| کد مطلب: ۱۰۱۱۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه حوادثی

دستگیری عاملان درگیری
رئــیــس مـــرکــز عــمـلیات پلیس امنیت عمومی تهران از دستگیری ۲ عامل اصلی درگیری و تیراندازی در خیابان شهید نامجو خبر داد. سرهنگ سعید راستی اظهارداشت: در پی وقوع یک فقره درگیری منجر به تیراندازی و تخریب خودروهای پارک شده در خیابان شهیدنامجو با سلاح جنگی، ۲ موتورسوار، شناسایی و دستگیری عاملان درگیری به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی افزود: ماموران انتظامی با کار اطلاعاتی هویت هر دو عامل اصلی درگیری و تیراندازی را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی پلیسی در مخفیگاهشان در حوالی هفت‌تیر دستگیر کردند. رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بیان داشت: متهمان در همان بازجویی اولیه به جرم انتسابی اعتراف و علت آن را قدرتنمایی اعلام کردند. سرهنگ راستی با بیان اینکه متهمان از افراد شرور و باسابقه بوده و پیش‌تر با همین عنوان مجرمانه دستگیر شده‌اند، اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

جاسازی «مواد» در سماور
فرمانده پلیس فرودگاه‌های‌ کشور از کشف مقدار 4 کیلو و 800 گرم موادمخدر از نوع تریاک که به‌طرز ماهرانه در یک سماوربرقی جاسازی شده بود، خبر داد. سردار‌ ‌حسن مهری اظهارداشت: پلیس دایره مبارزه با موادمخدر فرودگاه امام(ره) مستقر در پایانه هوشمند بار حین کنترل و بازرسی مرسولات پستی به یک بسته ارسالی به مقصد استرالیا، حاوی 2 عدد سماوربرقی، در خصوص احتمال جاسازی موادمخدر مشکوک شدند. وی افزود: بسته مذکور برای بررسی دقیق‌تر در حضور نماینده گمرک بازگشایی شد و مقدار 4 کیلو و 800 گرم موادمخدر از نوع تریاک در یکی از سماورها که به‌طرز بسیار ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف شد. سردار مهری با تاکید بر برخورد قاطع پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا با سوداگران مرگ خاطرنشان کرد: پرونده انتظامی در این خصوص تشکیل و با هماهنگی مقام قضائی، اقدامات قانونی برای دستگیری صاحب بسته‌های مذکور در دست اقدام است.

اعتراف به 24 فقره سرقت
فرمــانده انـــتـــظامی ویــژه کـــیـــش از دستگیری یک سارق سابقه‌دار و کشف 24 فقره ســـرقت در کــیش خبر داد. ســرهنگ علی‌اصغرجمالی، اظهارداشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت در مشاعات ساختمانی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور كار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: ماموران با اقدامات تخصصی، متهم سابقه‌دار را شناسایی، دستگیر و به مرجع قضائی اعزام کردند. فرمانده انتظامی ویژه کیش تصریح کرد: متهم در تحقيقات مقدماتی و پس از مواجهه با مستندات پليس به 10 فقره سرقت کابل برق و 14 فقره سرقت دوچرخه از مشاعات منازل اقرار كرد. سرهنگ جمالی با اشاره به معرفی سارق به مراجع قضائی، تصریح کرد: امنیت مردم خط‌قرمز نیروی انتظامی است و با مخلان نظم و امنیت قاطعانه برخورد خواهد شد. این مقام انتظامی تأکید کرد: علت اصلی سرقت دوچرخه‌ها دسترسی آسان و عدم رعایت اصول لازم برای نگهداری از آنها بود که انگیزه سارق رابرای تکرار سرقت‌ها افزایش داده است .

بازداشت سارق موتورسیکلت
فرمانده یگان امداد از دستگیری سارق موتورسیکلت و کشف یکدستگاه موتورسیکلت مسروقه خبر داد. سرهنگ سلمان آدینه‌وند گفت: واحد گشت انتظامی یگان امداد حین انجام گشتزنی در محدوده خیابان توکلی به یکدستگاه موتورسیکلت طرح هندا دارای راکب و فاقد پلاک مظنون می‌شود .او عنوان کرد: ماموران برای بررسی بیشتر با نزدیک‌شدن به موتورسیکلت به راکب دستور توقف می‌دهند و راکب موتورسیکلت با مشاهده واحد گشت و پس از شنیدن دستور ایست با افزایش سرعت و حرکات مخاطره‌آمیز از محل متواری می‌شود. فرمانده یگان امداد تهران تصریح کرد: راکب موتورسیکلت مسروقه پس از طی مسافتی تغییر مسیر داده و به‌صورت خلاف جهت به فرار ادامه و ماموران کماکان و با احتیاط به تعقیب او ادامه داده و نهایتا متهم، موتورسیکلت را رها و به‌صورت پیاده متواری می‌شود. سرهنگ آدینه‌وند افزود: با عکس‌العمل سریع اعضای اکیپ راکب دستگیر و پس از استعلام موتورسیکلت سرقتی با گزارشی به پارکینگ منتقل و متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس پیشگیری شد.

کشف 150 كيلو ترياک
فرمانده انتظامي استان فارس، گفت: در بازرسي از يك سواري پژوپارس در محور مواصلاتي شيراز- سپيدان، 150 كيلو ترياک كشف شد. سردار رهام‌بخش حبيبي اظهاركرد: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان به‌همراه كاركنان انتظامي شهرستان سپيدان با اقدامات فني و تخصصي از حمل و جابه‌جايي مقداري ترياك توسط يك سواري پژوپارس مطلع شدند و بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند. وي افزود: ماموران انتظامي سريعا به محور مذكور اعزام و خودرو موردنظر را شناسايي و دستور ايست صادر كردند كه راننده با بي توجهي اقدام به فرار كرد. فرمانده انتظامي استان خاطرنشان كرد: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران با رعايت قانون به‌كارگيري سلاح به سمت خودرو تيراندازي و بر اثر آن سواري پژو دچار آتش‌سوزي شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار