| کد مطلب: ۱۰۲۳۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

رهبر انقلاب در پيامي براي شهداي فاجعه قندوز:
مسئولان كشور دوست، عاملان جنايت را مجازات كنند
در پی حادثه مصیبت‌بار انفجار در مسجدی در استان قندوز افغانستان و جان‌باختن تعداد زیادی از مردم نمازگزار، مقام معظم رهبری در پیامی بر مجازات عاملان این جنایت بزرگ و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی تأکید کردند. در متن پیام حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای آمده است: حادثه‌ تلخ و مصیبت‌بار انفجار در مسجد منطقه خان‌آباد استان قندوز که به جان‌باختن جمع زیادی از مؤمنان نمازگزار انجامید، ما را داغدار کرد. از مسئولان کشور همسایه و برادر افغانستان جداً انتظار میرود که عاملان خونخوار این جنایت بزرگ را به مجازات برسانند و با تدابیر لازم از تکرار چنین فجایعی جلوگیری کنند. از خداوند متعال رحمت و علوّ درجه برای شهیدان این حادثه و شفای عاجل برای آسیب‌دیدگان و صبر و سکینه برای کسان و بازماندگان آنها مسألت می‌کنم.
تلاش براب ارتقای سطح خدمتگزاری
مقام معظم رهبری حضرت در پیامی به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی، این نیرو را از ستون‌های امنیت در کشور خواندند و با تقدیر از کمک نیروی انتظامی به دستگاه‌های متصدی خدمات مردمی از جمله در مقابله با کرونا، بر ارتقای سطح خدمتگزاری و انجام وظیفه در این نیرو تأکید کردند. در متن پیام حضرت آیت‌ا...خامنه‌ای آمده است: نیروی انتظامی یکی از ستون‌های استوار امنیت در کشور است. این نقش ارزشمند، در سال‌های اخیر برجستگی بیشتری یافته است. همکاری و کمک به دستگاه‌های متصدی برخی خدمات مردمی، مانند آنچه در تعامل با ستاد ملی مقابله با کرونا دیده شد، نیز جنبه‌ی دیگری از ارزش‌های این سازمان است. همه در نیرو- به‌ویژه مسئولان و مدیران- باید تلاش کنند سطح خدمتگزاری و انجام وظیفه را ارتقا دهند و با کارکرد خود، قدر نیروی انتظامی را نیز در چشم عموم مردم ارتقا بخشند.
تسلیت رئیس جمهور برای شهادت جمعی از مردم افغانستان
رئیس جمهوری در پیامی شهادت و جراحت جمع زیادی از مردم بی گناه افغانستان در یک اقدام تروریستی تسلیت گفت. در پیام سید ابراهیم رئیسی آمده است: شهادت و جراحت جمع زیادی از مردم بی گناه افغانستان که در مکانی مقدس به عبادت مشغول بودند، را به ملت افغانستان و همه جامعه بشری تسلیت عرض می‌کنم. وی ادامه داد: این جنایت که در ابتدای ماه ربیع، ماه وحدت بین مسلمانان، ولی با هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان انجام شد، به دست کسانی انجام شد که ماهیت ضدانسانی و ضددینی آنها بر همگان آشکار است. بر کسی پوشیده نیست که رشد و نمو این جریان تروریستی تکفیری، با حمایت‌ها و برنامه‌‌های آمریکا صورت پذیرفته است و این کشور در سال‌های اخیر، شرایط را برای گسترش فعالیت جنایتکاران داعشی در افغانستان تسهیل کرده و مانع از ریشه کنی آنها شده است. رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: اینجانب با ابزار نگرانی از تداوم اقدامات تروریستی و ترکیب فتنه مذهبی با فتنه قومی، که بخشی از پروژه امنیتی جدید آمریکا برای افغانستان است تاکید می کنم جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته، آماده حمایت‌های همه جانبه از خواهران و برادران افغانستانی است و امیدواریم با هوشیاری گروه‌های افغان و تشکیل دولتی فراگیر، بخش بزرگی از این نقشه خنثی شده و انشا ا... مردم افغانستان بتوانند روی آرامش را ببینند.
دیدار امیرعبداللهیان با بشار اسد
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با بشار اسد در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سومین مقصد سفرش بعد از روسیه و لبنان، پیش از ظهر دیروز (شنبه) وارد دمشق پایتخت سوریه شد، با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌‌وگو کرد. به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در بدو ورود به دمشق مورد استقبال فیصل المقداد قرار گرفت و در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه سفرم به مسکو و بیروت، امروز برای تکمیل مشورت‌ها و دیدار با آقای بشار اسد در دمشق هستم. وزیر خارجه خاطرنشان کرد: همواره در خصوص تحولات منطقه‌ای و روابط دوجانبه دیدار و گفت‌وگو و رایزنی با دوستان و با شریک راهبردی جمهوری اسلامی ایران یعنی کشور سوریه و مقامات سوریه مورد توجه جدی ماست.در هفته‌های اخیر توافقات مهمی در خصوص توسعه همه جانبه روابط بین دو کشور و فعالیت‌های فشرده و برنامه ریزی شده برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری صورت گرفته است. به گفته وی توافقات دوجانبه ایران و سوریه به سرعت اجرایی خواهد شد و دو ملت از آن سود خواهند برد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار