| کد مطلب: ۱۰۰۹۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

افزایش حقوق همه سربازان
آرمان ملی:‌ رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح از افزایش حقوق سربازان خبر داد و گفت: با همکاری خوب سازمان برنامه و بودجه حقوق سربازان در دو ماه پایانی سال ۱۳۹۹ افزایش یافت. امیر غلامرضا رحیمی‌پور افزود: براین اساس حقوق و فوق‌العاده ماموریت سربازان وظیفه شاغل در مناطق امنیتی به طور میانگین معادل ۴۴ درصد و به اندازه میانگین ۴۱۷ هزار تومان، حقوق و فوق‌العاده ماموریت سربازان وظیفه شاغل در مناطق محروم و بدآب و هوا به طور میانگین معادل ۲۲ درصد و به اندازه میانگین ۱۴۰ هزار تومان افزایش یافت. حقوق و فوق‌العاده ماموریت سربازان شاغل در مناطق عادی نیز به طور میانگین ۲۴درصد و به اندازه میانگین ۹۷ هزار تومان افزایش یافت.

۷ میلیون ایرانی بیمه ندارند
آرمان ملی:‌ وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان هم اکنون به یک پایگاه و سامانه کارآمد در کشور تبدیل شده است، گفت: این پایگاه اطلاعات درآمدی ۸۶ میلیون نفر را در طبقات دهگانه و سبدهای مختلف درآمدی نشان می‌دهد. همچنین با ایجاد این پایگاه، مشخص شد چهار میلیون و ۶۰۰ هزار بانوی خود سرپرست در کشور وجود دارد و یا شش میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از هیچ بیمه‌ای استفاده نمی‌کنند. این در حالیست که تعداد سربازان فراری در کشور هم مشخص شد.

شماره حساب کمک
به زلزله‌زدگان
ایسنا: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد که تنها شماره حساب اعلام شده از سوی این جمعیت برای کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت مجاز بوده و اعلام هر شماره حساب دیگری غیرقانونی است. محمد نصیری افزود: در همین راستا نیز شماره حساب ۵٢٢٣۵٢٢٣١٩ و شماره کارت ۶١٠۴٣٣٧۴٢٨۵٠٨٠٣٨ به نام جمعیت هلال احمر این استان و برای دریافت کمک‌های نقدی اعلام شد.

مراجعه ۷۹هزارنفر
به پزشکی قانونی
آرمان ملی:‌ ‌ مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از مراجعه بیش از ۷۹ هزار نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران خبر داد. مهدی فروزش گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ که تعداد مراجعین به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی ۸۵ هزار و ۹۶۰نفر اعلام شده بود، کاهشی هفت درصدی یافته است. از کل مراجعین به دلیل آسیب های ناشی از نزاع در ۱۰ماهه اول سالجاری ۵۱ هزار و ۳۵۵ نفر مرد و ۲۸ هزار و ۱۳۶نفر زن بوده‌اند.

آزادی شهرداران بازداشتی
ایلنا: عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: به‌زودی قرار است دو شهردار منطقه دستگیرشده پایتخت با قرار وثیقه آزاد شوند. زهرا نژادبهرام افزود:‌ به‌زودی حسن رحمانی و مهناز استقامتی دو شهردار منطقه 2 و 8 پایتخت با قرار وثیقه آزاد می‌شوند. پرونده این دو شهردار منطقه در حد اتهام است و بررسی‌های قضائی همچنان ادامه دارد. نمایندگان حقوقی شهرداری پیگیر این موضوع هستند. گفتنی است،‌ دو شهردار منطقه 2 و 8 تهران بیش از یک ماه است که به دلایلی در بازداشت شده‌اند.

رای قاضی برای آب زاینده‌رود
فارس: علی نوریان، قاضی کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی استان اصفهان رأی به توقف عملیات غیرقانونی انتقال آب بن بروجن داد. وزارت نیرو نیز با دریافت این ابلاغیه از سوی قاضی کمیسیون رسیدگی به امور آب‌های زیرزمینی استان اصفهان، مکلف شد تا هرگونه تخصیص و برداشت آب در حوزه زاینده‌رود مانند عملیات پروژه بن-بروجن را تا زمان تأمین منابع آبی جدید، متوقف سازد. پروژه بن-بروجن نیز یکی از همین دست اقدامات بود که انتقاد مردم، کشاورزان و کارشناسان را به دنبال داشت زیرا کارشناسان عقیده داشتند با اجرای این پروژه حیات زاینده‌رود به‌ طور کامل از بین خواهد برد.

ثبت ملی خانه باقرخان
ایرنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: خانه منتسب به باقرخان مشهور به سالار ملی در تبریز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. احمد حمزه‌زاده با بیان اینکه علاوه بر خانه قدیمی فوق تعداد ۱۰ اثر تاریخی غیرمنقول دیگر آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، افزود: خانه تاریخی منتسب به باقرخان سالارملی به وسعت چهار هزار و ۶۰۰ مترمربع در کوچه «سالار دربندی» تبریز در محله تاریخی «خیاوان» واقع شده است.

هنوز برخی زلزله‌زدگان
چادر ندارند
ایسنا: فرماندار شهرستان دنا گفت: مهمترین نیاز مردم زلزله‌زده شهرستان دنا به خصوص شهر سی‌سخت کانکس است. عبدالحمید پناهی افزود: چادر، وسایل گرمایشی از جمله هیتر و پکنیک، زیرانداز و خوراکی از دیگر نیازهای زلزله زدگان شهرستان دنا هستند. فرماندار شهرستان دنا در پاسخ به این سوال که آیا هم اکنون خانواده زلزله زده ای وجود دارد که چادر نداشته باشند، بیان کرد: هنوز به برخی از زلزله زدگان چادر نرسیده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار