| کد مطلب: ۱۰۰۸۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

منطقه‌اي کردن تنظيم بازار

آرمان‌ملي: قائم‌مقام وزير صمت با بيان اينکه به دنبال منطقه‌اي کردن تنظيم بازار هستيم، گفت: بازار بايد بر اساس ويژگي‌هاي خاص هر استان و منطقه تنظيم شود. به گزارش وزارت صمت، محمدصادق مفتح در نشست ويدئوکنفرانسي با روساي سازمان‌هاي صمت استاني اعلام کرد: روساي سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت در واقع وزراي صنعت، معدن و تجارت در استان‌هاي متبوع خود هستند و کار تنظيم بازار را با لحاظ نمودن پارامترها، شرايط و شاخص‌هاي خاص استان خود بايد انجام دهند. او با بيان اينکه منطقه‌اي کردن تنظيم بازار باعث سلب مسئوليت روساي سازمان‌هاي صمت استاني در تنظيم بازار استان‌هاي خود نخواهد شد، تصريح کرد: منطقه‌اي کردن در واقع تشکيل مجمع تصميم‌گيري کوچکتر براي عملياتي کردن تصميمات با توجه به شرايط خاص استان‌هاي درون يک منطقه است.

تمديد امهال بدهي ابلاغ شد

آرمان‌ملي: بانک مرکزي در بخشنامه‌اي، مصوبه شوراي پول و اعتبار مبني بر تمديد مهلت استفاده از مصوبه اين شورا در خصوص تعيين تکليف بدهي غيرجاري واحدهاي توليدي تا پايان شهوريور 1400 را به شبکه بانکي ابلاغ کرد.در بخشي از متن بخشنامه بانک مرکزي آمده است: پيرو بخشنامه شماره 431353/98 مورخ 12/12/1398 موضوع ابلاغ مصوبه جلسه مورخ 29/11/1398 شوراي محترم پول و اعتبار در خصوص لزوم امهال مطالبات واحدهاي توليدي که داراي بدهي غيرجاري هستند، به استحضار مي‌رساند، شوراي محترم پول و اعتبار در يک‌هزار و سيصد و نهمين جلسه مورخ 21/11/1399، با هدف مساعدت به بنگاه‌هاي توليدي در سالي که مزين به نام «جهش توليد» است،‌ با پيشنهاد بانک مرکزي مبني بر تمديد مهلت استفاده از مزاياي مصوبه ياد شده موافقت کرد و بدين‌ترتيب مهلت مذکور در تبصره (2) ذيل بند «الف» بخشنامه فوق‌الذکر، تا پايان شهريور ماه سال 1400 تمديد شد.

پيشرفت طرح مسکن ملي

ايسنا: معاون وزير راه‌وشهرسازي با بيان اينکه متعهد به اجراي 300 هزار واحد اقدام ملي در مناطقي به‌جز بافت فرسوده شديم و هم‌اکنون 504 هزار واحد در حال اجرا داريم، گفت: ممکن است معدودي از واحدهاي اقدام ملي مسکن به دليل برخي مشکلات شروع نشده باشد اما طرح در قالب کلي، وضعيت مناسبي دارد و در برخي استان‌ها از جمله يزد به‌زودي افتتاح خواهيم داشت. محمود محمودزاده اظهار کرد: بالغ بر 504 هزار واحد اقدام ملي مسکن آغاز شده و اغلب پروژه‌ها در حال اجراست؛ بعضي در مراحل اسکلت و ديوارچيني قرار دارد، برخي در حال آماده‌سازي زمين و تعدادي هم در مراحل فوندانسيون. اينکه بيان مي‌شود بسياري از پروژه‌ها هنوز شروع يا حتي جانمايي نشده اطلاعات درستي نيست. ممکن است تعداد معدودي از پروژه‌ها به دليل برخي مشکلات هنوز شروع نشده باشد اما کليت طرح در وضعيت مناسبي قرار دارد.

تامين نيمي از هزينه‌‌ها از ماليات

ايرنا: مديرکل دفتر امور مجلس وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت: ماهانه افزون بر 30هزار ميليارد تومان صرف هزينه‌هاي جاري کشور مي‌شود که از اين‌ ميزان 16هزار ميليارد تومان از محل ماليات تامين مي‌‌شود. شهروز برزگر گلشاني در جلسه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد شهرستان نيشابور و در جمع توليدکنندگان و صنعتگران اين شهرستان افزود: طي دو سال گذشته دشمن همه راه‌ها را براي دور زدن تحريم‌ها بست اما در همين شرايط حتي يک ساعت هم پرداخت حقوق، عقب نيفتاده است. او ادامه داد: ماليات تنها از آن دسته از واحدهاي توليدي که به سوددهي رسيده‌اند اخذ مي‌‌شود و اين واحدها اگر در اظهارنامه‌هاي مالياتي خود با سند قيد کنند که ضرر کرده‌اند حتي ماليات سال بعد هم تا زماني که اين زيان جبران نشود گرفته نمي‌شود.

آخرين وضعيت قيمت‌گذاري خودرو

ايلنا: مديرکل صنايع حمل‌ونقل وزارت صمت در مورد آخرين وضعيت قيمت‌گذاري خودرو، گفت: وزارت صمت به‌دنبال آزادسازي قيمت خودرو نيست، بلکه يک بسته جهش توليد داريم که در آن قيمت‌گذاري برخي از خودروها براساس ضوابط هيات تعيين و تثبيت قيمت‌هاي سازمان حمايت در اختيار هيات مديره خودروسازان قرار مي‌گيرد. سهيل معمارباشي افزود: در مورد خودروهاي پرتيراژ همچنان قيمت‌گذاري وجود داشته تا آحاد جامعه چندان از افزايش قيمت‌ها متاثر نشوند. او ادامه داد: تا جايي‌که من در جلسات کميسيون صنايع مجلس حضور داشتم، اطلاع دارم که طرح ساماندهي بازار خودرو که در آن خودرو در بورس عرضه مي‌شود نيز در دست بررسي است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار