ حفار غیرمجاز و خریدار و فروشنده اشیای عتیقه در همدان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند. وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ٧۶ قلم اشیای اصل و بدل تاریخی و نیز 5 دستگاه فلزیاب غیرمجاز در همدان کشف و ضبط شد. فرمانده یگان حفاطت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان عنوان کرد: یگان حفاظت استان طی این مدت ٢٠ گشت تلفیقی و عملیات مشترک با نیروی انتظامی و ٢۵ مورد جلسه تعامل و همکاری با رده‌های مختلف نیروی‌انتظامی، مراجع قضائی و دستگاه‌های دولتی ذیربط داشت. وی ادامه داد: در این مدت شهرستان نهاوند با کشف ۶٠ قلم اشیا، بیشترین کشفیات و اسدآباد با دستگیری١٧ نفر بیشترین تعداد عملیات و آمار دستگیری را در استان داشته است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار