| کد مطلب: ۱۰۰۸۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد

خـــبر

شناسايي اعضاي باند رشوه‌خواري

يک باند رشوه‌خواري در شهرداري يکي از مناطق شيراز شناسايي شد که تاکنون 2 نفر از افراد اين باند بازداشت شده‌اند و دستور قضائي بازداشت ساير اعضا نيز صادر شده است. دادستان شيراز با اشاره اينکه اين باند به صدور مجوزهاي ساخت‌وساز غيرقانوني در برخي باغ‌ها اقدام مي‌کردند، گفت: فقط در دو فقره از موارد بيش از 10 ميليارد ريال وجوه غيرقانوني کشف شده است. سيدمصطفي بحريني افزود: کشف اين جرائم در حوزه مفاسد اداري توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج) و با هماهنگي مقام قضائي انجام شد و اين پرونده در شعبه ويژه بازپرسي در حال تکميل تحقيقات است. دادستان عمومي و انقلاب مرکز استان فارس اضافه کرد: همه مجوزهاي صادره توسط اين افراد تحت بررسي دقيق و کارشناسي قرار دارد و مجوزهايي که برخلاف ضوابط و ناشي از اقدامات خلاف و مجرمانه صادر شده باشد؛ ضمن تعقيب کيفري عوامل مرتبط، شرکا و معاونان، مطابق مقررات براي ابطال آن اقدام و پيگيري لازم خواهد شد و عوامل در چارچوب قانون مسئوليت جبران خسارت‌هاي مادي را برعهده خواهند داشت. بحريني ادامه داد: مطابق مقررات، اطلاع‌رساني از روند پيگيري اين پرونده‌ها در دستور کار خواهد بود.

دستگيري باند فروشندگان مدرک‌ تحصيلي

سرهنگ پاشايي گفت: يـــک بــاندي را مـــدتي پيش که در کانال تلگرامي اقدام به مـــدرک فروشي مـــي‌کردند را شناسايي و دستــگـــير کرديم. ســرهنگ رامين پاشايي رئيس معاونت اجتماعي پليس فتا ناجا اظهارکرد: براساس رصد فضاي‌مجازي و گشت‌هاي سايبري که همکاران ما در پليس فتا داشتند و همچنين شکايت‌هاي متعددي که به پليس فتا داده شده بود با يک پديده جديدي در فضاي‌مجازي کشورمان روبه‌رو شديم و افراد سودجو با تبليغات مختلف در شبکه‌هاي اجتماعي اعلام مي‌کنند که مدرک تحصيلي را به فروش مي‌رسانند. رئيس معاونت اجتماعي پليس فتا ناجا تصريح کرد: پرونده‌هايي در اين خصوص داشته‌ايم و وزارت علوم نيز رصد‌هايي را داشته و به پليس فتا نيز ارجاع دادند اين مدارک تحصيلي که افراد در فضاي‌مجازي به فروش مي‌رسانند عمدتا فاقد وجاهت قانوني است و با استعلام ساده مشخص مي‌شود که هيچ اعتباري ندارد. وي با اشاره به اينکه يک باندي را مدتي پيش که در کانال تلگرامي اقدام به مدرک فروشي مي‌کردند را شناسايي و دستگير کرديم، افزود: اين باند هم به مراجع قضايي معرفي شدند. سرهنگ پاشايي خاطرنشان کرد: مدرک‌فروشي در فضاي‌مجازي جرم است قانونگذار براي آن مجازات تعيين کرده است و پرونده‌هاي در اين خصوص به مراجع قضائي ارجاع شده است، اما نکته قابل توجه اين است که اکثر افرادي که اين مدارک را تحويل مي‌دهند فاقد وجاهت قانوني است.

کشف 423 هزار عدد مواد محترقه

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از دستگيري يک متهم و کشف 423 هزار عدد انواع موادمحترقه غيرمجاز در انبار ساختماني مسکوني در جنوب تهران خبرداد. سردار علي ذوالقدري اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر دپو و جمع‌آوري مقادير زيادي موادمحترقه در انبار يک ساختمان مسکوني در حوالي عبدل‌آباد بررسي موضوع به‌صورت ويژه در دستور کار ماموران پايگاه دهم پليس امنيت عمومي تهران بزرگ قرار گرفت. وي با اشاره به اينکه در تحقيقات پليسي مشخص شد خبر صحت دارد، اظهارکرد: تحقيقات پليسي حکايت از اين داشت، مالک ساختمان مسکوني با دپو و جمع‌آوري انواع موادمحترقه قصد دارد با نزديک‌شدن به ايام پاياني سال موادمحترقه را در بين قشر نوجوان و جوان توزيع کند. رئيس پليس امنيت عمومي تهران در ادامه افزود: با شناسايي هويت مالک ساختمان مسکوني، با هماهنگي‌هاي قضائي تيمي از ماموران عمليات پايگاه دهم اين پليس به نشاني اعلامي اعزام و موفق شدند مالک ساختمان را دستگير و در بررسي‌هاي بيشتر 423 هزار عدد از انواع مواد محترقه از انباري ساختمان کشف کنند. سردار ذوالقدري با بيان اينکه انباري واحد مسکوني با دستور قضائي پلمب شد، ادامه داد: متهم براي سير مراحل قضائي تحويل مرجع قضائي شد. اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ريالي اقلام کشف شده را يک ميليارد ريال برآورد کرده‌اند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار