| کد مطلب: ۱۰۰۸۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد

امیدوارم قانون «خروج زنان از کشور» تغییر کند

سرمربی تیم‌ملی‌ اسکی آلپاین زنان پس از آنکه حضور در مسابقات جهانی را به‌خاطر ممنوع‌الخروج شدن توسط همسرش از دست داد، گفت: از کمیته ملی المپیک با من تماس گرفته‌اند و قول کمک داده‌اند. تیم‌های ملی اسکی آلپاین مردان و زنان ایران در رقابت‌های مارپیچ بزرگ و کوچک مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی ایتالیا شرکت کرده‌اند که کار دختران اسکی باز روز شنبه با برگزاری مارپیچ کوچک به پایان رسید. سمیرا زرگری، سرمربی تیم زنان که به‌دلیل ممنوع‌الخروجی توسط همسرش امکان حضور در مسابقات و همراهی ملی‌پوشان را نداشت در مورد عملکرد دختران اسکی‌باز در قهرمانی جهان گفت: بدنسازی آنها در زمان قرنطینه و ارتباطمان مجازی بود، با این حال خیلی خوب کار کردند اما پیست‌ها به‌خاطر شیوع کرونا دیر، باز شدند و شرایط تمرین نداشتیم، حتی مجبور شدیم به پیست پولادکف شیراز برویم و دو هفته تمرین کنیم‌. زمانی‌که اردوی شیراز را آغاز کردیم چندین مسابقه جهانی برگزار شده بود در حالی‌که اسکی‌بازان ایران هر سال به اروپا می‌رفتند و مدتی تمرین می‌کردند. همچنین شرایط یخ پیست‌های مسابقات جهانی را در ایران نداریم و دختران روز قبل از مسابقه حتی یک دور هم اسکی نکرده بودند. او افزود: همیشه تعداد تمرین و مسابقه برای ورزشکاران اسکی‌باز ایرانی کم بوده است، در صورتی‌که ورزشکاران خارجی حداقل سه اسکی برای تمرین و مسابقه دارند، چون پیست یخ است، اسکی کند می‌شود اما بچه‌های ما با همان اسکی‌ تمرین، مسابقه هم می‌دهند. سرمربی تیم‌ملی‌ اسکی آلپاین زنان ایران به لزوم اختصاص یک پیست به تیم‌ملی‌ اشاره کرد و ادامه داد: فدراسیون باید یک پیست اختصاصی برای تیم‌ملی‌ درست کند و روی آن آب بپاشد که شرایط پیست مثل کشورهای اروپایی شود تا ورزشکاران‌مان در مسابقات برون‌مرزی خیلی اذیت نشوند. صدف ساوه‌شمشکی خیلی خوب اسکی می‌کرد اما فشار یخ به‌حدی زیاد بود که در اواسط مسیر او آسیب دید. صدف در مارپیچ بزرگ یکی از خوش‌تکنیک‌ترین ورزشکاران ایران است، گفته شده که دو هفته دیگر بهبود پیدا می‌کند و امیدوارم به‌زودی مصدومیتش برطرف شود تا برای سهمیه المپیک رقابت کند. او افزود: آرزوی تک‌تک اسکی‌بازان ایران است که حقوق داشته باشند، باشگاه‌ها و کمپانی‌های قوی به لیگ وارد شوند و تیم‌ملی‌ پیستی اختصاصی داشته باشد که روی آن آب بپاشند و مانند پیست‌های اروپایی یخ داشته باشند تا در مسابقات به این اندازه فشار تحمل نکنند چون زندگی خود را برای اسکی گذاشته‌اند.
پیام‌های تبریک زیادی داشتم
زرگری در مورد بهبود تکنیک دختران اسکی‌باز در مسابقات جهانی گفت: تکنیک دختران ما خیلی خوب شده و پیام‌های زیادی دریافت کردم. آنها به من تبریک گفتند که تکنیک دختران ایران تغییر کرده است. علاوه بر این در سال‌های قبل و در هر مانش ۶-۷ ثانیه با پسران اختلاف داشتیم اما الان در مسابقات داخلی این اختلاف خیلی کم شده و حتی نفرات اول برابر با پسران شده‌اند. او افزود: نتایجی که می‌گیریم برایم خیلی عالی است. ورزشکار و مربی مقصر نیستند بلکه بودجه لازم داریم. الان یک جفت اسکی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان است و فدراسیون نمی‌تواند اسکی زیادی برای آنها دریافت کند. ورزشکاران دو اسکی برای مارپیچ بزرگ و کوچک گرفتند و برخی از آنها اسکی‌های سال‌های قبل را برای تمرین برده بودند. سرمربی تیم‌ملی‌ اسکی آلپاین زنان در مورد اینکه عاطفه احمدی موفق به اتمام مسابقه خود در مارپیچ کوچک نشد، در حالی که در مارپیچ بزرگ به‌عنوان اولین زن ایرانی به دور دوم رسیده بود، گفت: وزن عاطفه عقب افتاد و تعادلش به‌هم خورد. پاهایش به‌گونه‌ای پیچ‌خورد که تا یکساعت استرس داشتم و می‌گفتم آسیب‌دیده است اما بدنسازی خوبی داشت و آسیب ندید. هرکسی آنگونه زمین می‌خورد پایش می‌شکست اما برای عاطفه اتفاقی نیفتاد و این نشان‌دهنده پیشرفت دخترانمان است. او یکی از ورزشکاران آینده‌دار است و اگر برنامه‌ریزی دقیقی برایش انجام شود، راحت می‌تواند در بین ۳۰ نفر برتر جهان قرار بگیرد. تمریناتش را برای من فرستاده که مثل اروپایی‌ها در یخ تمرین می‌کند. از طرفی این اتفاق در ورزش اسکی طبیعی است و نفرات اولی داریم که به خط پایان نرسیده‌اند.
چشم جهان به دختران ایران بود
زرگری در پاسخ به این سوال که آیا انتظارات شما از دختران اسکی در این مسابقات برآورده شد؟ تصریح کرد: همین که می‌بینم تکنیک آنها در سطح اروپایی‌ها شده، برایم کافی است. نتیجه کارم را دیدم و در سال‌های آینده هم خواهم دید. سرمربی تیم‌ملی‌ در مورد نحوه ارتباط خود با دختران اسکی‌باز گفت:در پیست، در حال مسابقه، قبل از بازی، شب موقع خواب، صبح وقتی بیدار می‌شدند، در تمام این اوقات با آنها از طریق تماس تصویری ارتباط داشتم و سعی می‌کردم انرژی خود را برایشان بفرستم. خوشحال بودم نه تنها ایران بلکه یک دنیا چشم‌شان به این دختران بود و خیلی از این ماجرا خوشحال شدم. او در پاسخ به این سوال که آیا این توجه به‌خاطر حواشی ناشی از ممنوع‌الخروجی شما بوده است؟ توضیح داد: شاید کسی اسکی دختران ایران را نگاه نمی‌کرد اما الان معلوم شد که آنها چقدر تلاش می‌کنند. از این بابت خیلی خوشحال هستم. زرگری در مورد اضافه‌شدن حامد کیاشمشکی به کادرفنی تیم‌ملی‌ در زمان مسابقه و هدایت دختران اسکی‌باز در مارپیچ کوچک قهرمانی جهان، بیان کرد: آقای کیاشمشکی قبلا همکار من بود. همه‌چیز را به او انتقال می‌دادم و خیلی کمک کرد.
کمیته ملی المپیک قول کمک داد
زرگری در مورد احساسش از اینکه در مسابقات حضور نداشت، گفت: استرسی که داشتم خیلی بیشتر از زمانی بود که در مسابقات حضور داشتم چون در کنار ملی‌پوشان نبودم و شرایط سخت بود اما بعداز هر سختی، آسانی است. او در پاسخ به این سوال که آیا هنوز زمان آن نرسیده که در مورد دلایل ممنوع‌الخروجی‌تان صحبت کنید؟ بیان کرد: از دفتر آقای صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک با من تماس گرفته‌اند و قول کمک داده‌اند، منتظرم ببینم چه می‌شود. امیدوارم این قانون حداقل برای زنان و ورزشکارانی که در عرصه‌های بین‌المللی فعالیت دارند، برداشته شود تا برای کشور افتخارآفرینی کنند. همچنین امیدوارم صدایم به‌گوش مسئولان رسیده باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار