| کد مطلب: ۱۰۰۸۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد

اخبارکــــوتاه

بازسازی مناطق
زلزله‌زده تا تیر 1400
رئیس‌جمهور در پاسخ گزارش رئیس بنیاد مسکن ضمن تشکر از تلاش‌های انجام‌شده، نوشت: «برنامه‌ریزی برای بازسازی کلیه مناطق آسیب‌دیده باید به‌گونه‌ای باشد که تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۰ عملیات به اتمام برسد و مردم عزیز آسیب‌دیده بتوانند در منازل خود استقرار یابند». علیرضا تابش در گزارش خود به رئیس‌جمهور خاطرنشان کرده است که این بنیاد به پشتوانه تجارب و عملکرد گذشته در بازسازی‌های مختلف، بلافاصله بعد از وقوع سانحه در مناطق هدف حاضر شده است تا پس از ارزیابی خسارت و تشکیل پرونده برای خسارت‌دیدگان، مراحل و اقدامات بازسازی را با سرعت و کیفیت مطلوب آغاز کرده و ان‌شاءا... تا قبل از پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰، بازسازی کلیه مناطق آسیب‌دیده را به نحو شایسته‌ای با وحدت رویه در مدیریت بازسازی و ضمن جلب مشارکت مردم به اتمام رساند.

حمله اسرائیل
ماننداقدام انتحاری است
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه المنار گفت: عربستان نمی‌تواند پیروزی نظامی محقق کند و با مذاکرات نیز نمی‌تواند به چیزی دست یابد که از طریق نظامی نتوانست به دست بیاورد. محمد‌جواد ظریف تاکید کرد: اشتباه همسایگان ما این است که به اسرائیل اجازه دادند درگیری‌ها را وارد خاک آنها کند، بنابراین امنیت را از آنها خواهد گرفت و از آنها دفاع نخواهد کرد. وی افزود: اسرائیل اگر به ایران حمله کند گویی که یک اقدام انتحاری انجام داده است. وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: هدف ما در سوریه مبارزه با تروریسم است و اسرائیل باید درک کند که سیاست حمایت از مجموعه‌های تروریستی بدون پاسخ نخواهد ماند.

حضور شمخانی پیش‌بینی نشده
پس از جلسه غیرعلنی دیروز صبح مجلس پیرامون بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که یکشنبه‌شب منتشر شد، یکی از نمایندگان محترم در این خصوص به رسانه‌ها گفت: مقرر شده موارد اختلافی که وجود دارد و به نظر خلاف قانون لغو تحریم‌ها است با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گیرد. بنا بر اعلام منابع نزدیک به بخش رسانه‌ای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، برنامه‌ای برای حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی نشده است.

رحمانی‌فضلی
عازم تاجیکستان شد
وزیر کشور در راستای توسعه روابط فی‌مابین دو کشور ایران و تاجیکستان، روز دوشنبه عازم تاجیکستان شد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی به دعوت رمضان رحیم‌زاده همرا، وزیر امور داخلی جمهوری تاجیکستان و در راستای توسعه روابط فی‌ما‌بین دو کشور عصر روز گذشته، تهران را به مقصد شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان ترک کرد. وزیر کشور ایران در این سفر ضمن دیدار با مسئولان تاجیکستان، مسائل مورد نظر طرفین را دنبال خواهد کرد. تاجیکستان عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای و کشورهای اوراسیا بوده و در سال جاری ریاست سازمان همکاری شانگهای را به‌عهده خواهد گرفت. ایران و تاجیکستان تاکنون 13 اجلاس کمیسیون مشترک بین دو کشور برگزار کرده‌اند.

دسترسی فراپادمانی
به آژانس نمی‌دهیم
نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به توییت سید‌نظام‌الدین موسوی، نماینده مجلس درباره مهلت سه ماهه ایران به آژانس برای انجام راستی‌آزمایی و نظارت ضروری بر فعالیت‌های ایران که از آن به عنوان «دور زدن» مصوبه مجلس نام برده است، گفت: ‏اجرای کامل مصوبه مجلس محترم، دغدغه جدی نظام است و کسی حق ندارد از آن کوتاه بیاید. کاظم غریب‌آبادی افزود: تمدید یا استمهال در کار نیست. هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد.

طولانی کردن توافق با ایران
وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خلع سلاح در ژنو در سخنرانی از پیش‌ضبط‌شده‌ای گفت: ایالات‌متحده متعهد به این می‌ماند که اطمینان حاصل کند ایران هیچ‌وقت به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند. دیپلماسی بهترین مسیر برای رسیدن به این هدف است. آنتونی بلینکن در ادامه سخنرانی خود افزود: ما با همکاری با شرکا و متحدان‌مان به دنبال طولانی‌تر کردن و تقویت برجام هستیم و به باقی نگرانی‌ها از جمله رفتار منطقه‌ای بی‌ثبات‌کننده ایران و توسعه و اشاعه موشک‌های بالیستیک رسیدگی خواهیم کرد. وی در انتها تصریح کرد: ایران باید به توافق پادمانی خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و وظایف بین‌المللی‌اش پایبند بماند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار