| کد مطلب: ۱۰۲۴۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه

«قهرمان» به سائوپائولو می‌رود
جشنواره بین‌المللی فیلم سائوپولو ۲۰۲۱ میزبان ۱۲ فیلم ایرانی از جمله «قهرمان» ‌اصغر فرهادی است. چهل‌وپنجمین دوره جشنواره سائوپائولو که از معتبرترین رویدادهای سینمای آمریکای جنوبی است، امسال از ۲۱ اکتبر تا ۳ نوامبر (۲۹ مهر تا ۱۲ آبان) میزبان فیلم‌های متعددی از سراسر جهان است. با اعلام فهرست فیلم‌های حاضر در این رویداد، روشن شد علاوه بر «قهرمان» اصغر فرهادی، «بی‌همه چیز» ساخته محسن قرایی، «وقت جیغ انار» ساخته گراناز موسوی، «مجبوریم» ساخته رضا درمیشیان، «سگ‌ها دیشب نخوابیدند» ساخته رامین رسولی محصول ایران- افغانستان و مستند «رادیوگرافی یک خانواده» ساخته فیروزه خسروانی محصول ایران- نروژ در بخش چشم‌انداز بین‌المللی این جشنواره حضور دارند. علی مصفا با فیلم «غیاب» دیگر کارگردان ایرانی حاضر در این بخش است که فیلمش از سوی جمهوری چک در جشنواره شرکت کرده است. در بخش رقابتی کارگردان‌های جدید نیز «نقطه پایانی» ساخته بردیا یادگاری و احسان میرحسینی محصول مشترک ایران- آلمان، «انتهای اوین» ساخته محمد و مهدی تراب‌بیگی، «جاده خاکی» از پناه پناهی، «بی‌آبان» از مهرداد کورش‌نیا و «زالاوا» از ارسلان امیری شرکت دارند.
یک ایرانی در هیات داوران جشنواره کنیا
لیلا حسینی فعال حوزه بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به‌عنوان داور چهارمین جشنواره فیلم‌های ورزشی کنیا انتخاب شد. چهارمین جشنواره فیلم‌های ورزشی کنیا از تاریخ ۲۸ الی ۳۱ اکتبر برابر با ۶ تا ۹ آبان در شهر نایروبی برگزار خواهد شد. این جشنواره ورزشی که در آفریقاست توسط بنیاد سفینازو به مدیریت آصف کریم قهرمان تیم بین‌المللی کریکت کنیا پایه‌گذاری شده است. جشنواره فیلم‌های ورزشی کنیا از سال گذشته به عضویت فدراسیون بین‌المللی فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی درآمد و با هدف گسترش هنر و فرهنگ در فیلم‌های ورزشی به کار خود ادامه داد. امسال دومین سالی است که این جشنواره به‌دلیل شرایط پاندمی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و در طی ۴ روز، ۴۰ فیلم مستند و سینمایی در این جشنواره به نمایش در خواهد آمد. هیات داوران چهارمین دوره این جشنواره متشکل از جان‌.سیمی‌.اوکومو منتقد سینمایی و بازیگر از کشور کنیا به‌عنوان رئیس هیات داوران، لیلا حسینی کارشناس بین‌المللی و پخش از ایران، آمیت تیگا فیلمساز و مدیر مدرسه سینمایی از هند، بی‌جوی بارنجی تهیه‌کننده از هند و تیلور شارپ تهیه‌کننده و کارگردان از آمریکا هستند.
صداپیشگی «منانی» در «سفرهای سعدی»
اکبر منانی، صداپیشه پیشکسوت دوبله به جمع گویندگان انیمیشن سه بعدی «سفرهای سعدی» پیوست. مدیریت دوبلاژ انیمیشن «سفرهای سعدی» به تهیه‌کنندگی الهام نادری فرید، بر عهده فواد شافعی است. شافعی در این اثر، دوبله برخی شخصیت‌ها را به عهده داشته است. اکبر منانی، تورج نصر، سعید مقدم‌منش و سعید بحرالعلومی، علی باقرلی، مهرداد سوری، دیانوش آصف‌وزیر، علیرضا مویدی، مهرداد معمارزاده، سعید نبوی، علیرضا ذوالفقاری، ستاره ا...دادی، علیرضا سالار کیا، زهره گروسی مهدی رحیمی و یاسر فرهادی از گویندگان انیمیشن ایرانی «سفرهای سعدی» هستند. این مجموعه تلویزیونی که به سفارش سیمای استان‌های تلویزیون در صداوسیمای مرکز فارس تولید شده، اقتباسی از کتاب‌های گلستان و بوستان سعدی است که سرپرستی نویسندگان آن را عباس کریمی عباسی عهده‌دار است. مجموعه انیمیشن «سفرهای سعدی» به کارگردانی سامان عبدی‌نژاد و علیرضا مسکوکی که بیش از ۱۰۰ کارکتر دارد، با تکنیک سه بعدی ساخته شده و در آن سعدی نقش قهرمان هر داستان را ایفا می‌کند و ماجراها در سفرهایی است که سعدی آنها را در کتاب‌های خود به‌ویژه بوستان و گلستان روایت کرده است.
چالش زندگی یک زوج روی پرده سینما
فیلم سینمایی «تا ۱۰ بشمار» به کارگردانی فرید ولی‌زاده از 21 مهرماه روی پرده سینماهای «هنروتجربه» می‌رود. فیلم سینمایی «تا ۱۰ بشمار» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرید ولی‌زاده و نویسندگی کیانوش اسلامی عنوان جدیدترین اثری است که از روز چهارشنبه 21 مهرماه اکران خود را در سینماهای «هنروتجربه» آغاز می‌کند. این فیلم سینمایی با مدت زمان 85 دقیقه پنجمین ساخته فرید ولی‌زاده در مقام کارگردانی است. داستان «تا ۱۰ بشمار» روایت چند ساعت از زندگی زوجی با اختلاف سنی زیاد است که در مسیری با چالش گفتمان وارد ماراتنی مسابقه‌گونه تا شماره 10 می‌شوند. منوچهر زنده‌دل، غزال نظر، الناز باطنی، مانیا بابایی، بهرام حسینی، آرش یزدان و امیر نظر از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
گریم متفاوت «دهکردی» در «مستوران»
همزمان با ادامه مراحل تصویربرداری سریال «مستوران»، علی دهکردی با گریمی متفاوت جلوی دوربین سازندگان این سریال قرار گرفت. بیش از ۵۰ درصد از تصویربرداری سریال تلویزیونی «مستوران» به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی عطا پناهی سپری شده و همزمان با روزهای پایانی تصویربرداری در شهرک مستوران، علی دهکردی با نقشی متفاوت به ایفای نقش می‌پردازد. حمیدرضا آذرنگ، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، بیژن بنفشه‌خواه، علی دهکردی، الهام جعفرنژاد، عیسی یوسفی‌پور، رابعه اسکویی، صفا آقاجانی، مزدک رستمی، رسول نقوی، حامد محمودی و جواد انصافی از جمله بازیگرانی هستند که مقابل دوربین «مستوران» قرار گرفته‌اند. فصل اول سریال «مستوران» که برگرفته از قصه‌های کهن ایرانی است در ۲۶ قسمت برای پخش از تلویزیون تولید خواهد شد و مجری طرح این مجموعه «استودیوبادبان» است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار