| کد مطلب: ۱۰۱۹۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد

آخرین اخبار از توکیو


میزبــان بازی‌های المپیک در جودو به اولین طلای خود دست یافت. ناوهیساتاکاتو روز شنبه با شکست یانگ‌یونگ‌وی از تایوان در فینال وزن ۶۰ کیلوگرم مردان نخستین مدال طلای ژاپن در المپیک توکیو را از آن خود کرد. تاکاتو دارنده مدال برنز المپیک ریودوژانیرو با امتیاز طلایی حریف خود را شکست داد. تاکاتو گفت: من فکــر می‌کنم این طلا، نتیجه کلیه حمایت‌هایــی است که تاکنون از من شده است. من واقعا سخت زحمت کشیدم پس خوشحــالم که امروز می‌توانم با این نتیجه روبه‌رو شوم. در حال حاضر واقعا نمی‌توانم به چیزی فکر کنم.
سرمــربی تیم‌‌ملــی بوکــس گـفت: مصدومیت شه‌بخش جای نگرانی ندارد و او به مبارزه روز چهارشنبه می‌رسد. سرمربی تیم‌ملی بوکس ایران اظهارکرد: حریف دانیال خیلی قدر بود اما بوکسور کشورمان روی رینگ خیلی خوب و با او مبارزه کرد. خوشبختانه توانست مقتدرانه هم در سه راند قهرمان آفریقا را شکست دهد. علیرضا استکی افزود: خیلی خوب حریف را آنالیز کرده بودیم چون که قبلا با حریف مراکشی مبارزه کرده بود و شناخت کافی از این حریف داشتیم. دانیال هوش بالایی دارد و این قضیه کمک کرد تا بهتر از محمد ماهوت مبارزه کند. استکی در مورد گارد خاص شه‌بخش افزود: دانیال راحت‌تر با گارد پایین مبارزه می‌کند. دارای انعطاف بدنی بالایی است و خیلی خوب حرکات جابه‌جایی را انجام می‌دهد. سرمربی تیم‌ملی در مورد آسیب‌دیدگــی سه‌بخش گفت: متاسفانه در راند سوم مصدوم شد و پیشانی‌اش شکاف عمیقی برداشت. امـا جای نگرانی نیست و به مبارزه روز چهارشنبـه خواهد رسید. استکی تصریح کرد: متاسفانه با تغییر مسابقه از دوشنبه به روز شنبه دانیال مجبور به کم‌کردن دوونیم کیلو وزن شد که این کم‌کردن وزن تا حدودی در مبارزه امروز او تاثیر داشت.
رئیس فدراسیون تنیس روی‌میز داور را عامل باخت نیما عالمیان به حریف انگلیسی در المپیک دانست. مهرداد علیقارداشی در خصوص شکست نیما عالمیان مقابل حریف انگلیســی خــود در مرحله اول رقابت‌های تنیس روی‌میز المپیک اظهارداشت: داور بی‌جهت خطای سرویس می‌گرفت و همین موضوع باعث شد نیما تمرکز خود را از دست بدهد. حتی داور توضیح هم نداد که چرا این خطاها را می‌گیرد و اگر نیما می‌دانست که سرویس‌هایش چه ایرادی دارد، آن را دیگر تکرار نمی‌کرد. وی در مورد رفتار عصبی نیما در حین بازی تصریح کرد: رفتار نیما را کسی تایید نمی‌کند، اما داور باعث این اتفاق شد. در مسابقات المپیک که اولین مسابقه حساسیت زیادی دارد، کوچکترین اشتباه داور می‌تواند نتیجه را تغییر دهد. رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پایان خاطرنشان کرد: من به‌خاطر اینکه در سفر به توکیو یکی از مسافران هواپیما مبتلا به کرونا بود نتوانستم به سالن مسابقات بروم و در هتل ماندم.
سرمربی تیم روئینگ کشورمان گفت: شــرایط مسابقه و مواج‌بودن پیست در مسابقـات روز یکشنبه مهم است و می‌تواند شــرایط از نظر بــاد و‌ موج در لاین‌ها برابر نباشد. افشین فــرزام در خصــوص مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی روئینگ در المپیک توکیو اظهارداشت: نازنین ملایی روز یکشنبه از ساعت 11و30 در کنار قایقرانانی از مکزیک، نیوزیلند، سوئیس، نامیبیا و چین‌تایپه به آب می‌زند. مکزیک قهرمان قاره آمریکاست و نیوزیلند و سوئیس در مسابقات جهانی سهمیه گرفتند. نامیبیا نیز قهرمان آفریقاست. وی در ادامه افزود: سه قایق اول نیمه‌نهایی A و B و سه قایق دیگر به نیمه‌نهایی C و D که هدف‌گذاری ماست، صعود می‌کنند. در مسابقه روز یکشنبه بین قهرمانان سه قاره یک چالش وجود دارد. اگر نیوزیلند و سوئیس که جزو سه تیم اول جهان هستند را کنار‌ بگذاریم، بین آسیا، آفریقا و آمریکا برای کسب رده سوم و صعود به فینال A و B رقابت است و اگر جزو سه تیم اول باشیم یک اتفاق عجیب رخ داده است.
سرمربی تیم‌ملی تکواندو گفت که آرمین هاد‌پور به‌دلیل مصدومیت از ناحیه زانو برای این مسابقات محدودیت‌های زیادی دارد. فریبرز عسکری سرمربی تیم‌‌ملی تکواندو ایران پس از شکست آرمین هادی‌پور مقابل رقیب آرژانتینی اظهارکرد: همانطور که گفتم آرمین برای این مسابقات محدودیت‌های زیادی دارد. پای او آزارش می‌دهد و این خودش مشکل بزرگی است. سرمربی تیم‌ملی تکواندو ادامه داد: گاهی در مسابقات با 50 درصد از توانایی می‌شود بازی را برگرداند، امیدوارم رقیب آرژانتینی آرمین راهی فینال شود تا او بتواند شانس دریافت مدال برنز را داشته باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار