| کد مطلب: ۱۰۰۸۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد

فیلمی‌ که برایش دستمزد نگرفت

کارگردان فيلم سينمايي «اينجا هم باران مي‌بارد» گفت: اين فيلم از مضمون اجتماعي برخوردار است و آخرين حضور زنده‌ياد جمشيد مشايخي جلوي دوربين به حساب مي‌آيد، فيلمي ‌که بابت آن دستمزدي دريافت نکردند. فيلم سينمايي «اينجا هم باران مي‌بارد» به کارگرداني نادر طريقت بلافاصله بعداز جشنواره فيلم فجر در سينما اکران شد. اين فيلم مانند اولين ساخته بلند سينمايي طريقت (خاطره) از مضمون اجتماعي برخوردار است. «اينجا هم باران مي‌بارد» آخرين حضور استاد زنده ياد جمشيد مشايخي در سينما بود. درباره اکران فيلم و نحوه حضور زنده‌ياد مشايخي، نادر طريقت در اين باره توضيحاتي ارائه داد. طريقت در پاسخ به اين سوال که در فيلم از نوجواني کم‌بينا استفاده شده که پيش‌تر ما در فيلم «رنگ خدا» شاهد مشکلات اين عزيزان بوديم؛ گفت: اين فيلم اجتماعي و به‌روز است که همانطور که از نامش پيداست (اينجا هم باران مي‌بارد) تلاش مي‌کنند تا مشکلاتشان را حل کنند و اميد به رحمت خداوند دارند.

بايد نشان دهيم سينما زنده است

وي در پاسخ به اين سوال که چرا فيلم را پس از جشنواره به نمايش درآورده در شرايطي که کرونا همچنان باعث کم‌رونقي سالن‌هاي سينما است، افزود: بالاخره ما بايد بگوييم اين سينما زنده است. فيلم در بستر مسائل اجتماعي ساخته شده و به‌روز است اگر من مي‌خواستم صبر کنم ممکن بود فيلمم تازگي خود را از دست بدهد، زيرا نزديک به 200 فيلم منتظر شرايط بهتر سينماها و فروکش‌کردن بيماري هستند بالطبع نمي‌توانستم صبر کنم. ضمن اينکه فيلم قرار بود 10 مهرماه امسال اکران شود که متاسفانه به‌دليل جهش کرونا، سينماها بسته شد و همين امر موجب تعويق اکران شد.

فيلمم را با هزينه شخصي ساختم

وي ادامه داد: من فيلم را با هزينه شخصي و با حمايت دوستانم از جمله آقاي محمد متوسلاني (تهيه‌کننده) ساختم. ايشان بدون هيچ چشمداشتي در کنار من ايستادند. من تلاش کردم که بخشي از مشکلات را که جامعه درگير آن است را بازگو کنم، مي‌دانم سرمايه‌ام برنخواهد گشت به‌دليل کرونا و کم‌شدن سانس‌هاي سينما اما بازهم اجازه دادم فيلمم اکران شود اميدوارم مردم فيلم را ببينند.کارگردان فيلم «خاطره» درباره احتمال ادامه يافتن فيلم تا اکران نوروزي گفت: فضاي فيلم به‌دليل گونه و مضمون آن براي اکران نوروز چندان مناسب نيست زيرا بيشتر سعي دارند اکران عيد فيلم‌هاي مفرح و شاد باشد فيلم اجتماعي و تاثيرگذار است اميدوارم مردم ببينند و مخاطب را به تفکر وادارد. همچنين اميدوارم مسئولان اين فيلم را ببينند و بيشتر درصدد رفع مشکلات باشند. طريقت درباره آخرين حضور و نحوه همکاري زنده ياد استاد مشايخي در فيلم تصريح کرد: متاسفانه اين فيلم آخرين فيلم آقاي مشايخي در سينماي ايران بود. براي نام ايشان «مردبزرگ» سينما برازنده است متاسفانه بعداز بازي در فيلم شايد کمتر از يکماه زنده بودند ايشان بسيار مرا مورد تفقد و محبت قرار دادند و در کار حاضر شدند. هيچ دستمزدي از ما نگرفتند و گفتند دوست دارم کنار نادر طريقت بايستم. با ايشان براي ايفاي نقش خودشان در فيلم دو روز کار داشتيم اما روزآخر که روز خداحافظي بود هم ايشان آمدند و دورهم بوديم مثل يک خانواده و شام خورديم روحشان قرين رحمت باشد انشاءا....

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار