| کد مطلب: ۱۰۰۸۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

زمان تصویب سبد معیشت
ایسنا: یک عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار از احتمال تصویب رقم سبد هزینه معیشت کارگران در جلسه این هفته کمیته دستمزد خبر داد و گفت: در صورت تصویب از جلسه بعد در شورای عالی کار به بحث افزایش دستمزد کارگران ورود می‌کنیم. علی اصلانی، با تاکید بر اهمیت تعیین هزینه سبد معیشت به‌عنوان مبنای تعیین حداقل مزد کارگران اظهار کرد: به احتمال زیاد این هفته جلسه کمیته مزد با حضور اعضا برگزار و رقم هزینه معیشت کارگران مشخص می‌شود. او ادامه داد: اگر این هفته به نتیجه برسیم، پس از بحث و بررسی مشخص می‌شود که چند درصد به حقوق سال آینده کارگران اضافه می‌شود. به گفته اصلانی، سال گذشته اعضای کمیته مزد هزینه ماهانه معیشت کارگران را چهار میلیون و ۹۶۰ هزار تومان تعیین کردند ولی متاسفانه امسال حداقل حقوق یک کارگر با مزایا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تصویب شد.

احتمال افزایش قیمت نفت
ایلنا: بانک جی‌پی مورگان اعلام کرد که دو عامل می‌تواند سبب افزایش پنج تا ۱۰ دلاری قیمت نفت شود. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، بانک آمریکایی جی‌پی مورگان اعلام کرد که افزایش قیمت نفت در سال جاری میلادی همچنان ادامه دارد و می‌تواند بیش از این هم افزایش یابد. این پیش‌بینی برخلاف چشم‌انداز جهانی قیمت نفت در شرایطی است که اقتصادهای بزرگ دنیا همچنان درگیر واکسیناسیون کرونا هستند. کری کریگ، استراتژیست جهانی بازار در بانک مدیریت سرمایه جی‌پی‌ مورگان، در این باره گفت: معتقدم قیمت نفت هنوز هم می‌تواند در این شرایط افزایش یابد، البته منظورم رسیدن قیمت به ۸۰ و ۹۰ دلار برای هر بشکه نیست. شاید شاهد افزایش پنج تا ۱۰ دلاری نسبت به سطح کنونی قیمت‌ها باشیم. قیمت نفت‌خام برنت در آخرین معاملات روز جمعه آسیا ۶۲ دلار و ۹۱ سنت برای هر بشکه بود. نفت‌خام دبلیوتی‌آی آمریکا هم ۵۹ دلار و ۳۴ سنت برای هر بشکه معامله می‌شد.

۷۰ درصد تالارها فعال نشده‌اند
مهر: رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد تالارها هنوز فعال نشده‌اند، گفت: در ایام عید همچون روزهای قبل، تالارهای پذیرایی با تقریبا یک‌چهارم ظرفیت فعال خواهند بود. خسرو ابراهیمی‌نیا در مورد وضعیت تالارها در ایام عید، اظهار کرد: اخیرا اخبار کذبی مبنی بر دستور وزیر کشور برای تعطیلی تالارها در ایام عید در فضای مجازی منتشر شده که صحت ندارد؛ در ایام عید همچون روزهای قبل، تالارهای پذیرایی فعال هستند و دستور یا بخشنامه‌ای برای تعطیلی آنها ابلاغ نشده است. رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی افزود: در تالارها برای هر مراسم حداکثر ۷۰ نفر باید حضور یابند و این تعداد افراد در یک سالن ۴۰۰ نفره، «اجتماع» محسوب نمی‌شود که دولت بخواهد اقدام به تعطیلی تالارها کند. ابراهیمی‌نیا گفت: در رستوران‌ها ممکن است جمعیت زیادی حاضر شوند اما در تالارها تقریبا یک‌چهارم جمعیت یعنی حداکثر ۶۰ تا ۷۰ نفر حضور می‌یابند.

سونامی خودروهای فرسوده‌؛ به‌زودی
مهر: دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: اگرچه ظرفیت اسقاط سالانه ۳۶۰ هزار دستگاه خودرو را داریم اما به دلیل بی‌توجهی دولت، تا چند سال دیگر با سونامی خودروهای فرسوده مواجه خواهیم شد. سیدامیر احمدی اظهار کرد: اگرچه مراکز اسقاط و بازیافت خودرو یکی از تأمین‌کننده‌های اصلی آهن قراضه کارخانجات فولاد هستند اما با توجه به رکودی که در این چند ساله پیش آمد، دولت مجوز واردات آهن قراضه را داده است و در حال حاضر برای تأمین نیاز کارخانجات فولاد، قراضه و ضایعات آهن وارد می‌شود. او افزود: ما در کشور سالانه ظرفیت اسقاط ۳۶۰ هزار خودروی فرسوده و تبدیل آن به قراضه و ضایعات آهن را داریم اما با توجه به اینکه دولت و متولیان اهمیتی به این حوزه نمی‌دهند، سال گذشته تنها توانستیم هشت هزار دستگاه خودروی فرسوده را اسقاط کنیم.

تغییر شغل متاثر از پاندمی کرونا
آرمان‌ملی: شرکت مکنزی‌ اند کو هشدار داد پاندمی کرونا باعث شتاب دادن به روند کنونی بازار کار شده است و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۳۰ شغل خود را تغییر خواهند داد. به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، این شرکت مشاور بین‌المللی پیش‌بینی قبلی خود در مورد تعداد کارکنانی که در هشت اقتصاد برتر جهان شغل خود را تغییر خواهند داد، ۱۲ درصد افزایش داده است. بنابراین پیش‌بینی جدید از هر ۱۶ نفر ۱ نفر در چین، فرانسه، آلمان، هند، ژاپن، اسپانیا و آمریکا نیازمند تغییر شغل خود هستند. پیش‌بینی شده است از تعداد ۱۰۰ میلیون نفری که نیازمند تغییر شغل خود هستند ۱۷ میلیون نفر در آمریکا زندگی کنند. در این کشور با افت تعداد فرصت‌های شغلی کم‌درآمد در بخش خرده‌فروشی و پذیرایی، از هر ۱۰ نفر یک نفر شغل خود را تعویض خواهد کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار