«کریمی» انتخابات را جدی نگرفته است
امیررضا واعظآشتیانی مدیرعامل سابق استقلال
گفته شده «علی کریمی» در برنامه مناظره رسانهملی حاضر نشد. هرکسی حق انتخاب و تصمیمگیری دارد و شاید پخششدن برنامه بهصورت ضبط شده دلیل انصراف علی کریمی بوده، اگرچه او گفته بود برنامه فرمایشی است. البته او در صحبتهایش گفته که حرفهایش را زده و انتقاداتش را گفته است، ولی این برنامه برای اعلام دیدگاههای نامزدها بود و با انتقاد یکسان نیست. با این حال علی کریمی ترجیح داد که در این مناظره انتخاباتی شرکت نکند و هرکسی صلاح کارش را بهتر میداند. بهنظرم علی کریمی انتخابات فدراسیون فوتبال را جدی نگرفته و بهدنبال موفقیت نیست، با این حال افراد دیگری که حضور یافتند قطعا برنامههایی برای ارائه داشتند. اگرچه من مطمئنم با انتخاب یکی از اشخاص علی کریمی، کیومرث هاشمی، مصطفی آجرلو و شهابالدین عزیزیخادم که نامزدهای تصدی پست ریاست فدراسیون هستند، هیچ اتفاقی نمیافتد و هیچیک از آنها نمیتوانند تغییر محسوس و تحول مهمی را در فوتبال کشور ایجاد کنند. فوتبال ورزشی است که محبوبیت زیادی در دنیا دارد و اتفاقات سیاسی، فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و اجتماعی در آن جاری و ساری است. نهتنها در ایران بلکه در تمام دنیا به این شکل است. مسلما افرادی که برای تصدی پست ریاست نامزد شدهاند عملکردی که در گذشته داشتهاند و این عملکرد گویای آن است که امکان تغییرات مثبت در فوتبال ایران از سوی آنها چندان زیاد نیست. کارنامه هر نامزد مشخص است و بهخوبی میتوان از روی آن تشخیص داد که این فرد در صورت انتخاب چه کارهایی انجام میدهد. برخیها معتقدند اگر رئیس فیفا هم بهعنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شود، بهخاطر دریافتنکردن حق پخش تلویزیونی نمیتواند موفقیت بزرگی را رقم بزند. برخی افراد معتقدند حق پخش تلویزیونی ۷۰ درصد از درآمدهای فدراسیونهاست، عدهای ۸۰ درصد و تعدادی ۶۰ درصد عنوان میکنند. من نمیدانم این آمارهای متناقض و متناوب از کجا بهدست آمده است. افرادی که این حرفها را میزنند و ادعای زیادی دارند، فوتبال و راههای درآمدزایی این ورزش را نمیشناسند. نوع تقسیم پول حق پخش تلویزیونی در دنیا متفاوت است و میانگینهای جهانی بین ۴۰ تا ۴۵ درصد درآمدهای فدراسیونها را تشکیل میدهد. کسانیکه بهدنبال حق پخش تلویزیونی هستند، با مابقی درآمدزایی فوتبال چه کردهاند؟ تبلیغات محیطی، بلیتفروشی، حق کپیرایت، تنوعات دیگری در درآمدزایی و... وجود دارد که توضیحی در خصوص خرجکردن این درآمدها داده نشده است. مگر قرارداد تبلیغات محیطی از ۵۰ میلیارد تومان به ۱۶۰ میلیارد تومان نرسید؟ چرا گزارشی در مورد نحوه خرج این درآمد داده نشده است؟ جز اینکه حاتمطائی بودند و قراردادها را تعلیق کردند. بعداز آن هم مساله نگرفتن حق پخش تلویزیونی را به میان آوردند.
ارسال نظر