| کد مطلب: ۱۰۱۳۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد

صدرنشینی پس از درگیری گلادیاتورها

آرمان‌ملی: روزگذشته در مهمترین دیدار هفته بیست‌وسوم لیگ‌برتر تیم‌های استقلال و پرسپولیس نودوپنجمین دربی پایتخت را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند. این بازی در حالی با برتری یک بر صفر شاگردان گل‌محمدی و صدرنشینی پرسپولیس به پایان رسید که دقایق اضافه با درگیری بازیکنان و حضور کادرفنی در زمین همراه شد!
گزارش بازی
بازی پرسپولیس و استقلال ساعت 19و30 در ورزشگاه آزادی شروع شد. دقیقه یک سیاوش یزدانی با زدن توپ مانع شروع زودهنگام بازی از سوی پرسپولیسی‌ها شد. دقیقه ۴ مهدی قائدی نتوانست از ریباند توپ استفاده کند و گل بزند. دقیقه ۱۲ سوت داور مسابقه باعث شد نیمکت استقلالی‌ها اعتراض کنند. دقیقه ۲۱ مظاهری دروازه‌بان استقلال در زمان دفع توپ آسیب دید و بازی به‌علت مداوای این بازیکن متوقف شد. دقیقه ۳۲ ضربه ارسالی میلیچ را مدافعان پرسپولیس دفع کردند. دقیقه ۳۷ ارسال ترابی را ارسلان مطهری راهی کرنر کرد. دقیقه ۳۹ ریگی با تکل مانع پیشروی ترابی به‌سمت دروازه استقلال شد. دقیقه ۴۲ نوراللهی به‌خوبی توپ ارسالی میلیچ را دفع کرد. دقیقه ۴۴ خطای نادری روی شهریار مغانلو گرفته شد. دقیقه ۴۵ خطای وریا غفوری روی ترابی از سوی داور گرفته نشد. داور مسابقه ۲ دقیقه وقت‌اضافی برای نیمه‌اول بازی گرفت. دقیقه ۴۶ برخورد آل‌کثیر و مرادمند را داور به‌سود استقلال گرفت. نیمه اول بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. دقیقه ۵۵ عیسی آل‌کثیر روی ریباند توانست دروازه استقلال را باز کند. دقیقه ۵۸ آل‌کثیر روی زمین افتاد، اما بازیکنان استقلال بدون توجه به این موضوع بازی را ادامه دادند. دقیقه ۶۴ شوت دیاباته از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. دقیقه ۶۵ حامد لک به‌علت تعلل در شروع بازی کارت زرد دریافت کرد. دقیقه ۶۹ سیاوش یزدانی بر روی آل‌کثیر خطا کرد و ضربه ایستگاهی به نفع پرسپولیس گرفته شد. دقیقه ۷۰ ضربه ایستگاهی را شهریار مغانلو زد که با برخورد به سر مدافع استقلال به کرنر رفت. دقیقه ۷۱ ارسال ترابی را مدافعان استقلال دفع کردند. دقیقه ۸۲ شجاعی از روی خط دروازه توپ را به بیرون کشید و مانع از گلزنی استقلال شد. دقیقه ۸۵ ضربه ایستگاهی به نفع استقلال گرفته شد. توپ ارسالی قائدی را به‌خوبی لک گرفت. داور مسابقه ۵ دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم بازی را گرفت. دقیقه ۹۰+۲ مظاهری شوت ترابی را دفع کرد. دقیقه ۹۰+۶ درگیری بین بازیکنان ۲ تیم به‌وجود آمد. پس از خطای محمد نادری روی میلاد سرلک، درگیری شدیدی در وسط زمین بین بازیکنان ایجاد شد. داریوش شجاعیان و بهزاد غلامپور در این صحنه با فرشاد فرجی و محمدحسین کنعانی‌زادگان وارد درگیری شدند. کریم باقری هم بلافاصله وارد این معرکه شده و وی را از صحنه دور کرد. در نهایت با وساطت سرپرست‌های دو تیم و مسئولان برگزاری مسابقه این غائله ختم به‌خیر شد. دقیقه ۹۰+۶ فرجی از داور مسابقه کارت‌قرمز دریافت کرد و اخراج شد. این بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع سرخپوشان به پایان رسید. شاگردان گل‌محمدی با این پیروزی بالاتر از سپاهان به صدرجدول رسیدند. استقلال نیز جایگاه سومی خود را به گل‌گهر داد و در رده چهارم ایستاد.
تست دوپینگ
با اتمام دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال که با تک گل عیسی آل‌کثیر به نفع سرخپوشان تهران تمام شد، ماموران نادو (ستاد مقابله با تست دوپینگ) دو بازیکن از هر تیم را برای تست دوپینگ فراخواندند. عیسی آل‌کثیر و وحید امیری از پرسپولیس و شیخ دیاباته و بابک مرادی از استقلال تست دوپینگ دادند.
صحبت‌های یحیی
یحیی گل‌محمدی پس از برد مقابل استقلال تهران گفت: شهرآورد همیشه حساسیت خاص خود را دارد و برای هر دو تیم بازی سنگینی بود. موقعیت‌های زیادی در این مسابقه ندیدیم و در این بازی بیشتر درگیری‌های فیزیکی دیدیم. وی ادامه داد: دو تیم موقعیت خاصی به‌هم ندادند اما ما از تک‌موقعیت‌های خود به‌خوبی استفاده کردیم و توانستیم سه امتیاز شیرین به‌دست آوریم. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، ادامه داد: از بازیکنانم که مشکلات زیادی دارند تشکر می‌کنم و امیدوارم باشگاه به مشکلات آنها توجه بیشتری کند. نمی‌خواهم در خصوص بحث مالی و پرداختی‌ها صحبت کنم زیرا این بحث درون‌خانوادگی است. وی تصریح کرد: امیدوارم همانطور که بازیکنان تلاش می‌کنند مسئولان نیز برای جبران زحمات آنها تلاش کنند و به امید خدا مشکلات حل می‌شود. گل‌محمدی در خصوص اعتراض‌های زیاد در طول بازی، اظهارداشت: نبود تماشاگران و حساسیت مسابقه دلیل این موضوع است و امیدوارم ما خودمان را اصلاح کنیم و داوران هم با تمرکز بیشتر کار کنند. وی گفت: نباید سوت داوران با اعتراض‌های نیمکت‌ها تغییر کند و باید برای ارزیابی دقیق عملکرد داور فیلم بازی را مجدد مشاهده کنیم.
نظر کارشناس
محمود کلهر در خصوص برتری پرسپولیس مقابل استقلال گفت: پرسپولیس به‌حق خود رسید و حتی می‌توانست گل‌های بیشتری به ثمر برساند. پرسپولیس در تمام دقایق بازی برتر از حریف بود زیرا با برنامه به میدان آمده بود. وی با اشاره به‌دلایل شکست استقلال ادامه داد: استقلال در این مسابقه بسیار عصبی وارد میدان شد و این موضوع به این تیم ضربه زد. استقلال جنگ‌ هافبک‌ها را واگذار کرد و خوشبختانه پرسپولیس در خط‌هافبک و دفاع کاملا برتر از حریف در زمین ظاهر شد. کاپیتان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس افزود: یحیی گل‌محمدی دلیل اصلی برد پرسپولیس بود زیرا بهترین ترکیب را روانه میدان کرد و در طول بازی نیز توانست به‌خوبی شاگردان خود را کنترل کند. یکی دیگر از دلایل برد پرسپولیس تعویض‌های بسیار خوب یحیی بود. کلهر در خصوص شانس قهرمانی پرسپولیس در این فصل، اظهارکرد: پرسپولیس شانس اول قهرمانی در لیگ است و به اعتقاد من بازهم در پایان فصل جشن قهرمانی خواهیم گرفت. ما بهترین بازیکنان را در اختیار داریم و هیچ تیمی توان رقابت با پرسپولیس را ندارد.
نتایج دیگر دیدارها:
تراکتور یک - صنعت‌نفت یک
گل‌گهر یک - ذوب‌آهن صفر
آلومینیوم اراک یک - شهرخودرو صفر
نساجی یک - فولاد صفر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار