| کد مطلب: ۱۰۱۸۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

۷۰۰ تاکسیران، قربانی کرونا
باشگاه خبرنگاران: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا امروز ۱۰هزار نفر از رانندگان تاکسی به ویروس مبتلا و بیش از ۷۰۰ راننده فوت شده‌اند. مرتضی ضامنی افزود: رانندگان فعال در ناوگــان حمل و نقل عمومی بر اساس اعلام وزارت بهداشت در اولویت سوم دریافت واکســن کرونا قرار گرفته‌اند، ولیکن با توجه به روند صعودی ابتلای رانندگان در موج پنجم کرونا و همچنین موافقت ریاست جمهور با آغاز واکسیناسیون رانندگان این حوزه، در خواست ما از وزارت بهداشت و ستاد مقابله با بیماری کرونا، تسریع در اجرای طرح واکسیناسیون رانندگان از اوایل مردادماه است.

بارش‌های جان یک نفر را گرفت
برنا: رئــیس ســازمان امداد و نجات هلال احمر از بارش‌های موسمی و سیل در ۳ استان خبر داد و گفت: در پــی اعلام هشـدار سطح نارنجی هواشناسی و احتمــال وقوع سیل در ۱۱ استان، پایگاه‌ها و شعب و عوامل امدادی هلال احمر در این استان‌ها به حالت آماده باش درآمدند. مهدی ولی پور، افزود: بارش‌ها موجب سیل و آبگرفتگی در ۳ استان شده است. در استان آذربایجان شرقی بر اثر سیل یک مرد ۸۰ ساله در شهرستان اسکو جان باخت، در استان سیستان و بلوچستان ۴۳ روستا در شهرستان های سرباز، چابهار و قصر قند دچار سیل و آبگرفتگی بوده که در این مناطق ۱۶ نفر امدادرسانی و اسکان داده شدند.

درمان کرونا برای زاهدان رایگان شود
ایلنا: رئــیس سازمان نظام پزشکی زاهدان گفت: درخواست ما از وزیر و نمایندگان مجلس این است که به کمک مردم سیستان و بلوچستان بیایند و سعی کنند درمان کرونا برای آنها رایگان شود. سید سعید سیدالحسینی افزود: در حال حاضر دستگاه اکسیژن ساز در استان به سختی پیدا می‌شود، ممکن است در بیمارستان دستگاه اکسیژن ساز باشد ولی برای افرادی که در بیمارستان بستری نیستند و در خانه تحت مراقبت هستند دستگاه به راحتی پیدا نمی‌شود و در کنار این موضوع هم موضوع گران بودن داروها مطرح است.باید حداقل کاری کنند تا افراد داروهایشان را به‌راحتی تهیه کنند.

زندانیان واکسینه شدند
ایسنا: مــدیرکل زندان‌های تهران گفت: در اقدامی جهادی طی روزهای پنجشنبه و جمعه، مددجویان، سربازان وظیفه و کارکنان ندامتگاه های قزلحصار و رجایی شهر علیه ویروس کرونا واکسینه شدند. سیدحشمت اله حیات الغیب افزود: با این اقدام جهادی، اداره کل زندان‌های استان با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز و مرکز بهداشت غرب کرج توانست در دو مرکز مهم ندامتگاه قزلحصار و زندان رجایی شهر را طرح بزرگ واکسیناسیون همگانی را اجرا کند.

حذف کنکور شعار پوپولیستی است
میزان: عضــو کمیسیــون آموزش مجلس گفت: حذف کنکور یک شعار پوپولیستی است و مصرف انتخاباتی و رسانه‌ای دارد. مهرداد ویس کرمی افزود: امروزه در فضای مجازی می‌توان از کاهی کوهی ساخت و بالعکس، همواره در موضوع کنکور حرف و حدیث‌هایی وجود داشته است، اما هنوز راه جایگزینی برای حذف کنکور نداریم. تمام عقلای ما هر چه تلاش کرده اند نیز نتوانسته اند به حذف کنکور برسند، بنابراین راه جایگزینی برای حذف یکباره کنکور نداریم، حذف کنکور یک شعار پوپولیستی است و مصرف انتخاباتی و رسانه‌ای دارد.

فرسودگی وسایل نقلیه عمومی
آرمان ملی: رئــیس پـلیـس راهنمـایی و رانندگی گفت: ۴۲۷ هزار خودرو در ناوگان حمــل و نقــل عمـومی اعــم از ناوگان بار و ناوگان مسافری و مینی بوس‌ها و اتوبوس‌ها وخودروهای عمومــی که در شهــرها و راه‌ها استفاده می‌شود در کشور ما وجود دارد که بیش از ۸۰ درصد آنها به خصوص اتوبوس‌هایی که در سطح شهر استفاده می‌شوند، فرسوده هستند. سـردار کمال هادیانفــر افزود: متاسفــانه در ۱۰ سال گذشته هیچ گونه نوسازی روی وسایل حمل و نقل عمومی صورت نگرفته است.

بارش باران در ۱۶ استان
آرمان ملی: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق تهران و ۱۶ استان دیگر خبر داد. طی سه روز آینده با توجه به گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، کردستان، همدان، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال استان‌های کرمانشاه و مرکزی و ارتفاعات سمنان رشد ابر، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار