| کد مطلب: ۱۰۱۱۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

تکذیب تخریب خانه کوزه کنانی
ایسنا: مدیــرکل میــراث‌ فــرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: خانه تاریخی کوزه‌کنانی پابرجاست و هیچ‌گونه آسیب و تخریبی به اصل بنا و معماری این خانه تاریخی که دارای ارزش و تزئینات معماری نیز هست، وارد نشده است. ابوالفضل مکــرمی‌فر اظهار کرد: بخش فرو ریخته در مجاورت سرویس‌های بهداشتی الحاقی، دارای فرسودگی، ناکارآمدی و فاقد بهره‌برداری لازم بوده و این فروریزش منحصرا در جبهه شمالی، محدوده طرح بازسازی و در ضلع انتهایی حیاط رخ داده است. طرح مورد نظر با رعایت کلیه موازین میراث ‌فرهنگی و تاکید بر حفاظت عناصر واجد ارزش در بخش مذکور مورد تایید، تصویب و به مالک‌ اعلام شده است.

افزایش «حق عائله مندی» بازنشستگان
ایسنا: مدیــرعامــل ســازمان تامین اجتماعی، پرداخت مناسب و به موقع مستمری بازنشستگان را تکلیف این سازمان برشمرد و اظهار کرد: امسال ماهانه ۱۵ هزار میلیــارد تومــان بــرای مستمری بازنشستگان پرداخت می‌کنیــم. مصطفی سالاری افزود: بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان در بن معیشت، بخشی دیگر در حق مسکن و بخشی در عائله مندی بوده است. حـق عائله مندی بازنشستگان تامین اجتماعی به میــزان ۳۷۰ هزار تومان و حق اولاد به رقم ۹۶ هزار تومان به ازای هر فرزند در سال جاری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان سایر سطوح از ۷۵ درصد زمان برقراری مستمری کمتر نخواهند گرفت.

برخورد قانونی با سهل انگاران
آرمان ملی: فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر لزوم همکاری شهــرونــدان در راستــای اجــرای فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: با افرادی که به رعایت پروتکل های بهداشتی بی‌توجهــی می‌کنند، بــرخـورد قــانونی خواهد شد. حسین توکلی افزود: آموزش عمومــی در راستای آشنایی با خطرات و آسیب های ویروس جهش یافته کرونا در جهت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا بسیار موثر است، لذا در این خصوص برنامه ریزی لازم برای اجرای هرچه بهتر در سطح شهرستان ری انجام شده است.

رونمایی از قطار ملی مترو
آرمان ملی: روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ از نخستین نمونه قطار ملی مترو رونمایی خواهد شد. این مراسم با حضور جمعی از مقامات شهری و دستور ویدئو کنفرانسی رئــیس جمهــور در مــحل شرکت واگن سازی تهران صورت می پذیرد. طراحی و ساخت سیستم رانش ، تهویه مطبوع ، بدنه قطار ، بوژی ، ترمز ، راهروی بین واگنی ، ‌درب ها ، دکوراسیون داخلی و هوشمند سازی سیستم اطلاع رسانی داخل واگن ها از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط شرکت های داخلی برای تولید قطار ملی مترو بوده است.

شهرداری نمی‌تواند
واکسن وارد کند
آرمان ملی: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره واردات واکسن کرونا از سوی شهرداری تهران گفت: معمولا سازمان‌ها و تشکیلات راسا برای واردات واکسن اقدام نمی‌کنند و «شرکت شهر سالم» باید درخواست خود را به شورای شهر ارسال کند تا مورد بررسی قرار گیرد. زهرا صدر اعظم نوری ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های موجود وزارت بهداشت اولویت‌بندی می‌کند و واکسن را برای گروه‌هایی که در اولویت هستند، اختصاص می‌دهد.

واکسیناسیون
رانندگان اتوبوس
میزان: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونا در تهران گفت: به این منظور، موضوع عملیات ضد عفونی کردن ناوگان اتوبوسرانی بیش از پیش تشدید و انجام مستمر و منظم آن را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده‌ایم. محمود ترفع، افزود: ۵۵۰۰ راننده اتوبوس به منظور در امان ماندن از کرونا به زودی واکسینه می‌شوند. واکسیناسیون ۲ هزار راننده بخش عمومی و ۳۵۰۰ راننده بخش خصوصی شرکت واحد در چند مرحله انجام خواهد شد.

هوای تهران آلوده شد
آرمان ملی: کــیفیت هوای تهــران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعــه قرار گرفته و این در حالی است که کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته در شرایط سالم قرار داشته. در این شرایط توصیه می‌شود، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

زلزله مریوان
چقدر خسارت داشت؟
آرمــان ملی: مدیــرکل مــدیریت بحران استانداری کردستان گفت: ۲۹۷ واحد مسکونی در ۲۳ روستای مریوان در زلزله خسارت دیدند. محمد فلاحی درباره خسارت زلزله ۵.۳ ریشتری سه شنبه شب مریوان اظهار کرد: ۱۸ واحـد مسکونی از این تعداد بین ۳۰ تا ۶۰ درصد خسارت دیده است. در برخی روستاهای نقطه صفر مرزی بخش ننور بانه نیز ترک خوردگی منازل گزارش شده است که بررسی های لازم در این خصوص نیز انجام خواهد شد. ۹ نفر در هنگام خروج از منزل در این زلزله دچار مصدومیت شده بودند که همگی به صورت سرپایی درمان شدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار