| کد مطلب: ۱۰۲۳۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد

ایران سلطان فوق سنگین جهان کشتی

آرمان‌ملی: در ادامه رقابت‌هــای جهانی کشتی‌فرنگی در نروژ، ملی‌پوشان ایران به میدان رفتند و موفق شدند توسط «ساروی» و «یوسفی» به 2 مدال طلا برسند.
طلای ساروی
در وزن 97 کیلوگرم محمدهـادی ساروی پس از استراحت در دورنخست در دوردوم با نتیجه 6 بر 4 آرتورسارگسیان از روسیه را مغلوب کرد. وی در دوربعد و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 9 بر یک گئورگی‌.ملیا از گرجستان را از پیش‌رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل نیکولوز کاخلاشویلی از ایتالیا با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. ساروی در دیدار پایانی الکس‌.زوکه از مجارستان را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
طلای یوسفی
در وزن 130 کیلوگــرم علــی‌اکبر یوسفی پس از استراحت در دوراول در دوردوم با نتیجه 6 بر یک داوید اوواسپیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر یک اسکار‌.مارویک از نروژ را از پیش‌رو برداشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر یک از سد یاسمانی آکوستا فرناندز از شیلی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. یوسفی در این دیدار با نتیجه 5 بر یک زورابی گدخوری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه را از پیش‌رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.
مدال‌های برنز
در وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور اول با نتیجه 6 بر یک آیک‌.مناتساکانیان از بلغارستان را مغلوب کرد. وی در دوربعد مقابل گلا.بولکوادزه از گرجستان قرار گرفت و وی را با نتیجه 6 بر یک شکست داد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله مقابل رومن ولاسوف قهرمان جهان و المپیک از روسیه با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، گرایی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه مقابل تمرلان‌.شادوکایف از قزاقستان با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی دست یافت و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار در یک مبارزه تماشایی با نتیجه 9 بر صفر تاماس لوای از مجارستان را از پیش‌رو برداشت و به مدال برنز دست یافت. پیش از این در وزن 82 کیلوگرم پژمان پشتام به مدال برنز رسیده بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار