| کد مطلب: ۱۰۰۸۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد

همه علیه هم برای 1400

آرمان ملی- امید کاجیان: اظهارات این‌بار محمود احمدی‌نژاد بیش از همیشه صریح و جنجالی بود؛ اظهاراتی درباره کسانی که پیش از این در زمان گذشته دست فرح را می‌بوسیدند و بعد از انقلاب سوپر حزب‌ا...ی شده‌اند. اظهاراتی که برای خیلی‌ها یادآور روزهای اوج او و تقابل‌های جنجالی‌اش با چهره‌های خاص سیاسی و البته مناظره‌ها بود. از آیت‌ا... هاشمی تا لاریجانی‌ها و امروز خیلی‌ها می‌گویند که مخاطب حرف‌های او کسی نیست جز حدادعادل. اظهارات روز گذشته احمدی‌نژاد بعد از آن منتشر شد که دو سه روز پیش حداد‌عادل در ارتباط با رئیس دولت‌های نهم و دهم گفته بود: این تکلیف روشن است و نباید تحت تاثیر فضای مجازی و جوسازی‌ها قرار گرفت. احمدی‌نژاد به هر دلیلی که ۴سال پیش رد صلاحیت شد، این‌بار دلایل بیشتری برای رد صلاحیت وجود دارد. اصلا به او فکر نکنید، آمدن احمدی‌نژاد به انتخابات را اصلا در نظر نگیرید. هرچند حدادعادل با این اظهارات نشان دادکه خود او نیز برای انتخابات 1400 آماده است و از همین الان خط و نشان‌ها را برای رقبا می‌کشد. همانطور که پیشتر با پرویز فتاح دیگر مدعی انتخابات 1400 بر سر مدارس فرهنگ و اینکه آیا این زمین‌ها برای بنیاد مستضعفان هست یا نه به صورت علنی به جدال پرداخت.
این‌بار اما فصل تقابل احمدی‌نژاد و اوست؛ حریفی که به مراتب در پاسخ و مناظره رک‌تر، بی‌پرواتر و شجاع‌تر است و قرار هم نیست با فشارهایی مثل آنچه در مورد فتاح دیدیم از کسی عذرخواهی کند. این‌بار پای احمدی‌نژادی در میان است که تابوها را می‌شکند و اسرار را هویدا می‌کند و برایش چپ و راست هم فرق ندارد. در پاسخ احمدی‌نژاد در مورد موضوع ردصلاحیتش از زبان حدادعادل البته شاهد گفته‌های دیگری نیز از سوی او هستیم.
محمود احمدی‌نژاد در واکنش به اظهارات حدادعادل مبنی بر رد صلاحیت او، اظهار داشت که «اقشار مختلف اصرار دارند، کاندیدا شوم». موضوعی که می‌تواند تایید تلویحی این مطلب نیز باشد که او بازهم در انتخابات 1400 نامزد می‌شود حتی با علم به اینکه به قول حدادعادل ردصلاحیت او حتمی باشد. احمدی‌نژاد ضمن اینکه اظهار کرد: قبل از انقلاب...، بعد از انقلاب سوپر حزب‌ا...ی شدند، به نتایج انتخابات مجلس هم اشاره کرد و بیان داشت: از انتخابات ۹۸ حمایت می‌کنند و آن را الگوی ۱۴۰۰ می‌دانند.
آنچه محمود گفت
احمدی‌نژاد در مورد ادعایش نسبت به حدادعادل می‌گوید: این آقا یادش نرود که با همسر محترم شهید دکتر فاطمی ملاقات کرد و سعی در جلب نظر ایشان برای مخالفت با دولت‌ دهم و همراهی با خودشان را داشت اما آن خانم مخالفت کرد و درخواست ایشان را نپذیرفت.
او گفته: آقایی (حدادعادل) که این حرف‌ها را علیه من زده است در سال ۸۴ هم تا لحظه آخر انتخابات، با کمک دوستانش سنگین‌ترین فشارها را به بنده آوردند تا به نفع کاندیدای موردنظرشان انصراف دهم. در دوره ریاست‌جمهوری نهم هم اینها در طول مجلس هفتم، بیشترین ممانعت‌ها، تخریب و فشارها را به کار گرفتند تا مانع از خدمات دولت به مردم شوند و حتی اجازه ندادند ساعت کار ادارات را تنظیم کنیم تا مقداری بار ترافیک برای مردم سبک شود. در طول ۱۶ سال اخیر یعنی قبل از سال ۱۳۸۴ تا امروز این آقا همیشه مخالف بنده بوده و به‌شدت علیه اینجانب فعال بوده است.
جریان سوم
احمدی‌نژاد یکی از ویژگی‌هایش این است که به‌کلی خود را از جریان اصولگرا نه تنها جدا ساخته و این باور را به عامه مردم قبولانده، بلکه سال‌هاست رودرروی آنها و البته اصلاح‌طلبان خود را به‌خوبی به‌عنوان یک جریان سوم معرفی کرده است با این حال اما داستان‌ها و روایت‌هایش در این‌باره مشخص نیست که با چه واکنشی از سوی حدادعادل و اساسا جناح اصولگرا روبه‌رو خواهد شد و اینکه تا چه اندازه اظهارات وی صحت و سقم دارد. اما قطعا نمی‌توان حمایت‌های همه‌جانبه همین اصولگرایان را که قرار است بعد از این اظهارات نسبت به او واکنش‌های تندی نشان دهند، در دوره ریاست‌جمهوری نهم و دهم از احمدی‌نژاد از یاد برد.
آنچه در مورد حدادعادل و گذشته ‌او می‌گویند
گفته می‌شود حدادعادل در گذشته، پیش از انقلاب خود اگرچه مبارزاتی داشته است و به عقیده برخی برادر او از بانیان تاسیس یکی از گروه‌های خاص سیاسی مسلح آن زمان علیه حکومت پهلوی بوده اما آنچه هست اینکه برخی خود او را بیشتر به عنوان چهره‌ای که به دنبال رفرم در آن سال‌ها و نه انقلابی‌گری است می‌شناختند. هرچند درمورد عکس ادعایی احمدی‌نژاد نمی‌توان نظری داد اما عکس‌های او از گذشته تصویر شخصیتی کراواتی را از او نشان می‌دهد. مثلا در خاطرات شفاهی دکتر حسین نصر، به کوشش «حسین دهباشی»، به تصویر جالبی از او برمی‌خوریم. افشاگری‌ها و سخنان حدادعادل و احمدی‌نژاد در حالی است که هنوز یکی دو روزی از افشاگری‌های الیاس نادران علیه مهرداد بذرپاش در ارتباط با ادعای جعلی بودن مدارک او نمی‌گذرد؛ دو چهره‌ای که هردو را از مدعیان انتخابات 1400 می‌دانند. این را بگذارید در کنار ادعاهای میرسلیم درباره رشوه 65 میلیاردی به نماینده مجلس دهم تا پرونده معاون شهردار سابق پیگیری نشود یا همان اظهارات پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان مبنی بر تصاحب زمین‌های بنیاد توسط مدرسه حدادعادل. جالب اینکه در تمامی این موارد این چهره‌های اصولگرا هستند که اینگونه برای تقابل با یکدیگر در طمع دست یافتن به ریاست قوه مجریه گام برداشتند؛ نکته‌ای که نشان می‌دهد امروز مدعیان انتخابات 1400 چگونه عزم مناظرات تخریبی را دارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار